Presenter (del 1)

Jag fyllde år på en söndag. Den söndagen åkte jag och Manfred till stallet på avslutningsfest. Så fort jag kom innanför dörren när vi kom hem, så märkte jag att ingen verkade vara hemma (fast TV:n stod på). Jag letade lite snabbt efter någon, men ingen verkade vara inne. Jag misstänkte att Abbe och Ludvig kanske var i vårt rum och spelade eller något, så jag öppnade dörren till rummet. Döm om min förvåning (och lycka) när min familj stod där inne! Där stod alltså familjen Hanberg/Karlsson och familjen Hansson, fullt uppklädda och med kameror i handen. Jag blev helt utom mig av lycka, tro mig. Så min födelsedag spenderades tillsammans med hela gänget, och det var en riktigt lyckad tillställning med kycklingfajitas, budapestlängd, hemmagjord tårta och fina presenter.

Julafton däremot spenderades hemma på Söle, med min familj, farmor och Manfred.

Det var en snabb summering, här kommer bilder på vad jag fått i både födelsedagspresent och julklapp (däremot så kommer en del 2 där jag visar de presenter som ligger kvar i Mjölby för tillfället).






Tack bästaste farmin och Angelika för den välbehövliga plattången! (Och tack bästaste Nathalie för lånet av din fram tills jullovet!)



När Anders frågade vad jag ville ha i julklapp så svarade jag att jag ville ha en häst. Så det fick jag, haha! Lekaco heter han.



Av Manfred, Kamelots nyaste album.



"Till din egna lya, en liten oumbärlig sak...
Men extra vacker är denna för din bak..."

Mönstrat toapapper med grym dikt, från Sofie!



En hel drös med listor, att fylla i själv (det är jätteroligt, kan verkligen rekommendera den), från Sofie!


Två söta trosor, också från Sofie!


Ett (välbehövligt) nagelvårdset från Mika!



Nytt filter till kameran från päronen!


Ett par fina örhängen från Siv-Britt (min plastmormor, so to speak).


Ett par jättesöta strumpor från farmor! Mina enda par som inte är steps, för övrigt.


Filmen Inception (kärlek) från Manfred!



En fjärrutlösare till kameran, från två päron!


Vi hästskötare på ridskolan fick varsin ryktborste som syns ovan. Den är gjord av trä och hästhår.


Tre filmer till min filmsamling, av Abbe och Ludde!


Av Nathalie fick jag supersöta rosetter i olika former!


Av Rebecka fick jag ett SUPERDUPERSKITFINT armband med fåglar på, direktimporterat från Frankrike! (Det är så fint!)


Av Manfred blev jag utbjuden. Någon dag framöver ska vi åka in till Linköping, där han ska bjuda på bio och sedan middag på Gula Huset efteråt. Det ser jag mycket fram emot!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Ellie säger:

Fina örhängen!

2011-01-02 @ 13:22:32
URL: http://makemefly.blogg.se/
Trackback