white knuckles

 
Loggade in på blogg.se och såg att jag för några dagar sedan hade ett besökarantal på ungefär fem gånger genomsnittet. Insåg snart att det var den dagen jag la upp den där halvnakna bilden.. jag bara undrar hur det gick till, var såg folk den? De måste ju ha sett den någon annanstans för att den ska leda hit liksom. Hm. Antar att det berodde på den i alla fall, skumt sammanträffande annars, hiho.

Gårdagen var tung. Ja, det var den. När jag ätit frukost och sett ett avsnitt Dexter (käääärlek) så åkte vi in till gymmet för att köra lats och biceps. Vi var tvugna att skynda oss eftersom jag skulle jobba vid två. Det var synd, för det var ett lovande pass som kändes direkt efteråt. Men när jag väl kom till jobbet tog det mig 20 minuter att komma in i produktion.. det tog emot så fruktansvärt mycket. Ju närmare semestern jag kommer desto svårare är det att göra arbetet helhjärtat, tycker jag. Vi fick ändå till en grym stängning och var klara i tid.
 
Martin fick komma och hämta mig och i bilen pratade vi lite om semestern.. att det antagligen bär av till Spanien några dagar för att hälsa på hans föräldrar. Jag vill åka till något annat ställe också (jag som praktiskt taget aldrig rest) men vet inte riktigt var. Det hade varit häftigt att bara åka till flygplatsen och ta första bästa, men så blir det nog inte. Vi får se.

Inatt sov jag inte mer än fem timmar trots att jag är ledig idag. Jag var tvungen att gå upp tidigt för att åka in till stan och besöka tandläkaren. De skällde lite på mig, i vanlig ordning. För typ två år sedan hittade de en massa småhål mellan de flesta tänderna i underkäken. Jag fick veta att om jag använder allt i hela världen hela tiden så kanske de slutar växa. Inte fullt så motiverad har jag inte ansträngt mig mer än att jag använt tandtråd då och då, och ända sedan dess påpekar tandläkaren de små hålen. Jag vet att de är där liksom, vad ska jag göra åt det två år senare? I alla fall så hade två av hålen växt tillräckligt för att det ska behöva lagas. Så i oktober ska jag laga. Är inte det minsta skraj, för jag har ingen aning om hur det går till. Men jag antar att det kommer vara synd om mig i alla fall. Och det är ju bra att folk tycker synd om mig. Bara jag har någon mer än Mr. Jag-antar-att-du-frågar-om-det-är-något-du-vill-ha runt mig, haha. Nä då. Martin har räddat mitt liv det senaste, som ställer upp med skjuts och lån av bil och mat och ingen hyra och lån av pengar när det krisar sig. Får så dåligt samvete när de perioderna kommer. Jag vill klara mig själv, är det något jag inte tål så är det när ens partner på något vis ska uppfostra och tillrättavisa.. Tack och lov är det inget sånt nu. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna visa tillräckligt mycket tacksamhet, men jag ska väl hitta på något när båda bilarna är i rullning, den ena är såld och jag själv har kommit ikapp.
 
Efter tandläkarbesöket (älskar för övrigt känslan i tänderna just nu, så himla rena och fräscha!) tankade jag Martins bil som tack för lånet och åkte sedan hem. Lagade gröt till Martin och knäckebröd till mig. Höll honom sällskap när han käkade och när han sedan stressat iväg till jobbet åt jag min mat framför ett avsnitt Dexter. La mig i sängen och myste. Det tar nog inte lång tid innan jag är färdig med den här säsongen med..
 
Råkade somna en kvart och när jag gick upp satte jag igång med storstädning deluxe. Bytte sängkläder, moppade golvet inne på toaletten, dammade, dammsög och tog hand om disken samtidigt som jag köttade Hollywood Undead på hög volym, bara för att det var längesedan.
 
Om ungefär en och en halv timme kommer farmin hit för att kika på bilen igen (samma sak där, jag har ingen aning om hur jag ska gottgöra honom för all hjälp med bilarna) och ge mig skjuts till Söle så jag kan greja lite med bubblan. Ikväll blir det först en bodypumpklass och direkt efter det ska jag på X-fit med Martin. Det är ju vansinne! Men det är bara X-fit en gång i veckan och jag vill inte missa det.. men jag kommer dö. På riktigt. Fram tills dess ska jag försöka fortsätta småchilla och beta av min lista på saker att göra. Imorgon är jag ledig också, bortsett från en tur till gymmet har jag inget annat planerat. Så himlans skönt!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback