Acetylsalicylsyra



Här är en liten gratiskondom i sitt bästa slag. Jag älskar de stegvisa instruktionerna. Särskilt punkt nummer 7. "Kolla med din läkare vad man kan göra". Vad man kan göra? Man kan göra en massa saker! Man kan vattna blommorna, klippa gräsmattan, fluffa till sin badmössa, mata katten...

Manfred sitter brevid mig och mixar musik. Jag har hört samma låt tusen gånger om. Ibland bara någon slinga på några sekunder som går om och om och om och om igen samtidigt som han vrider på en liten spak som (tydligen!) gör skillnad. Jag blir halvt knäpp. Fast hellre hör jag samma låt om och om igen, än att han sitter med hörlurar helt onåbar för omvärlden.

Jag har haft en väldigt bra dag. Den började visserligen med att jag försov mig och fick rusa till bussen, osminkad, med ofixat hår och i mjukiskläder som var åt skogen för varma för dagens temperaturer. Klockan sju imorse var det 18 grader ute. Underbart.

Skrev nationellt prov i matte E i 3 timmar. Det gick åt skogen dåligt verkligen, det enda jag inte greppat riktigt är det där med differentialekvationer. Trofasen att typ 75% av provet bestod av sådana uppgifter. Inhomogena differentialekvationer av andra ordningen kan fara åt skogen.

När jag kom hem tog jag en lång dusch, bytte om till bikini och satte mig ute på altanen i 28 graders värme. Läste A Million Little Pieces och småpratade med Manfred emellanåt. Nu ska jag plugga lite inför musikprovet imorgon, sedan ska jag och Manfred se lite That '70s Show och äta glass. Imorgon är sista skoldagen innan 5 dagars ledighet och sedan återstår endast tre skoldagar innan studenten. Hell yeah.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Anonym säger:

"eventuella vassa föremål"

2011-06-02 @ 20:20:46
Trackback