Kvarteret Skatan, nästa!



Dag två av den här förbannade.. förkylningen? Ja, förkylning är det nog. Dagen började ju naturligtvis med att alarmet på mobilen inte ringde. På morgonen mådde jag inte heller särskilt bra, men jag tänkte ändå gå till skolan eftersom jag hade prov i fysik och tyska. Så, klockan tio var jag på skolan. Kommande lektion var naturligtvis inställd, efter den var det lunch och efter lunchen hade vi biologi med fritt arbete. Kul. På tyskan skrev vi en uppsats, jag valde Was ist ein Held? (sv: Vad är en hjälte?) och jag skrev om farmin. Fick veta att jag skulle skriva kompletteringsprov i hopp om att nå MVG. Sist men inte minst hade jag fysikprov. Det gick bra, fast jag hann inte göra de uppgifter jag visste mig kunna (vi fick ingen angiven sluttid, hade vi fått det hade jag ju planerat bättre). Därför kan jag inte få VG på provet och där kan jag kyssa mitt VG i fysik A - farväl. Så nu vet jag ytterliggare ett ämne jag ska tenta upp när jag gått ut gymnasiet.

Dagen har därför inte varit så där jättebra. Jag borde göra engelskan men jag orkar inte. Jag känner mig inte skyldig världen någonting denna dag.

Som plåster på såren har jag beställt kläder från Gina Tricot (hur mycket plåster det är vet jag egentligen inte, det svider i plånboken) och nu ska jag umgås med min pojke resten av kvällen - bara ta det lugnt och vila bort förkylningen. Vi ska se på Kvarteret Skatan och bara gosa.

Förresten så är båda bilderna ifrån vår konsert med Peter Johansson. All cred till Kristina Grenblad som tagit förtjusande bilder!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Emelie säger:

Vad söt du är Ida :)

2010-05-13 @ 01:02:35
URL: http://emelieroos.devote.se
Trackback