Fantastisk dag!


(Här sitter jag just nu, blir nästan avundsjuk på mig själv så bra jag har det.)

Den här dagen har varit fullkomligt underbar.

Inatt satt jag framför Dexter och snagade mandelmassa samtidigt som jag färgade håret. Somnade runt sex på morgonen och vaknade halv nio. Fortsatte ta mig an min lista och fick äntligen städat huset ordentligt! Och snyggat till i garderoben och dylikt.

Skulle åka in till stan men blev halvt förskräckt när bilen började låta väldigt högt. Det visade sig senare att inte nog med att hela avgassystemet var löst, avgasröret hade gått av. Så ni kan ju tänka er hur bilen lät. Som en redig racerbil! Nåväl. Jag var på Spahotellet för att luncha med Felicia och Jessica. Det var så himla god mat! På väg därifrån lekte jag och Felicia med min nyblivna racerbil och öste musik. Så roligt var det! Fick dessutom sms av finaste Emma som sedan följde med upp till Nordby.

Fick köpt ett enormt doftljus för inte mindre än 285 spänn. Men det doftar SÅ gott! Nytvättade lakan, that is. En mycket angenäm doft att ha i huset. Köpte även plastblommor. Det är nu officiellt, jag kan inte hålla växter vid liv.

När jag kom hem fortsatte jag med det sista städandet och tog hand om lite tvätt. Ringde Krille och frågade om han hade lust att hänga ikväll (det är ju snö och halt ute på vägarna, det bjuder in till spännande äventyr). Vi får se. Jag hoppas, hoppas, hoppas! Annars får jag helt enkelt chilla med Dexter.

Nu ska jag slå mig ner i min nybäddade säng i rena myskläder och fortsätta skriva på ett litet projekt som Robin fick mig att påbörja. Fick för övrigt veta att han kommer hit om bara några dagar. Åh, vad jag blev glad!

Så nu sätter jag mig ner och skriver, och i bakgrunden går min Spotifyspellista "näring åt min kreativa ådra", med filmmusik från bland annat Singin in the Rain, The Phantom of the Opera, Inception och Angels and Demons. Så lyder receptet på en fin kväll.

Tack alla människor för att ni finns och förgyller mitt liv.

 

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Emsi säger:

Tack själv du underbara människa! Underbar läsning. ♥

2012-03-07 @ 22:55:38
URL: http://toutlemonde.devote.se
Trackback