my art my redemption



(Dagens outfit: göra-rent-grillen-mössa-à-la-Bahman)

De senaste dagarna har jag varit helt slut. Känt mig som en sengångare. Min dygnsrytm är heeelt fuckad och häromdagen sov jag i 16 timmar. 16. Timmar. Någon mådde inte så där jättebra.

Jag har inte gjort så mycket annat än jobbat. Stängning. Elvatimmarspass. Skyd ma. Nåväl, så farligt är det inte egentligen. Jag gillar stängningar, gillade dem dock mer förut när vi stängde nio och det inte var galet mycket folk. I lördags fick jag stå i kassan och bestämde mig för att this time I just won't bitch about it så jag köttade så hårt jag bara kunde. Jag hörde Adis säga "Det här är crazy Saturday. Om Ida har roligt i kassan vet man att nåt är fel på den här dagen". Jag stod där hela dagen och fick en merförsäljning på 182% vilket är mitt personbästa. sjukt_nöjd_chey_92

Hade en väldigt mysig kväll med hjärtat mitt efter gårdagens stängning. Det passade mig bra att han skulle upp tidigt idag, jag tar tillfället i akt att göra ett tappert försök att vända rätt på dygnet. Så efter fem timmars sömn släpade jag mig upp ur sängen tio över sju och har stora planer inför dagen. Har suttit och lyssnat på Ben Howard, skrivit ner planering för jobb, träning och lite annat. Nu har jag vaknat till liv och tänkte dammsuga och diska för att snart åka in till Westcoast. När jag kommer hem stundar havregrynsgröt och kaffe framför antingen ett avsnitt True Blood eller några avsnitt Weeds. Jag ska färga håret och noppa ögonbrynen och sånt där trams och sedan har jag förhoppningsvis en liten stund över att läsa eller dejta mitt PS3 innan det är dags att åka upp till Nordby för ytterligare ett stängningspass.

Imorgon stundar jobb följt av ett pass bodypump. Dagen efter är det indoor walking halv åtta på morgonen och sedan funderar jag på att ta ett stängningspass beroende på om Prometheus går på Park eller inte, i så fall ska jag nog se till att få med mig Martin dit. På torsdagen jobbar vi samma pass, på fredagen är det indoor walking på morgonen och sedan jobb till åtta. På lördagen jobbar jag natt och på söndagen är det jobb halv tolv till åtta som gäller.

Det var riktigt längesedan jag var så här motiverad. Till allt, i största allmänhet. Jag ser fram emot att jobba. Träna. Städa. Beta av min att-göra-lista (även om tidsbristen gnager ibland). Även om jag känner att jag lämnat min tuffa period bakom mig så har jag den senaste veckan fått två flashbacks och efter den sista kände jag att nej nu får det tamejfan vara nog. Det är dags att ändra perspektiv på mina tankar och ta kontroll över mitt mående. Jag styr mina tankar och känslor. Jag kan. Och jag vill.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback