oh my quad!

Hittade en gammal deodorant jag använde förr. Blev asnostalgisk. Haha!
 
Har haft en riktigt mysig dag alltså! Vi har inte uträttat mycket men är det lördag så är det. Klockan ett tyckte jag att det var dags att väcka Martin, men stackarn hade bara sovit sex timmar eftersom han inte kunde sova igår. Så jag kröp ner hos honom och kliade honom på ryggen en liten stund. Snart vände han sig om och la armarna runt mig, tryckte mig tätt intill. Så jag tror jag småslumrade jag också, för den situationen är verkligen en av de bästa jag vet. Ligga i hans famn, känna andetagen, se de där fina armarna.. Jag har slutat ge mig själv ångest för alla gånger jag somnar, under dagen. Det är skönt, plus att jag som regel behöver sova lite extra eftersom jag aldrig sover tillräckligt om nätterna. Det handlar faktiskt lite om att leva i nuet, för mig. Det var fint.
 
När vi tillslut skulle gå uppp för att äta frukost hade dagen sprungit iväg. Någon tripp till Uddevalla blev det inte, men det var nog bra med tanke på att det var röd dag (och vi hade tänkt äta på Taco Nara men jag vet inte om de hade öppet). Vi åt så jäääkla mycket mannagrynsgröt till frukost, jisses vilken matkoma jag hamnade i.. men det är ju så gott! Intages med icke särskilt sparsama mängder lågkalorihallonsylt (det är 150 kalorier per BURK, alltså 350 gram). Egentligen föredrar jag havregrynsgröt för att det är mycket lättare att laga men främst för att det innehåller mycket mer näring, men ibland kan jag tänka mig att kompromissa ifall hjärtat mitt ändå ska ha gröt, han som inte gillar havregrynsvarianten.
 
Vi tog oss in till stan, lyssnade på ösig musik och taggade till redigt inför mitt första riktigt tunga benpass på säkert 8 veckor. Om inte mer. Jag vilade benen i 4 veckor men eftersom jag haft känningar i några veckor efteråt har jag fortfarande tränat benen men inte vågat lasta på ordentligt. Men nu känns knäna fit for fight så idag jäklar! Jag läste en studie häromdagen om att djupa squats bygger styrka bättre än grunda så jag tänkte fokusera mer på djup än tunga vikter. JÄKLAR som det tog! När jag kör ben börjar jag alltid med knäböj eftersom det är tyngst. Jag brukar arbeta mig upp till 100 kilo, men idag gick jag djupare än någonsin och kände efter 70 kilo att jag ville gå ner till 60. Så jag arbetade där, de flesta seten. Tilläggas bör ju även att jag faktiskt inte kört de här övningarna på ett par månader. Men det var så roligt och jag kände mig så lycklig! Jag älskar verkligen att träna ben, och det var så himla skönt att känna att knäna inte protesterade det minsta, samt att jag verkligen fick grym kontakt. Även om jag inte var uppe på så tungt som jag brukar. Vi körde även två övningar (4 set på varje) vader, hundra kilos benpress (4 set gånger 15-20 reps, gick så djupt som bara möjligt var!), körde 4 superset fram- och baksida lår (och jag var beredd att börja gråta så tungt det var) och avslutade tillsist med en övning Martin visade mig precis innan jag pajade knäna. Han kallar den för draghunden, och jag har varit så sugen på att prova sedan jag såg den men den är döden för knäna om de inte är bra. Och den var lika rolig som den såg ut att vara, minst! Martin satte ett skärp med kättingar runt min midja, och ett handtag i kedjorna. Jag skulle gå/springa/krypa medan han höll emot. Jag skrek åt honom "håll emot utav bara helvete då!" och han satte sig på rumpan med hälarna i marken, och jag slet och drog och trodde jag skulle sprängas, haha. Men trots att vi såg asfåniga ut var det riktigt jäkla roligt. Perfekt att avsluta med, tre timmar senare!
 
Det värsta mina ben upplevt på väldigt lång tid, om inte någonsin. Men det var så kul! Får jag inte träningsvärk imorgon är jag officiellt a freak of nature. Vi får se, svettig blev jag åtminstone och det är ovanligt. Efteråt var jag så hungrig att jag bara ville ramla ihop, som tur är var Martin världens bästa och lagade potatis och korv, väldigt kryddstarkt. Och tog hand om disken efteråt också. Jag har verkligen inte lyft ett finger inom kökets väggar idag, för omväxlings skull, wink wink.
 
Någon utgång blir det inte idag, de drog mitt pensionssparande från de få hundralappar jag hade på kontot plus att jag verkligen är helt slut.. Istället har Martin efter mitt önskemål köpt ett spel som heter Limbo, som vi ska spela ikväll. Kanske äta lite av det kvarglömda godiset i skafferiet med, det kan behövas.
 
Med de orden avslutar jag för idag, bjuder på lite bilder och hoppas att ni får en rolig eller mysig lördagkväll, vad ni nu ägnar er åt! Peace out!
 
 
 
 
 
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback