10 000 days



Prisa gudarna, förkylningen tog en överraskande vändning och lämnade mig med endast en kliande näsa och en stickig hals. Det är jag tacksam för!

Efter att ha träffat Terry i onsdags måste jag medge att jag blivit lite smått inspirerad att bli av med ovanan att alltid vara försenad. Så torsdag morgon stod jag upp lite extra tidigt för att ta mig tid att äta frukost framför FG och ta hand om disken. Kom faktiskt (!) i tid till jobbet. Hade en rätt najs arbetsdag och fick förfrågan från Cherry om att jobba natt på fredagen. Men eftersom jag redan jobbade natt på lördagen och dessutom 8-17 på Max både lördag och söndag var jag inte jääääättesugen. Fast jag insåg snabbt att jag kunde säga okej, men då vill jag ha dubbel lön. Så det sa jag, och för första gången på evigheter kändes det helt okej oavsett hur det skulle bli. (Är jag inställd på att jobba mycket tar jag mig gärna an mer än kroppen överhuvudtaget klarar av, har jag märkt.) Men det blev inget av det, ändå. Ironiskt nog.

Efter jobbet var det tänkt att Martin och jag skulle gå på X-fit men han ändrade sig. Istället hängde Gurra på, intet ont anande. Haha. Men han var helgrym! Jag hade fått i mig både Assault och Tartarus och var så taggad att det kändes som att huden skulle spricka. Det var ett bra pass. Efteråt catchade jag upp med Martin och vi åkte först och handlade glass för att sedan åka hem och laga mat. Vi firade åtta månader så kvällen till ära skulle vi äta snuskigt goda pannkakor. Jag passade även på att laga lunchlådor till morgondagen. Han dukade fram pannkakorna med två sorters glass, chokladsås och hallonsylt. Åh det var så gott, men jag åt alldeles för fort. Fick inte i mig två pannkakor ens. Vi kollade även på Rise of the Guardians, jäklar vad bra den var! Rekommenderas. Råkade faktiskt somna, relativt tidigt dessutom. Skönt, med tanke på att jag skulle upp klockan sju morgonen efter och inte har disciplin nog att medvetet lägga mig tidigt.

Det var en dramatisk dag på fredagen. Vi tampades med otroligt dryga gäster. Tråkigt när det händer, faktiskt. Det är ju så lätt att undvika. Var fly förbannad när jag slutade men kom snabbt på andra tankar när jag  tillsammans med min fina gick till butiken intill för att få köpa lite teknikprylar. Och handlade lite ingredienser till jambalaya som han tänkt laga på kvällen. Egentligen hade jag tänkt träna men eftersom det inte blev något jobb på natten och Martin var ledig så insåg jag att jag kunde ta tillfället i akt att umgås med honom istället (det kommer inte bli överdrivet mycket av sån tid nu i mars). Så vi åkte hem och jag assisterade honom när han lagade mat. Jag hade åmat mig över att jag inte hade några matlådor färdiga till helgen så han erbjöd sig laga lite extra. "Lite extra" visade sig bli 1,5 kilo, ungefär. Jag har aldrig sett så mycket mat på en och samma spis. Haha! Fruktansvärt gott var det i alla fall.


Vid midnatt kraschade jag i min säng för att sova i 6 timmar och sedan gå upp för att pliktenligt utföra mina morgonrutiner. Kom i tid för tredje gången i rad (!!) och hade en bra arbetsdag. När den var slut begav jag mig smått tvivlande till gymmet. Tog mig ändå samman och lyckades få in en massa vettigt på de två timmarna jag hade till godo! Körde fyra olika superset (x3) efter tre tyngre övningar med fem set vardera. Var väldigt trött när det var över men lyckades ändå skynda mig så att jag - hör och häpna - kom i tid till nattjobbet.

Fick två timmars sömn innan jag vid sju vaknade upp i mitt livs mest förvirrade tillstånd. När jag vaknade imorse var jag så trött att jag fattade verkligen ingenting. Men någonstans i bakhuvudet vet jag vad som gäller (av någon anledning har jag börjat vakna precis innan väckarklockan ringer) så trots att allt bara var en tjock dimma så visste kroppen att den skulle UPP! Hade en mindre chill morgon än vanligt, men var ändå glad. Sminkade mig, satte i mig en Tartarus, packade mina grejer och rostade sedan två smörgåsar att äta i bilen. Solen sken och fåglarna kvittrade och vittnade om en stundande vår! Åh, jag mådde så bra. (Det är fördelen med att älska alla årstiderna, man gläds konstant över vädret och dess förändringar!) Det var en fruktansvärt bra början på dagen ändå. Jag hade länge hejhjärtat bävat inför att köra bil när jag var så trött men jag piggnade till och kände hur Tartarusen verkligen gjorde sitt. Öste Tool och kom faktiskt - för femte gången i rad - i tid till jobbet. Så nu vet jag. Jag kan om jag vill.


Den här dagen blev tyngre och tyngre för varje minut och det var så skönt att få sluta. Men jag är ändå väldigt nöjd, jag var pigg trots bristen på sömn, jobbade öppningspass, med Kajsa och Adis dessutom, utomhus hade jag anledning att dra på mig solbrillorna och det var bara.. fantastiska omständigheter faktiskt. Efter jobbet knallade jag iväg för att köpa lite mat och naturgodis, sista kvällen på denna fuskarperiod till ära. Jäkla Martin har fått mig att inse hur fruktansvärt gott det är med kokos/nötter och choklad. Jag vill inte ha något annat i godisväg längre, haha. Mmm.

Hade storslagna planer för den här kvällen eftersom jag är ensam några timmar, men när jag väl kom hem och satte mig ner rann all energi ur mig. Ville bara lägga mig på sängen and call it a day. Ta en varm dusch och krypa ner i sängen som doftar Martin och lyssna på Ben Howard. Men det får vänta några timmar, när jag reflekterat över de senaste dagarna blir jag glad och lite mer energisk, så jag ska nog börja beta av den där listan trots allt. Det ska nog inte bli så svårt, med vetskapen om att min fina snart kommer hem så jag kan få drunkna i hans armar. Blir så kärlekskrank när vi inte ses på dagarna, annat än i maxuniformer liksom. Haha.

Imorgon stundar stängningspass, det kommer bli ganska skönt ändå. Sedan är jag ledig två dagar och sedan kan vi väl säga att jag blivit varm i kläderna och fått ett smakprov på vad den här månaden har att erbjuda i arbetsväg. Bring it!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback