Vi firar



I torsdags var det exakt fem år sedan vi blev tillsammans.

På torsdagen storstädade jag vårt rum, vädrade ur och tände ett doftljus. På Manfreds sängbord ställde jag en vas med tio röda rosor, två ljus och ett paket After Eight. Och på hans del av sängen la jag ett paket. I paketet låg en svart/vit-randig, långärmad tröja från JC. Och den tröjan köpte jag av en särskild anledning. Det var nämligen så att när han öppnade paketet, så var det på timmen exakt 5 år sedan vi kysstes första gången, och då hade han på sig en svart/vit-randig, långärmad tröja. Jag tyckte att han var så fin i den, och nu använder han den inte längre eftersom den är för liten. Så han fick en ny, nästan likadan, dagen till ära.

Manfred kom hem på kvällen och jag blev så glad över att se honom. Han verkade nöjd med vad jag åstadkommit och jag fick två presenter av honom också; en hjärtformad ask med marsipanchoklad och en parfym som luktade underbart. Vi kliade på varandra tills ljusen brunnit ner och sedan somnade jag i hans famn.

Vi firade mer ordentligt dagen efter, dvs. igår. Vi köpte kakor, blandade saft och gjorde kaffe. Vi la allting i en picknickkorg och runt tiotiden på kvällen satte vi oss i bilen för att bara köra omkring i mörker och regn. Manfred hade dessutom bränt en skiva med låtar som han själv skrivit, spelat in eller mixat. Eller alltihop.

Utan vidare mål åkte vi omkring på ödsliga landsvägar i mörker och regn, lyssnade på Manfreds skiva (som för övrigt var utomordentligt jäkla bra, ni ska få höra så fort han lagt upp låtarna) och bara pratade i ungefär två timmar. Sedan åkte vi till Hargsjön, parkerade där och fikade. Och pratade.

Klockan ett på natten var vi hemma igen, och vi gick raka vägen till sängen och bara kraschade.

Antagligen det finaste firandet av årsdag någonsin.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback