asylum

För första gången på evigheter har jag inget särskilt att berätta. Skumt, haha.

Den eventuella bakningen som jag pratade om tidigare blev av. Jag visste att jag borde lagat lunch, bakat en kladdkaka som jag lovat familjen samt baka fitnessfightens äppelkaka, för att göra mig av med äpplena som höll på att bli dåliga. Jag ville verkligen inte. Det tog emot så mycket (det är ju så himla tråkigt), samtidigt som det var jobbigt att ha det i bakhuvudet. Så jag bara gjorde det. Allt på samma gång. Det gick helt lysande fram tills jag tog hand om den sista disken och kanske råkade glömma bort kladdkakan lite. Den blev ganska duktigt bränd. Haha.

Har jobbat tre stängningspass i rad, är ledig idag och sedan har jag ytterligare tre stängningspass kvar för den här veckan. Och ett nattpass. Så idag ska jag njuta! Min bil har bestämt sig för att inte starta så jag är smått strandsatt, ska försöka rullstarta den men då behöver jag Martins hjälp. Och han ligger och sover för tillfället. Skräll.

På agendan idag står att greja lite här. Försöka få igång bilen, skrapa ihop mina sista besparingar för att köpa mat så jag kan leva en vecka till (sedan är det lön, woho!), baka en ny kladdkaka, åka till gymmet (äntligen äntligen äntligen!) träffa Terry för att lyssna på någon typ.. idé till ett företag (?) och sist men inte minst ska jag träffa min fina Emma, äta glass och se på film. Müsigt!

Nu har jag för övrigt haft min vilovecka och ska komma igång igen. Det ska bli så fruktansvärt roligt! Ska även skärpa till mig med maten nu, har unnat mig en del skräp. Igår åt jag lunch från Max och jäklar i havet så orolig min mage blev! Förlåt, det ska inte hända igen. Bara jag får införskaffat lite virke till matlagning så kommer det rulla på.

Nu ska jag vänta på att Martin vaknar. Göra mig i ordning och så funderade jag faktiskt på att ta en promenad med kameran. Det är inte så kul väder ute, inte ens frost tror jag, men jag får ju rört på mig i alla fall. (Jag säger det igen, jag längtar som en dåre till jul. Har suttit och kollat på snöbilder och julpynt och ah.. tänkte ta en sväng till Göteborg och julhandla snart. Läääängtar!)

Igår lallade jag för övrigt runt i huset med hörlurarna i, och tog mig an lite hushållssysslor. Någon på jobbet hade spotifyat (yeah, that's a word) julmusik på min mobil, och då kom Snön Föll av Peter Jöback. Jag tänkte på Lekaco. Blev jätteledsen och grät en del. Kändes skönt att få ladda ur lite grann, tömma sig på gamla våndor som ligger och skräpar. Fina hästen.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback