Sol och så



Det har varit underbart väder hela helgen. Bilden ovan togs när jag satt ute i haremsbyxor och bikiniöverdel och pluggade, lyssnade på Animals av Pink Floyd och drack av en ciderdricka jag fick av Manfred i födelsedagspresent (vi drack just den sorten vår första sommar tillsammans, så det var en härlig nostalgitripp).

Idag satt jag ute i två timmar i samma utstyrsel men läste När jag hör din röst, istället. Till min stora förvåning blev jag skonad från eksem, trots den väldiga solexponeringen. Helt apropå boken så läste jag ut Om jag kunde drömma igår, och jag måste väl erkänna mig besegrad. Jag står fast vid att jag är långt, långt, långt ifrån imponerad av författarens sätt att skriva. Det är inte märkvärdigt på något sätt. Däremot är det en gemytlig, romantisk och stundvis spännande berättelse. Boken är inte omöjlig att lägga ifrån sig, men ändå ganska catchy. Edward framstår som världens finaste människa och Bella har jag lust att utdela en stor käftsmäll. Bara för att hon är så sjukt grinig av sig.

Jag och Manfred såg Twilight igår och en recension kommer upp inom kort. Idag började jag därför läsa andra boken, och jag lyckades sträckläsa mig genom en hel fjärdedel. Sedan var jag tvungen att plugga, internet ville inte fungera och all motivation dog bort.

Jag vill så gärna bara få ordning på mitt liv. Snälla.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback