temples of gold

Efter besiktningen igår (som för övrigt gick felfritt, hooray!) satt jag i sängen med datorn i knät och fortsatte att göra mig hemmastadd. Det är vardagslyx för mig, att sitta i sängen. När jag går upp på morgonen brukar jag alltid bädda sängen direkt, och jag rör den inte förrän det är dags att sova sedan, för jag orkar inte snygga till. Men igår tog jag mig friheten att sitta kvar. Det var gosigt.
 
Jag var vaken i fyra timmar utan att äta frukost, eftersom jag ville vänta på Martin. När han kom ut ur sitt rum erbjöd jag mig att laga gröt men han ville inte ha. Minnena från kvällen innan kom krypandes och tårarna vällde upp. Jag visste att jag överreagerade men allt vi pratat om blev så påtagligt. Han ställde sig bredvid och strök mig över håret. Han sa ingenting. Inte jag heller. Jag skrek på insidan för jag ville någonstans summera och avsluta vår tidigare diskussion men en annan del av mig kände att jag orkar bara inte. Så jag var tyst. Reste mig sedan upp för att hämta en burk färdigblandad kvarg, och på väg tillbaka till rummet frågade han om vi skulle se på Family Guy ihop. Då tvingade jag mig själv att släppa det. Så jag satt med huvudet mot hans axel, insöp doften och värmen från huden.. Och någonstans, från botten av mitt hjärta, började jag om.
 
Jag var så trött efter de fjuttiga fyra timmarna jag sovit. Så jag somnade i hans famn, och sov i nästan tre timmar till. När jag sedan vaknade så mådde jag skit. Jag gör alltid det om jag sover mitt på dagen, känner mig febrig och seg. Men jag städade, gjorde mig i ordning och sedan åkte vi in till gymmet för mitt bodypumppass.
 
Tanken var att jag skulle filma men jag kände mig oförberedd, ur form och stressad. Så det fick bli ett vanligt pass. Och det gick bra! Det är jäkligt roligt måste jag säga, bortsett från att man känner sig lite töntig när man pass efter pass tjatar om och säger samma saker till samma personer. Det är ju praktiskt taget samma personer som kommer dit varje gång, och jag har ju tekniker jag måste gå igenom varje gång oavsett om de varit med sedan månader tillbaka. Annars är det sjukt roligt.
 
Efter passet var jag egentligen sugen på att köra mer men Martin var inte jättesugen så vi åkte hem. Jag strukturerade om mitt gymschema bara, kör lats och biceps på söndag istället för kardio. Ser jag fram mot! Vi tog en sväng till Ica och efter det bilade vi hem i min bubbla (med en FM-sändare som nu fungerar, stort tack till Bowies). Martin lagade mat, lamm med sockerärtor och groddar. Jäkligt gott var det, men som vanligt saknade jag aptit, som alltid efter ett träningspass.
 
 
Vi hjälptes åt att städa och bryggde sedan kaffe och plockade fram choklad, och kikade på lite mer Family Guy. Jag hittade Marabou med M-kulor på Ica! Alltså det var det bästa av två världar. Martin köpte crunchy corn också för att kunna variera, och när han ätit upp hälften skulle han smaka av den med M-kulorna men då var hela slut.. Förlåt Martin. Men det var tamejfan himlen i fikaform. Jag hade tidigare råkat hälla kaffepulvret rakt i kaffebryggaren och sedan sett att "nätbehållaren" stod på bordet.. Så jag fick städa ur den som hastigast, och jag tror det gjorde gott för kaffet smakade fantastiskt! Fy vilken fin kväll det var. Vi hade en av våra sådana där underbara dagar då allting bara klaffar.
 
Imorse vaknade jag klockan åtta av att Martin kom in och la sig bredvid mig i tjugo minuterr innan det blev dags att kliva upp. Jag lagade gröt åt oss och vi kollade lite på TV innan det var dags för honom att åka till jobbet (efter fem dagars ledighet, göttegrisen). När han stuckit tog jag min morgonstädrunda och efter det åkte jag till Söle för att möta upp Angelika. Hon hade nämligen fått i uppgift att rasta Bilbo, samojeden vi hade för många år sedan och som numera bor hos en vän till familjen. Så jag, Angelika och min syster var på promenad i det underbara vädret. Och så roligt det var att se Bilbo igen! Han börjar bli gammal nu, men han är fortfarande en valp i sinnet alltså.. fina killen.
 
 
Följde med hem och åt lunch med familjen. Bilade sedan hem till Näsinge igen. Såg att Tera nu är nedladdat och att åttonde säsongen Dexter var färdig med. Det börjar arta sig det här, är så fruktansvärt nöjd med nya datorn! Bäst är den!
 
Nu sitter jag här osminkad och lite halvskruttig. Har hoppat i världshistoriens skönaste (och snyggaste?) mjukisbyxor som jag köpte innan sommaren och värmen kom, och sedan glömt bort. Är ovanligt trött i ögonen men har viktigare saker för mig än att sova, just nu. Ikväll tänkte jag filma första exemplaret av min licensvideo och jag måste förbereda kameran, studera koreografin och "manuset" en sista gång och framförallt vara på gymmet i god tid. Så det står på schemat näst!
 
Efter kvällens bodypump blir det krig med Martin på Marias X-fit, veckans höjdpunkt eller? Det ska bli skitkul, jag är så taggad! Ska nog unna mig en pre-workout i form av jalapeñokorv från Statoil innan.. Ska försöka få reda ut försäljningen med bilen också. En kille från Jönköping ville som sagt ha den men det verkade vara diffust när han ska komma, och jag orkar liksom inte ha den ståendes för länge (särskilt inte när det ringer folk om den flera gånger om dagen). En kille från Näsinge (alltså, inom grannskapet praktiskt taget) ringde nyss, det hade varit så mycket smidigare för mig.
 
Men nu ska jag försöka sätta igång med kvällens förberedelser. Det ska bli så jäkla roligt, wish me luck!
 
 
Min kropp har förändrats drastiskt det senaste, inte främst i muskelmassa men med linjer som träder fram i takt med att kroppsfettet försvinner.. Musklerna känns hårdare, syns mer och jag har faktiskt lyckats deffa lite grann, känner mig mer fit än någonsin. Så sjukt motiverande!!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback