Fåglar och böcker



Det är tredje dagen som sjuk nu. Igår kväll kändes det verkligen som att det hade blivit bättre, men under natten var jag så illamående att jag inte kunde sova. Jag lyckades ändå ta vara på Manfreds råd och läsa en bok, i syftet att bli trött.

Igår började jag alltså läsa Shutter Island. Jag har aldrig läst någon bok i den genren förut, så det var intressant. Sedan dess har jag bara ägnat mig åt att läsa, se på fåglarna utanför fönstret (jag vet, jag är knäpp) och framför allt sova.

Jag läste ut boken nyss. Den var spännande, däremot så tyckte jag inte att det hände särskilt mycket, för att vara 400 sidor. Den var inte så intensiv, liksom. Tyvärr var den också ganska förutsägbar, på vissa punkter. Däremot så förstod jag inte sista kapitlet alls. Jag kollade på Wikipedia, och efter att ha läst slutet där läste jag sista sidorna en gång till, och kunde sedan konstatera att de har översatt bokens punchline väldigt lustigt, och att det antagligen är därför slutet inte var så klockrent. Tråkigt, de sista raderna i en bok kan ha en sådan kraft, liksom.

För tillfället känner jag mig endast lite yr och hängig. Jag tänkte dock försöka äta något, städa rummet (det känns bra att städa bort det sjuka och smutsiga liksom), ta en dusch, byta kläder och se filmversionen av Shutter Island. Kanske plugga lite också, om jag kan förmå mig att behålla koncentrationen.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback