Snö!



Jag verkar vara den enda människan som tycker att det är helt awesome att säsongens första ordentliga snö har anlänt! Det skulle visst regna bort mer eller mindre, men jag tycker om det ändå. På med stövlarna så är inte heller slasket nåt problem. Så!

Bilden är min egen och den knäppte jag på min 17-årsdag (det var helt galet fint ute). En av de bättre bilderna jag tagit, tror jag.

Dagen var soft. Jag lämnade in PA-loggboken och är nu back on track. Jag var även på audition för Stars on Stage. Det gick inte alls bra, men å andra sidan så är jag så fruktansvärt opepp av någon mystisk anledning, så jag känner mig mest lättad om jag inte kommer med. Jag ställde upp idag ändå, för att jag hellre ångrar något gjort än något ogjort!

Efter skolan knallade vi hem i snön, och inne möttes vi av ett framdukat mellanmål kombinerat med fika, vilket var mycket trevligt. Inte långt efter det åkte jag till stallet, och såg att Lekaco skulle gå tre av fyra lektioner idag. Så jag gosade lite med honom, gav honom lite materiel kärlek (äpplen for the win) och tittade sedan på deras lektion. De hoppade, och det var en tjej som ramlade av. Jag beundrar verkligen det där med att sätta sig i sadeln igen och fortsätta som om ingenting hänt, själv är jag grymt hopprädd och om jag ramlar av känns det helt fruktansvärt att sätta sig i sadeln igen. Men det är tydligen så man måste göra, för att bli av med obehagskänslorna. Har jag hört.

När jag kom hem satte jag mig och började plugga kemi (prov imorgon), medan Abbe satt bredvid och spelade Assassins Creed. Jag nästintill tvingade honom att sitta kvar, så jag själv inte skulle sluta framför datorn. Men vad händer? Jag sitter och tittar när han spelar istället. Fast det gör inte så mycket, jag har skapligt bra kläm på kemin så det var inte världens största förlust ändå.

Nu ska jag noppa ögonbrynen och ta hand om mina naglar lite. Jag har sparat till långa naglar, men de har spruckit nästan allihopa. Jag fick tipset att klippa dem lite grann och sedan ha ett genomskinligt lack på. Värt ett försök, tack till Nattis för de goda råden!

Jag avslutar dagen med lite Edgar Allan Poe. Fejnt.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» emelie säger:

sjukt fin bild!

2010-11-12 @ 18:14:38
URL: http://rockcandy.blogg.se/
Trackback