Valvaka


Då var det söndag ännu en gång, och här sitter jag och degar. Manfred har åkt tillbaka och imorgon är det back to business, så att säga.

Helgen har återigen varit väldigt bra. Och dessutom så gav vi oss ut på äventyr igår! Vi kollade på Them (recension kommer) och när vi senare på kvällen skulle åka och hämta Abbe som varit på partaj, så hittade inte Manfred sin mobil. Vi gick ut i mörkret och regnet och letade på gräsmattan, och vi letade inne men kunde inte hitta den. Vi hade gått en promenad tidigare på dagen, och tänkte gå den igen för att leta efter mobilen. När vi skulle gå igenom den lilla skogen ut till vägen (typ 100 meter) så stannade vi båda när vi såg hur mörkt det var. Så föreslog någon av oss, att det kanske vore en idé att ta bilen istället? Vi stod tysta en liten stund, sedan hörde vi hur ett vilddjur rörde sig inne i skogen. Då vände vi båda på klacken och bestämde oss för att ja, bilen var nog ett bra alternativ. Vi hittade den i alla fall, lite blöt och lite grusig, men till skillnad från tidigare så fungerar numera "uppåt-knappen".

Nu har han i alla fall åkt tillbaka, och jag sitter här lite ensam. Tänkte recensera film och sedan städa klart härinne. Ikväll är det valvaka, och det skulle jag egentligen gärna titta på, men jag ska ju ändå till skolan imorgon. Hm. Jag har ju en massa läxor att göra också. Kanske kan kombinera det?

Det blir nog en liten springtur ute i det tjusiga vädret också, dagen till ära. Och förresten, ett litet grattis till Anders som fyller år idag också!


Frukost. Nom nom.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback