Anställd!



Jag har haft en sjukt bra dag.

Inatt sov vår katt Majsan hos mig, och jag somnade väldigt fort. Jag drömde att jag körde bil, in i en korsning och plötsligt hör jag en krasch. Det kommer inte ifrån min bil. Ljudet är så högt att jag vaknar och inser att ljudet egentligen kom från köket och trängde in i drömmen. Jag går ut dit och hittar en busig Majsan och en lampa som ramlat ner på golvet. Påväg tillbaka till sängen blir jag så bekymrad eftersom jag är rädd för att jag ska gå upp inom någon timme. Jag tittade på klockan, och den var tjugo över tolv. Förstår ni hur underbart det var? Att gå och lägga sig igen och veta att man har 7 timmars sovtid kvar. Ren lycka.

Jag åkte in till körskolan, hade en mycket givande körlektion, åkte sedan till Nordby och gick där på intervju på Max. Jag fick jobbet, och blev obeskrivligt glad! Jag ska inte börja jobba förrän intensivkursen är över och det känns så himla bra. Jag firade anställningen med att köpa ett marsipanbröd och en billig film med Hugh Grant. Bara för att han är så mysig.

Träffade Emma och Ellen, åkte till körskolan, pratade med Marie (en gammal klasskompis som också går intensivkurs), hade teorilektion och slutligen ytterligare en skitbra körlektion. Det är så jäkla roligt alltså!

Senare under dagen övningskörde jag med farmin in till stan för att dels hyra (500) Days of Summer (jag blev så sjukt sugen på att se den) men också för att säga hejdå till min vän Ellen som flyttar till England imorgon. God knows I'm gonna miss her badly.

Nu överväger jag att bara borsta tänderna och sedan gå och lägga mig, utan att städa mitt hus (hör och häpna). Jag överlevde dagen.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback