world's on fire

Fuck it. Jag ger upp. Den här jäkla deffen alltså, att ta bort nästan alla kolhydrater är helt dumt i huvudet. Bokstavligt talat! När jag jobbar natt blir jag så seg i huvudet att jag inte ens kan få ihop 4 och 8. Jag orkar verkligen INGENTING, är sjukt sömnig hela tiden och degig och när jag tränar känner jag mig helt slut och står och skakar efter bara ett fåtal övningar. Har inte känt mig så omotiverad att träna, och så outvilad, på flera månader. Så nu blir det plan B. Gå tillbaka till muskelbyggarstrukturen men äta lika nyttigt som jag gör nu. Så slipper min stackars hjärna samt motivation långsamt.. Dö. Träningen ska ju vara rolig!

I onsdags hade vi en mysdag, jag och min fina. Vi körde först ett pass på gymmet och efter det gick vi på bio och såg Hobbit! Jag trodde jag skulle somna men den var tillräckligt underhållande för att hålla mig vaken i de där tre timmarna. Måste säga att det är en överhypad film dock. När vi kom hem på kvällen var vi så sjukt degiga båda två.. Jag satt inne i mitt rum och gick igenom min gamla hårddisk och han satt i sitt och spelade. Jag hade tända ljus och filt, lyssnade på FFIX OST och åt kesella. Det var grymt mysigt. Senare fixade vi lite kaffe och plockade fram whiskykolan jag köpte i Karlstad och spelade Silent Hill 2 långt in på natten.

Igår jobbade jag på Max. Fick gå tidigare (tack Adisen) så jag skulle hinna med X-fiten. Dock hamnade jag i världens segaste bilkö och kom till gymmet två minuter innan passet började. Orkade inte stressa och bestämde mig istället för att ta igen det en gång förlorade bröst-tricepspasset. Och det gick så bra! Jag var så glad och full av energi när jag kom hem. Dammsög, lagade mat för fyra dagar framöver (eftersom jag jobbar dubbla pass fredag och lördag, skönt att ha matlådor klara), diskade undan allting och tog hand om tvätten. När hjärtat mitt kom hem gav han mig först massage som av någon anledning gjorde så fruktansvärt ont, överallt. Fast jag har det så fantastiskt bra, som har en karl som vill massera mig stup i kvarten. Jag skulle massera honom men blev snabbt trött och somnade i hans famn istället. Jag är så bra på det där. Haha.

Imorse vaknade jag överdrivet tidigt, grämde mig över att det är fredag och att jag ska jobba fyra pass på två dagar men påminde mig om att jag faktiskt är ledig på söndag. Gick upp för dusch och frukost. Leverpastejmacka alltså. En av mina vanligaste cravings. Efter det gick jag och la mig igen. Så. Jävla. Skönt. Sov en timme innan jag gick upp och sminkade mig och åkte till jobbet.

Det var en bra dag. Vi slet hårt men alla var så duktiga! Fick gå hem lite tidigare dessutom. När jag kom hem kraschade jag i Martins säng, kramade om hans hand och sa vad jag tänkt under dagen. Att jag blir glad när jag tänker på honom. Hur annorlunda vår relation känns jämfört med allt annat jag upplevt, att allt är så fruktansvärt enkelt. Att jag mår bra. (Ännu bättre nu när jag äter ordentligt. Bortsett från idag då det stod en asastor godisskål i personalrummet som pris för att vi vann merförsäljningen. Tror jag. Passade på att unna mig tills magen slog bakut. Min ätardag blev ändå halvhjärtad. Ehe.)

Det är lite framtidsångest som stundvis klöser innanför bröstet. Jag är lite rädd för hur framtiden kommer utveckla sig, om vi kommer kunna få våra planer att gå ihop. Men jag måste påminna mig om att sluta grubbla. Leva i nuet istället. Fokusera på vad jag är rädd för att förlora, fast uppskatta det istället för att känna rädsla.

Jag har sagt det förr men säger det igen. Jag är lycklig.

 

 

 

M

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback