mission control



Dagarna går väldigt fort, tycker jag. Underligt, med tanke på att jag inte är särskilt produktiv nu för tiden.

Hur som haver, i torsdags fick jag inte mycket gjort. Jag vaknade för det första väldigt sent, efter måååånga timmars sömn, och kände mig überskruttig. Jag hade så ont i kroppen verkligen, kände mig praktiskt taget bakfull. Var vaken i någon timme innan jag somnade igen. Vaknade några timmar senare bara för att vara vaken en liten stund och sedan somna om. Någon var lite lätt sliten alltså. Hade egentligen tänkt gå på X-fit men kroppen talade sitt tydliga språk. Så det blev en dag med deg istället. På kvällen när Martin gått och lagt sig relativt tidigt så la jag mig med täcke och kudde på soffan för att kolla på Family Guy och äta upp hans naturgodis. Mihi. Fredagen gick lite i samma tecken, fast med ett träningspass också. På kvällen njöt jag av att inte behöva jobba natt och vi satt framför Silent Hill 2 i flera timmar. Långt in på natten, somnade vid halv sex.

På lördagen var det dags att prova på ett nytt träningsupplägg. Fortfarande tyrketräning, fast ganska intensivt med super- och trisets. Jag har tidigare känt mig ganska skeptisk, men tänkte att det kunde vara värt att prova. Jag satte i mig lite mer Assault än jag brukar, och i bilen hade jag ashög volym på mina pepplåtar. Jag var seriöst så pass taggad att det gjorde ont i kroppen. På uppvärmningen låg jag på 300 (!) W på crosstrainern den första minuten, och 200 de resterande 3. Sedan satte jag igång. Och det var så himla roligt! Jag hade helt galet kul verkligen. Flåsade konstant i 2 och en halv timme. När jag var klar hade jag en sån jäkla endorfinkick att jag inte visste var jag skulle göra av mig själv riktigt. På kvällen skulle jag göra ett tappert försök att göra proteinpannkakor, som smakade helt fruktansvärt dåligt för mig som inte är särskilt förtjust i stekt ägg. Så det blev ingen ordentlig mat till mig, jag åkte för att jobba natt och var helt borta i huvudet verkligen. Usch.

På söndagen var det dags för mig att jobba igen (man blir så bekväm av att vara ledig så mycket, så jag tyckte jättesynd om mig själv). Dagen var lång. Väldigt lång. Stundvis väldigt rolig och stundvis mest dramatisk. Det var skönt att få stämpla ut och åka hem, för där stundade tacos och två avsnitt Game of Thrones. Tacosen kan ha varit ett av det godaste jag någonsin ätit, det var heaven verkligen. Jag hade inte ätit ordentligt på två dagar så nu åt jag till bristningsgränsen ungefär.

På måndagen jobbade jag öppning med Adisen och jag fick stå i köket hela dagen (tack Adis!) och det var en bra dag. När jag slutat tryckte jag i mig en gainer med havregryn och begav mig senare till gymmet för att catcha up med Bowies. Vi körde några set chins och dips och sedan var det dags för en timmes bodypump för första gången på evigheter. Det var mycket folk och desto mindre vikter så man fick dela med sig bäst man kunde. Det innebar att jag inte fick ha riktigt så tungt som jag hade velat ha, men det tog rätt bra ändå. När passet var över slängde vi in några set bänkpress, några set triceps och en triset-variant på magövningar. Efteråt var jag helt slut. Satte i mig lite keso och hallon framför några avsnitt Family Guy. Lovade Martin massage men jag var å trött att jag mest satt och omotiverat petade på honom och sedan somnade bredvid.

Igår vaknade jag upp med go träningsvärk och inte fullt så mycket motivation att träna. Gick upp och städade, tog hand om disk och tvätt och gjorde mig i ordning för dagen. Gjorde frukost i form av havregrynsgröt som vi åt framför lite Family Guy. Jag hade tänkt gå en promenad och lyckades få med mig Martin. När jag frågade vart vi skulle gå pekade han in i skogen. Så vi begav oss ut på äventyr i täta skogar och klippiga berg. Spelade temalåten till Game of Thrones för att få den rätta känslan. Det är så roligt att gå i skogen när det är snö tycker jag! Fast det blev snabbt kallt. 40 minuter senare var vi tillbaka, även om det inte alls var den typen av promenad jag tänkt mig så var det betydligt roligare!

Åt kesella med fun light och sedan begav vi oss in till stan. Fick slängt den gamla TV:n och en massa kartonger, handlat den mängden mat som återstoden av lönen tillät, postade grejer till Spanien och drack kaffe. Vi köpte även kaffe att ha hemma, äntligen. Åkte hem och lagade mat, han ciabatta med brieost och skinka och jag slängde ihop en chili con carne. Den blev förvånansvärt jäkla bra faktiskt. Provade brygga eget kaffe (inte en dag för tidigt!) och jag satte mig ner för att ta hand om viktiga papper och annat kul. Vi skippade dagens träning med respekt för träningsvärken, och resten av kvällen kollade vi på Team America innan jag totalkraschade.

Jag har för övrigt börjat deffa, fast inofficiellt. Det innebär att jag äter kolhydrater bara till frukost och innan träning, att min träning är mer intensiv samt att jag ska försöka ligga på ett underskott av 500 kcal per dag. Kort sagt. Det är inget jag gått och sagt till alla, för jag vet inte hur seriös jag är (mer än att jag ska skärpa mig med maten) men just nu är det de riktlinjerna jag har, när jag känner mig motiverad. Det är dag tre och jag var skött det exemplariskt. Men det är lång väg kvar och jag är säker på att motivationen kommer tryta snart. Men det tar vi då!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback