artillery



Holy pancakes of Christfriesville vad jag är trött. Natten på Laholmen gick snabbt och smärtfritt med världens bästa Terry där dessutom. När jag skulle sova var jag inte hoppfull. Två timmars sömn. Gött.

Försov mig men kom ändå inte försent, men fick skippa både dusch och frukost samt köra på gårdagens smink. Det var öppning med min favorit - Adis that is - och jag var ganska peppad. När jag skar tomater hände dock en liten olycka. Tomatskäraren är konstruerad som så att man på en liten räls trycker/slår in tomaten i ett gäng knivar, och ut kommer 10 skivor tomat liksom. Vi har nyligen bytt skärare och knivarna är rakbladsvassa. Disträ som jag var hann jag inte flytta min vänsterhand innan jag slog till med högerhanden, och mellan tomaten och knivarna hamnade mitt långfinger. Min första tanke var "shit, jag tror jag skar mig". När det sedan började blöda förstod jag inte riktigt vad som hände och när jag såg såret hamnade jag som i chock. Förutom att jag delade nageln på mitten så skar jag nästan av mig en del av fingertoppen, helt. Såret var grymt djupt. Adis stod bredvid och åmade sig mer än jag, haha (förutom när han tvättade det åt mig, då grät jag som ett barn). Så söt var han. Det slutade i alla fall med att chefen kom dit för att plocka upp mig så vi kunde åka till akuten. Där tejpade de den bara, eftersom nageln var för mycket ivägen för att kunna sy.

Tur i oturen som jag hade, innebar detta inget mer jobb för mig idag och jag kunde vara med på min lillasysters dop.Det var mysigt, men jag var så fruktansvärt trött och fingret gjorde (läs: gör) så ont att det pulserar i halva armen. Så efter ett tag ringde jag Emma för att fråga om hon kunde skjutsa mig tillbaka, vilket hon kunde och det räddade verkligen min dag.

Skulle egentligen jobba stängning imorgon men fick skippa det. Det är inte överdrivet lyckat att stå i disken eller rengöra grillen med ett öppet sår på fingret liksom. Tre dagars ledighet. Skönt! Dessutom blir det nog inget jobb på Cherry på ett tag heller, det är praktiskt taget omöjligt med tanke på sårets placering. Däremot oroar jag mig för träningen, jag hoppas inte den blir lidande. Tänkte även gå på min idé om nya, mer strikta matvanor imorgon. Och ta det allmänt lugnt, vi får se vad dagen har att erbjuda!

Nu ska jag sova en stund innan Martin kommer hem. Sedan funderar jag på att åka iväg och köpa något gott. Bara för att det är synd om mig och för att jag ska bli seriös imorgon. (Sedan så måste jag duscha också. Hur nu DET ska gå till..)
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Adis säger:

Haha så fail Idisen :) Fuck jag hade ont i mina gutts och mage :( Nu när jag ser dig kommer jag alltid ha ont i kroppen tack så jävla mycket :P <3<3<3

2012-12-09 @ 20:22:41
» Emma säger:

Stackare, låter så himla otäckt. Förstår att det måste gjort ont som bara den. Och det låter ju rätt skönt att få tre välförtjänta dagars ledighet! Även om det är väldigt tråkigt att du har skadat dig, naturligtvis. Man får se det goda i det onda, så att säga!
Hoppas det blir bättre snart, ditt stackars finger. Och det var så lite så, att jag skjutsade dig. Som jag skrev via sms, det är ju sådant vänner är till för. Dessutom så gjorde det mig glad att du frågade, att hjälpa dig gör mig glad!
Stor kram!

2012-12-10 @ 18:27:46
URL: http://toutlemonde.devote.se
Trackback