from the cradle to the grave



Det är roligt hur jag har slutat se gruppträningarna som träning. Jag ser det som ett jobb, alternativt mer en "kul grej" som jag ändå kan vara med på när jag ändå är på gymmet. Som kardio, något av avsluta ett träningspass med för att få ut det sista eller bara lite extra förbränning. Ungefär. En dag med bara gruppträning ser jag som en vilodag, av någon anledning. Och igår var en sådan dag!

Jag jobbade stängning och det gick bra. Men efter jobbet kände jag inte för annat än att åka raka vägen hem och bara gosa ner mig. Min kropp var antagligen tacksam över det också, som verkligen var segare än någonsin. Men träningsvärken lyste som vanligt med sin frånvaro.

Hemma tog jag en lång dusch, skrubbade rent varenda liten por. Och tvättade håret, haha. Jag gör det en gång i veckan skulle jag tro, för att det blir så jäkla fett så fort annars. Så de duscharna känns alltid lite lyxigare. (Det är illa när man tvättat håret så sällan att man blir nostalgisk varje gång man känner doften av schampot liksom, haha!)

Jag hoppade i min onepiece (en av många underbara saker med vintern, jag får bo i det där fula men ack så sköna plagget) och mina tofflor, bäddade rent i min säng (jäkligt gött efter den där lyxiga, genomgående duschen) och lyssnade på John Mayer i min underbara lp-spelare! Ååååh det tog mig tillbaka till Mjölby alltså, att lyssna på det albumet.. En mysig nostalgitripp, kvällen till ära. Jag mådde väldigt bra.


Kollade på det nyaste avsnittet av Family Guy (himla hysteri om det där, men jag ska inte spoila ifall det blir några kvarstående men..) och unnade mig en pannkaka. Jag bulkade typ ihjäl mig igår så det var lika bra, har bett mina arbetskamrater se till att jag inte går runt och småäter en massa. Man vill ju inte förstöra hårt arbete genom spontana infall av onyttigt njutande (för ofta).

Idag var jag uppe relativt tidigt och vi åkte in till gymmet, började med 6 set bänkpress och sedan körde jag 90 minuters axlar och mage. Bänkpressen körde vi för att jag vill att han ska hjälpa mig så jag kan köra tungt, men vi kommer inte kunna träna mer ihop den här veckan. Det känns som att min utveckling där har stagnerat men samtidigt saknar jag ju all form av tålamod också, så..

Vi handlade och nu sitter jag på jobbet och ska strax gå in igen. Ikväll planerar jag inget annat än att påbörja andra säsongen av Arrow alternativt kolla nyaste avsnittet av Supernatural. Sedan ska jag sova. Ashårt. För imorgon jobbar jag öppning och på kvällen blir det många timmar på gymmet med dubbelpass och allt. Och det ska bli så jäkla gött att få sova..

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback