knarkarlyan

 
Kul gårdag jag hade. När jag insåg att jag inte bara hade väldigt ont, utan även kissade blod, ringde jag sjukvårdsrådgivningen och fick en tid bokad på akuten i stan. Kändes väldigt extremt men jäklar, jag hade inte stått ut en minut till med vetskapen om att jag inte skulle kunna börja behandla förrän nästa dag. Martin var fantastisk och körde in mig i hastig fart, väntade och skjutsade mig sedan till Nordby för att hämta ut receptet. Och vi handlade mat. Det här är vad vi köpte:
 
2 liter Cola
1,5 liter Pepsi Max
1 liter mangojuice
2 liter passionsfruktjuice
3 liter mjölk
 
2 st Dr. Oetker's Diavola pizza
4 (!) burkar Ben & Jerry's
1 påse nötcrunch (godis)
2 burkar kesella hallon
1 marsipanbröd
 
Är man sjuk så är man. Punkt slut.
 
Ja, för roligare skulle det bli. När vi kom hem gick det inte långa stunden innan jag la mig i sängen, för att stanna där resten av dagen. Jag mådde så dåligt. När jag sover korta stunder för att vakna jättesvettig, med huvudvärk och är törstigast i världen, då vet jag att jag har fått en släng av feber. Och så var det igår. Jag låg största delen av tiden med huvudet mot Martins bröst och kollade på Family Guy. Trots att jag rent fysiskt mådde skit så kunde jag ändå känna tillfredsställelse, mitt upp i eländet. Jag är sjuk såpass sällan att jag försöker "ta vara på det" i bästa mån. Att faktiskt bara koppla bort allting. Strunta i röran som invaderat varenda vrå i huset. Vid något tillfälle flyttade vi oss till soffan för att kolla på Saw 2, och sedan tillbaka igen. Hela kvällen är en enda dimma för mig. Men jag antar att jag tog det lugnt. Levde i nuet.
 
Imorse vaknade jag runt tio av att Martin kom in och la sig hos mig. Jag kunde snart konstatera att det mesta från gårdagen var över. Tack och lov. Däremot tog jag en tablett innan jag gick och la mig igår, och ni vet hur det kan bli ibland när man torrsväljer tabletter, det känns som att de "fastnar" i bröstkorgen.. och det känns fortfarande! Det liksom trycker när jag sväljer, jättekonstigt. I vilket fall, strax gick vi upp för att äta frukost framför Family Guy. Snart har vi tagit oss igenom alla säsongerna.. Och sista avsnittet av Dexter släpptes idag med! Yeez. Vi lämnade huset i den röra som var och åkte in till gymmet för att efter två dagars vila köra igång igen, med bröst och triceps. Bröst är nog tillsammans med ben mina absoluta favoritpass, så jag var duktigt taggad. Vi körde bänkpress och jag satte nytt personbästa! 50 kilo är jag uppe i nu, det är kroppsvikt så jag är hur nöjd som helst! Vilket även gav mig ett kvitto på att jag faktiskt har blivit starkare. För ungefär ett halvår sedan försökte jag mig på samma vikt, men jag hade inte en chans alltså. Men nu klarade jag 3 reps utan hjälp. Stolt och nöjd och allt sånt där, deluxe!
 
Vi körde på bra alltså, Martin med sin cirkelträning (som jag inte kunde joina pga. mina knän) och jag med bröst och triceps. När han åkt till jobbet fortsatte jag en stund plus 30 minuter på cykel. Kom hem och satte i mig nästan en hel burk med kvarg och flädersaft, så himlans gott.
 
Klockan är så mycket och jag har ingen aning om vart dagen tog vägen. På agendan står att ta hand om en massa grejer på datorn, och papperna som ligger bredvid. Och städa. Herregud alltså, huset ser ut att ha förvandlats till en redig knarkarlya, det är grejer ööööverallt. Och när allt det är färdigt ska jag gosa ner mig i sängen med en bok hade jag tänkt. Men steg ett är att slita mig härifrån, sitter med magont som ger mig gåshud och lyssnar på meditationsmusik.. Vilket helt apropå leder mig in på att jag för övrigt bestämt mig nu, att efter en veckas frossande i mat och godis ska jag börja äta ordenntligt, och ofta. Inte riktigt dieta men åt det hållet. Är så trött på min stackars trasiga mage.. Så det här är dag ett.
 
Över och ut!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback