Min Golf



Äventyret vi begav oss ut i på i dag gick alltså ut på att hitta en bil till mig. Vi skrev ut 5 annonser som verkade vettiga, från blocket och valde sedan ut vilka vi skulle prioritera. Förstahandsvalet fanns i Göteborg - så vi for dit! 

Det var inget magiskt som "kärlek vid första ögonkastet" men bilen var den nyaste av de fem alternativen plus att den hade en påkostad ljudanläggning - och ju mer jag tittade på den desto mer tyckte jag om den. När farmin provkört den kom några andra för att titta på den. Paniken kom krypandes! Döm om den pinsamma stämningen som uppstod då säljaren sa till de nyligen ankomna spekulanterna "Jag är ledsen men bilen blev precis såld". Skamset gick de iväg. Skamset stod vi kvar.

Nu har jag i alla fall köpt en bil (ja, JAG har köpt den). Den har sina brister, men tackvare min far så ska det mesta gå att åtgärda. Imorgon ska jag tvätta den och sedan får ni se den; min Golf.

Det är så varmt och luften är klibbig. Jag har blivit en "jag gör det sedan"-människa vilket gör att jag har tusen saker att göra nu. Tror jag ska ta tag i att städa upp i mitt hus och sedan ta mig en välbehövd dusch och sist krascha i sängen framför någon film. Jag har mycket att göra imorgon.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback