Earthlings



Någon gång år 2008 (inte 2009, som jag trodde innan) snubblade jag över en film vid namn Earthlings. Den skildrar hur vi människor använder oss av djur för att tillfredsställa våra olika behov. Filmen är helt grym och direkt när jag sett den tappade jag aptiten för kött och bestämde mig för att sluta äta det (ja, jag äter fisk och kyckling, men jag försöker skära ner successivt). Filmen är för övrigt grunden till mitt projektarbete.

Jag beställde hem den ifrån USA för några veckor sedan och nu har jag fått den. Jag åt kött idag, och som kompensation för det tänker jag titta på den här filmen tusen gånger om, för att bli ännu mer äcklad av köttindustrin och förhoppningsvis ta ytterliggare ett steg i (för mig) rätt riktning.

Vill ni se filmen, så finns den att titta på här!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback