Träningsvärk

image description

[Så här såg det ut i lördags när jag åkte hem från gymmet halv sex på morgonen.]

Äntligen har det hänt: jag har träningsvärk. Det var galet längesedan, det har inte spelat någon roll hur mycket jag pressat mig själv - det har helt enkelt inte känts dagen efter. Fejnt.

Igår fick jag pratat med min chef på Cherry. Tanken var att jag skulle säga upp mig. För det första blir jag oftast fruktansvärt arg av att jobba, jag har så svårt att hantera fulla människor. Då är det inte roligt någonstans. För det andra orkar jag verkligen inte jobba nonstop fredag-söndag. För det tredje så har jobbet stört min dygnsrytm otroligt mycket så jag har stora sömnproblem (först kan jag inte somna och när jag somnat kan jag inte vakna, jag försover mig varannan dag). För det fjärde binder jobbet mig varje helg så det finns ingen tid för utgångar, middagar eller att träffa vänner. Efter att vi pratat bestämde vi i alla fall att jag ska gå från att jobba åtta pass i månaden, till två. Det ska bara vara lördagar och antagligen bara på Laholmen. Jag är så tacksam över att ha en så förstående chef och jag är glad över att vi kunde komma överens direkt. Nästa månad jobbar jag alltså bara två pass, så får vi se hur det känns.

Jag och Felicia åkte till Nordby och hängde på Max och jag fick köpt en brödrost. Kajsa frågade om jag ville jobba på torsdag och jag sa ja. Jag har i alla fall idag och imorgon ledig innan jag drar igång en femdagarsperiod med 7 pass. Jag ser i alla fall ett slut på dessa hektiska helger så det känns helt okej. Och det gör ju inte så där jätteont att tjäna pengar.

Hur som haver, på kvällen gick jag och Felicia på bodypump och indoor walking. Förstnämnda var så roligt! Helt klart något jag ska försöka gå på så ofta jag kan. Efter det åkte jag hem och åt middag, duschade och drog på mig min Silent Hill-tröja (jag bor i den numera), struntade återigen i att städa och påbörjade Reckoning. Jag är glad över att ha spelat så mycket Final Fantasy, annars hade jag fattat noll av det där med rollspel. Jag somnade med kontollen i handen och vaknade klockan fem på morgonen. Gick upp för att dricka lite vatten, satte på musik och kröp ner under täcket igen. Vaknade igen klockan nio och har invigt min nya brödrost och ätit en supergod frukost (det är så skönt att ha lite fast föda i mitt kylskåp nu) så nu är jag redo att ta mig an dagens bestyr. Städa och spela, that is. Ikväll funderar jag på att gå på boxing och bodypump på Westcoast, fast förstnämnda är lite tveksamt då jag inte har någon partner. Det är lite jobbigt att behöva boxas med någon man inte känner, tycker jag.. Men då blir det väl 5000 meter på bandet istället. Vi får se!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback