I spoke to God but he wasn't there



Jag börjar detta inlägg med att säga att det nu är så gott som bestämt att Mjölby Ridskola ska tas över av någon annan än ridklubben. Vilket innebär att hästarna och ridlärarna kommer bytas ut, och hela systemet kommer bli bytt och ingenting kommer bli sig likt. Det gör mig ledsen. Jag hamnade i en underbar klass i Uddevalla. Var tvungen att byta. Hamnade här, hittade en av de bästa vänner jag någonsin kommer få, hon flyttar. Jag hittar en hobby, det läggs ned. Ibland funderar jag på om karman slagit slint, missat något i registret, eller om jag helt enkelt är en hemsk människa.

Imorgon åker vi NV-treor till Stockholm tillsammans med NV-tvåorna. Jag borde gått och lagt mig för en halvtimme sedan, men jag tror det ska funka ändå. Jag har en del att göra imorgon bitti dock, jag hoppas jag någonstans hittar den magiska förmågan att kunna kliva upp ur sängen i tid. På onsdag är jag i alla fall "ledig", och det är skönt. Jag hade bara en ordentlig lektion, på eftermiddagen, så jag pratade med lärarna och fick uppgifter istället. Och snart är det lov. Jag ska hålla ut.

Ridlektionen gick förövrigt bra. Jag borstade på Lekaco i två timmar (!) innan, och blev riktigt nöjd med hur han riktigt glänste precis överallt efteråt. Han var glad idag, det gjorde mig glad. På lektionen övade vi skänkelvikningar och framdelsvändningar. Framdelsvändningar resulterar fortfarande i stegringar, men skänkelvikningen var stundvis perfekt i traven. I skritt gick det inte alls. Min ridlärare sa i alla fall att jag hanterar honom riktigt bra. Synd att det antagligen snart är slut.

Jag ska äta upp min sallad och dricka upp min juice. Sedan ska jag sätta kameran på laddning, hoppas att jag inte glömmer den imorgon och sedan gå och lägga mig. Jag skulle egentligen vilja se på film, eller läsa, eller kunna somna, så jag slapp tänka. Och jag önskar Manfred var här.

För övrigt, mensvärk är sämst. Tätt följt av matte D.

On a silent shore I confronted fear, I spoke to God but he wasn't there.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Mikaela säger:

Min erfarenhet av när dom gör om ridskolor är ändå att de flesta av hästarna stannar kvar. Det brukar bli mest praktiskt så

2010-10-26 @ 06:55:29
Trackback