Them (film)


Them (2006)

Jag tycker vanligtvis att när filmer inte är på svenska/engelska/tyska (dvs. något språk jag behärskar) så har jag så svårt att känna att filmen förmedlar känslor. Det är så svårt för mig att genom tonfall avgöra om en fransktalande person är glad/upprymd/stressad/arg/rädd. För mig är det bara en massa ord. Visst kan man ju läsa texten och förstå av sammanhanget, men den riktiga känslan är så svår att greppa. Den här filmen är dock ett litet undantag (kanske för att den är ganska B-aktig, väldigt kort och har en simpel handling). Men jag vill ändå påstå att det här är nog den filmen som stressat upp mig mest någonsin (kan bero på att den är baserad på verkliga händelser, det hela blir lite otäckare då). Det är knappast någon höjdarfilm, men den duger helt klart som kvällsunderhållning en fredagskväll. Ja, den är helt okej.


För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Manfred säger:

Bra! =D

Nämnvärt är kanske att det faktiskt är en rysare snarare än skräckis. Vilket bidrog till mindre blod och mer spänning och kalla kårar. Jag skulle ge den tre dyngbaggar av tio. Ångrar inte att vi såg den, men man kommer aldrig prata om den. Typ. ^^

2010-09-19 @ 21:18:03
Trackback