Shopping i Övik/Karlstad/Ed


Två, rätt så stora, böcker om katter. Jag köpte dem på Pingstkyrkans Second Hand för 20 kronor styck, och jag tänkte använda dem som prydnader i framtiden, då jag har plats för dem.
En liten skål med en groda på. Först när jag såg den fnös jag åt priset och sa att om den varit billigare hade jag antagligen köpt den. Så fort jag fick pengar nästa gång gick jag och köpte den i alla fall. Så fin var den.

Och så här ser den ut sedd från andra hållet. Nagellacken är även en del av shoppingen.

Fem filmer köpta på GAME. (Jag funderar på om alternativt hur jag ska betygsätta/recensera dem, återkommer nog så småningom med antalet talgoxar!)

Min första omgång filmer från Hemmakvälls Outlet. Lyckan var gjord när jag såg att om man hyrde film så fick man köpa LIDA för 29 (!) kronor. Killen i kassan var redigt hygglig som lät mig köpa den trots att jag bara köpt gamla hyrfilmer, och inte hyrde. Jag har letat jättemycket efter den filmen men inte hittat den någonstans. Fram tills nu, nu är den min!

Som några av er läsare kanske vet så planerar jag en resa till Italien strax efter att jag tagit studenten. En morgon vaknade jag upp med idén om att därför börja lära mig italienska. Så, halvknäpp som jag är, gick jag ner till affären och köpte en grundkurs. Jag läste rätt intensivt i början, men nu har jag inte läst alls på ett tag. Men det ska bli en rutin, det har jag lovat mig själv, för det är fruktansvärt roligt (men tar ganska mycket tid).

Ett impulsköp på bokhandeln. Jag var inte riktigt nöjd med den senaste almanackan jag köpte, och den här kändes helt enkelt som det var så nära exemplariskt jag kunde komma.
Armband köpt på rean på Gina Tricot.

Ringar köpta på H&M.

Halsband köpt på H&M.

Tillskott till min lilla samling, köpta på H&M.

Anteckningsblock till Italienska-pluggandet.

En lite större tröja med rosett samt skjorta från H&M, och spetsleggings från Gina Tricot.

Små söta highlighters. Jag blev kär med en gång, så jäkla gulliga!

Äntligen fick jag köpt den! Boxarna på Hemmakväll brukar vanligtvis vara mycket dyrare än på t.ex. CDON, men med 40% rabatt blev det faktiskt nästan 300 kronor billigare att köpa den på Hemmakväll. Me like!

Blandat, filmer från GAME och från Hemmakvälls utförsäljning av gamla hyrfilmer. Det är redigt billigt, och jag har än så länge lyckats köpa felfria skivor, peppar peppar. Är du själv ett filmfreak så rekommenderar jag starkt att du går till Hemmakväll och rotar i deras Outlet-lådor alternativt går till GAME och köper 5 filmer (för 59:- eller billigare) för 119 kronor. Man kan hitta väldigt mycket bra grejer.

Mera filmer..

En massa mer filmer..

Filmer.. (Ja, det var jättebesvärligt att få hem alla filmer sedan. Jag var tvungen att köpa en till väska.)

Ett par mjukisbyxor från Gina Tricot. Jag har en matchande jacka som jag nog inte visat men som ni alla antagligen vet hur den ser ut ändå.

Två T-shirts från Gina Tricot. Galet söta!

Tröja och örhängen från Vero Moda.

Close-up på örhängena!

En kofta och en kavaj från H&M. Två riktiga must-haves.

En supermysig tröja från H&M. Jag bor i den numera, galet snygg är den.

Rätt så dålig bild, men det är i alla fall en spetsbody och en kjol från Gina Tricot.

En T-shirt och ett zebrafärgat linne, båda från Gina Tricot.

En.. tja, tröja från Gina Tricot. Alla dessa specialnamn på kläder, jag blir tokig.

Ett pennskrin samt en sådan där grej att ha busskortet i. Haha.

I Övik insåg jag att jag har väldigt få BH:ar (SANT). Så jag köpte två stycken, med tillhörande trosor.

En jäklars massa trosor!

Två BH:ar till (ja, det var behövligt) och tillhörande trosor.

Den sista omgången filmer. (Sammanlagt 39 stycken. EHE.)

Jag tänkte först inte köpa den. Sedan ångrade jag mig. Mitch Albom är en hyvens kille alltså!

Stenseriösa träningskläder till mina små joggingturer.

Ett par jeans som är helt okej, och ett annat par jeans som är snyggast i världen.

En tröja från Vero Moda. Är fortfarande jätteosäker på om jag verkligen vill ha den, så lappen sitter kvar.

Äntligen ett par haremsbyxor! Samt en urläcker kjol. Från H&M.

En massa håraccessoarer från H&M.

Lite grejer att ha för att hålla ordning på skrivbordet. Från clas ohlson.

En ägg-skivare och en grej att koka ägg i micron med. Samt en fungerande Dali-klocka att ha på en hylla så det ser ut som att den runnit liksom. Från popcorny.
En kaffeburk i shabby chic-stil. Köpte en till fast med texten TEA istället för COFFEE.
Köpte tillhörande muggar, två med texten COFFEE och två med texten TEA. Så fina så jag dör lite inombords, dock lite svåra att fotografera. Alltihop från Himlen Runt Hörnet.

På väg hem från Karlstad stannade vi på KARLSSONS och där köpte jag bordstabletter, två ljushållare i shabby chic-stil, doftkulor till dammsugaren (doftar energidryck aka. tutti-frutti) samt en tvålpump.

På KARLSSONS köpte jag även plåster i form av cupcakes. På macken intill köpte jag en tidning som verkar redigt bra, jag har inte kommit så långt i den än. Men jag jobbar på det, kan man säga.

Två canvastavlor köpta på Boulevard.

En liten lantlig låda att förvara tepåsar i. Från Boulevard.

Två porslinsrån att äta glass ur. Från Boulevard.

Tvål från Eldopalen, luktar precis som Manfreds parfym. Och en liten zinkhink (att använda som kruka) från Boulevard.

Små.. grejer, att lägga använda tepåsar på. Hur söta som helst, fast en av dem har gått sönder. Men tacka vet jag superlim! Från Boulevard.
Duschdraperi, två tallrikar, en grillvante och en pluggmugg med ugglor på. Från Lagerhaus!

Två LP-skivor, köpta på loppisar någonstans i Värmland.

Foundation och puder från Make Up Store. Lite dyrt, men det är en årsutgift jag kan stå ut med.

Löparskorna i mitten fick jag av min kära moder och de andra två paren köpte jag på Skopunkten.

En motorcykelhjälm som mamma hade liggandes i källaren. Den fick jag!

Två krukor och en vas köpta på loppisar någonstans i Värmland.

Ett CD-ställ som jag hittade men Manfred köpte på Pingstkyrkans Second Hand i Övik. Han visste inte hur han skulle få hem det så jag hjälpte honom på villkoret att jag fick det. Sist men inte minst, två Kamelot-skivor. Ett av det verkar ärligt talat inte särskilt bra, men Karma är helt underbart. Det är så knäppt att deras skivor inte finns att köpa någonstans annat än i butiker för begagnade skivor, så som - i det här fallet - Knastret i Karlstad.



Det var allt. Plus att jag tog med en stereo hem från mamma, som jag tydligen fick i julklapp alternativt födelsedagspresent för många år sedan. I vilket fall, tro mig när jag säger att nu är jag jäkligt mätt på shopping.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Mikaela säger:

Italienska är ett skitkul språk att kunna och italienarna skiner alltid upp och blir mycket trevligare om de märker att man försöker prata lite italienska. De kommer du ha glädje av

2010-08-10 @ 22:58:04
» emelie säger:

du köpte en jädrans mycket! hur mycket kostade ringarna? :)

2010-08-10 @ 23:32:56
URL: http://rockcandy.blogg.se/
» Cessan säger:

åh, jag ska läsa italienska nu i tvåan, det verkar jättekul! :) Sen har jag också den där foundationen från MUS den är skitbra :)

2010-08-12 @ 13:12:02
» Cessan säger:

haha, ja det var samma för mig, fast att jag läste franska i ettan då. Ville ha meritpoäng :)

men nu vill jag läsa italienska eftersom jag ska dit nästa år :) Ska du fortsätta läsa tyska nu i trean också?



yesyes. :)

2010-08-12 @ 15:41:32
» Cessan säger:

Jahaja. Men det är alltid något! Men kan man inte läsa språkkurser utanför skolan, om man nu vill det? Om man vill lära sig det djupare menar jag... jaja, jag hoppas det går bra för dig med språket :) lycka till!

2010-08-12 @ 23:55:26
» Anonym säger:

Hej hej =) hur går de me dig nu för tiden?? var ett jävla tag sen man såg dig sist.. funderade lite på vart du köpte higlighterna.. himla söta=)

2010-08-24 @ 13:59:47
» Ditte säger:

Kanske är bra att skriva vem man är också xD

2010-08-24 @ 14:00:40
Trackback