diary of a deadman

Idag har jag inte varit medgörlig vill jag lova. Är nära toppen på intensiteten hos mina tvångstankar och det fucking äter upp mig inifrån. Men det finns väl ingen anledning att gnälla när bara jag har möjlighet att förändra det. Suck.

Igår kväll blev tuff. Jag körde först en timme pump och efter det en timmes X-fit. Sjukt är att jag aldrig orkat mig igenom ett helt pass x-fit tidigare. Men igår hände det, på något vänster! Jag och Martin krigade obarmhärtigt hela passet rakt igenom. Helt jäkla otroligt duktiga var vi, faktiskt. Efteråt bar det av till Ica för att införskaffa mat. Jag hade äntligen hämtat min bubbla (som farmin ägnat hela sin semester plus lite till åt att renovera) och när jag skulle stoltsera med den såg Martin att jag hade en läcka i däcket, för det var nästan helt tomt på luft. Kan ni fatta hur trött jag är på bilar? Alltid är det något fel som gör bilen oduglig. Jag. Orkar. Inte. Mer. Fick åka hem till Söle och byta till reserven. Jag var ju inte alls trött och hungrig och less. Vilken tur. Det hade ju varit jobbigt annars.

Åt lite rostbiff när jag kom hem och entrade mysmode. Vi spelade yatzy och jag var jätteglad fram tills all energi bara rann ur mig. Jag började gråta, utan att veta riktigt varför. Egentligen var jag inte särskilt ledsen, det var bara skönt att ladda ur all frustration och irritation - stress - som vuxit fram de senaste dagarna. Tog avstånd från Martin och han tog avstånd från mig, det gjorde lite ont men var nog bäst. Somnade mer likgiltig än upprörd framför ett avsnitt Dexter.

Oftast har inte jag dåliga dagar eller långvariga jobbiga perioder, men känslan från gårdagen satt fortfarande i när jag vaknade. Jag gick upp och kände direkt att det skulle bli en utmaning att vända på den här dagen. Jag gjorde frukost åt oss och vi kollade på FG. När Martin åkt till jobbet visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på. Det slutade med att jag bara gick runt och drog, småplockade och grejade med obefintliga saker tills jag tvingade mig själv att göra något av den här dagen. Åkte hem till Söle för att fylla i lacken på bubblan, för det hann jag inte göra igår. Det känns som att hela världen hänger runt min hals och idag hade jag helst av allt velat stanna i sängen avskild från civilisationen hela dagen. Jag var så skör och på så dåligt humör. Men att sitta där (ensam) med en pytteliten pensel, en burk lack och lite mysig musik och grundligt åtgärda små skavanker på bilen hade ändå en viss terapeutisk verkan på mig. Det var skönt.

Efter min visit hemma bilade jag in till gymmet. Inte alls taggad idag måste jag säga. Jag måste börja äta mer! Antar att det var därför jag hade så mycket energi igår, för att jag laddat upp med mycket kolhydrater lagom i tid. Men standard för mig är att äta två gånger om dagen. Inte jättelyckat. Men jag hade ätit lite fiskpudding så lite bränsle fick jag. Körde några övningar för axlarna och just nu sitter jag på cykel sedan en timme tillbaka. Alltid skönt att få göra någonting även om det inte blir jättetungt. Körde som sagt hårt som fasen igår (mest för benen och axlarna) och med min varaktiga förkylning skadar det inte med en lugnare kväll på gymmet.

Jag har tusen frågor och saker att reda ut med lika många människor och ytterligare sjuttioelva saker att göra och jag får inget riktigt grepp om var jag ska börja eller hur jag ska komma ihåg allt utan att dränka mig själv i listor och post-its. Jag har minus på kontot, ett inkassobrev som jag redan betalat men som ändå återkommer trots att jag ringde dem igår.. Jag måste verkligen byta adress så jag får min post i tid. Min bil står stendöd vid vägkanten och jag behöver få igång den för att kunna sälja den. Jag har en helt ny radiosändare att ha i bilen, men den funkar inte så jag måste lyssna på norsk radio. Jag skulle kunna byta till min gamla radio men för det behöver jag en adapter som är beställd men jag kan inte hämta ut den för jag har inte råd. Alla sådana småsaker gnager i mitt huvud och jag blir så trött i huvudet av att försöka lösa det. Men jag får försöka ta en sak i taget. En eller två saker om dagen. Inte försöka rensa bekymmerna på en dag och bli frustrerad över att jag inte orkar eller hinner.

Jag och min rinniga näsa ska åka hem alldeles strax. Jag tror att det kan vara en bra idé att släppa fram eskapismen i mitt sinne, stänga in mig i min del av huset och bara försöka andas lite resten av kvällen, för husefridens skull. Imorgon är en ny dag. Jag ska visserligen jobba från ett till elva men jag ska försöka ta mig igenom dagen helhjärtat. Och njuta av att jag aldrig mer kommer behöva åka iväg på kvällen för att jobba på Cherry.

Skriver antagligen imorgon. Är förhoppningsvis en smula mer tillfredsställd och positiv då. Det finns väl ingenting som en dos Dexter och en tallrik kvarg inte kan fixa? Dubbla negationer. Jag är förvirrad.

(Vill för övrigt poängtera att när jag skulle säkerhetskopiera det här inlägget laggade min mobil ihop och jag råkade ta bort allt istället. Ni får ursäkta min brist på positiva tankar men jag bara känner att jag simmar motströms. Det går bra nu.)

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback