all alone

Idag har jag utan tvekan haft en halvjobbig dag. Eller ja.. Det har varit en bra dag, men det har inte kommit gratis riktigt. Många känslomässiga toppar och dalar. Och mycket ansträngning.

Igår kom Martin hem senare än jag förväntade mig. Jag var ute tills solen sakta gömde sig bakom de högsta trädtopparna och kastade långa skuggor. I ungefär fem timmar sammanlagt, helt underbart. Jag gick sedan in och hann se ett avsnitt SFU innan Martin tillslut kom hem. Vi lagade mat lite snabbt och gjorde oss redo för ett hyfsat sent pass på gymmet.


På vägen in började jag må så oerhört dåligt.. Magen gjorde uppror, jag hade ont i huvudet och kände mig illamående. Vi var ändå där en timme innan jag insisterade på att avbryta vår påbörjade legday och Martin var med på det. Vi handlade och åkte hem.

Det blev läggdags för mig strax innan midnatt och jag sov faktiskt ganska dåligt inatt. Vaknade runt fyra av någon anledning.. Somnade om för fem timmar och sedan var det dags att göra sig i ordning för ärenden i stan. Egentligen skulle jag ha jobbat rutinpass, 7-14 men eftersom jag skulle till sjukhuset elva behövde jag bara jobba tills dess ich för att slippa åka upp för en så kort stund fick jag ta de timmarna imorgon istället. Det uppskattade jag.

Så jag var alltså på sjukhuset idag och kollade upp den där knölen. Läkaren jag träffade påminde mig om George ifrån SFU. Han är sinnessjuk, så det är inte menat dom en komplimang. Men det var snabbt in och snabbt ut och jag vet inte det minsta mer nu än jag gjorde innan. Fick en remiss till Uddevalla men jag har ingen aning om när jag ska dit eller när eller hur jag får besked om det heller. Så jag tänkte faktiskt spela lite dum och ringa dem själv imorgon och säga att jag uppfattade det som att det var jag som skulle höra av mig. Knölen har blivit så markant mycket värre på kort tid och jag har inte ro i kroppen att gå och vänta utan minsta lilla milstolpe. Vi får se.

Vi parkerade sedan bilen i centrum och tog vägen förbi polisen. Fixade varsitt pass eftersom vi ska ut och resa i mitten av maj. Tog sedan en fixa på Backlunds, gryyymt besviken över att de inte hade någon punschrulle som jag längtat så efter.. Efter fikan sjönk mitt humör oerhört mycket av all inre stress, men vad rådde inte bot på det, om inte ett gympass!


Det blev revansch för gårdagens misslyckade legday. Så mycket bättre den här gången, hoppas på träningsvärk i rumpistumpen imorgon. 

Vi åkte sedan för att handla samt hämta ut ett paket från MMSports. Där i låg ingenting mindre än...


15 stycken Questbars! Man får ju passa på när de väl har dem i lager. De tar ju slut så oerhört fort.

När vi kom hem sedan la vi oss faktiskt på sängen och totalslocknade båda två. Martin snarkade mig bokstavligt talat i mitt öra men jag var alldeles för trött för att tycka att det var annat än jättemysigt ändå. Haha.

När vi vaknade sedan tog jag en dusch men kände mig så där äckligt sömndrucken att jag nästan kände mig febrig. Det känns för övrigt som att alla går och blir sjuka nu, är glad om jag slipper..

Jag var ju ändå ledig så jag hämtade täcke och kudde och placerade mig i soffan. Kollade på tredje sista avsnittet av SFU och jag grät som ett barn genom hela avsnittet och lite till. Martin klappade på mig och fick hela tiden påminna mig om att det inte är på riktigt.. Men usch som tårarna rann.




Vi gjorde sedan ett avbrott i tittandet för att laga thailkyckling. Så himla gott blev det men jag blev mätt på nolltid...


Strosade omkring i Martins tröja och lyssnade på Infected Mushroom, så gemytligt.

Nu sitter Martin och spelar och jag ska snart sova. Har öppnat fönstret in till mitt sovrum så det kommer bli underbart att få sova i lite frisk luft. Imorgon ska jag upp tidigt så jag hinner rengöra glassmaskinen innan öppning men efter det börjar jag inte jobbet förrän klockan tre igen. Vi får se vad som händer däremellan, är det fint väder alternativt om jag är väldigt trött blir det mys hemma men annars hade jag tänkt mig ett pass på gymmet. Vi får se.

God natt från Stora Ytten!



För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback