Padda



De senaste dagarna har sprungit förbi. Alla andra börjar skolan snart och jag planerar inte göra något betydande för omvärlden förrän slutet av september. Jag kan inte skaffa jobb förrän jag har mitt körkort, på grund av att jag bor så långt från stan utan någon som helst kollektivtrafik tillgänglig förrän 8 kilometer bort.

Jag har sökt 6 jobb, ändå. Jag står med på vikarielistan över musiklärare på Strömstierna, och det känns bra. Det är det jag gör på dagarna: söker jobb, umgås med Manfred, pluggar körkortsteori samt kör bil. Angående sistnämnda..

Idag körde jag på landsväg för första gången i mitt liv. Vad tror ni händer? Precis efter en kurva stöter jag på en stor älg som bestämmer sig för att gå över vägen! Jag fick världens häftigaste adrenalinkick men lyckades ändå stanna bilen pliktenligt med koppling först och broms sedan. När älgen väl var förbi kände jag chocken liksom krypa upp längs ryggraden, jag fick kärringstopp efter kärringstopp och paniken växte eftersom vi stod stilla precis efter kurvan, på en 80-väg..

Resten av körningen satt jag och flåsade rutan helt immig. Fy sjutton så obehagligt det var, jag vill aldrig mer sätta mig i en bil när det är mörkt ute.

Förutom älgen stötte vi på tre katter samt en padda. Samma padda som farmin stött på tidigare under dagen (se bild). En vacker skapelse!

Nu ska jag sätta mig bredvid Manfred som spelar Limbo (ett melankoliskt, halvläskigt spel), ett perfekt avslut på den här dramatiska dagen!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Helena säger:

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville mest bara säga Hej =)

2011-08-19 @ 09:18:32
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Trackback