goodnight kiss



Vet ni vad.. Jag har skavsår på tre olika ställen på vänsterfoten, jag har fyra svullna och bultande brännsår på händerna, jag har druckit 6 (!!) burkar Celsius sedan i fredags varav hälften var idag och blundar jag i en minut så somnar jag. Närmare 50 timmar gjorda, 50 timmar av högt tempo, hög värme, höga ljudnivåer och skyhög puls. Bilden ovan togs i fredag, halv ett på natten efter 12 timmar på jobbet. Nu är jag trött.

I fredags jobbade vi båda stängning och jag vaknade ganska tidigt. Var väldigt taggad och motiverad att ta tillvara den objektivt korta fritiden jag skulle få ut av den kommande helgen. Så jag satte mig framför datorn och gick igenom mejl och betalade räkningar och sådana grejer. Sedan fick jag en snilleblixt att jag skulle färga mitt hår. Det blev awesome!



På väg till jobbet ihop med älsklingen min.



Efter många timmars jobb var det braklunch som gällde. Försökte fånga perspektivet på bild, den otroliga högen mat på tallriken men tycker verkligen inte att den återspeglas rättvist, haha.

När fredagen tog slut visste vi att vi ridit ut stormen som varat i fem dagars tid, nu skulle det lugna ner sig igen. Så vi ägnade oerhört stor del av kvällen åt att städa riktigt ordentligt och återställa restaurangen i så stor utsträckning som möjligt. De andra två killarna nöjde sig klockan elva men jag och Martin stämplade inte ut förrän srax innan halv ett på natten.. bara för att komma tillbaka till halv åtta morgonen efter.



Jag sov väldigt lite men vaknade ändå tidigt som fasen. Fick möjlighet att äta min frukostgröt framför ett avsnitt SFU med den otroligt vackra morgonsolen som sällskap. Sedan var det dags för jobb igen, åter tillsammans med Martin.



Efteråt var vi båda megatrötta men ändå sjukt taggade för gym.. Mina styrketräningspass lyser med sin frånvaro men det känns helt okej. Jag ser resultat, förbättring och framsteg ändå, tack vare kardion, rehabträningen och hälsosam mat.



Två timmar ägnade vi åt gymmet den kvällen. Värmde upp med hundra kettlebells swings, gick sedan över till marklyft (och jag hade glömt mina handskar så grepphandskarna bara slank ur mina svettiga handflator hela tiden). Lite tråkigt, så frustrerad jag blev! Martin frågade mig skämtsamt om jag går på steroider, dels för att jag får sådana sjuka blodådror som ploppar fram i pannan och på halsen men också för att jag så lätt blir arg och upprörd. Jag har fått ett väldigt ömtåligt tålamod, men jag kan lova att det inte beror på något annat än en jobbig vecka. Jag blir lätt arg, idag fick jag till och med be om ursäkt till en arbetskamrat för att jag var väldigt otrevlig. Jag ska skärpa mig, ingen uppskattar ju ett sådant beteende!

I vilket fall, resten av passet körde vi lite mer rygg och mage och jag avslutade med 20 sjuka minuter på crosstrainer, jäklar så trött jag blev!



Så idag vaknade jag upp, inte alls med lika välfyllda energidepåer som igår, och en massa träningsvärk som kommit smygandes under dagen. Mycket av den sitter i trapsen och mellan skulderbladen. Det är svårt att säga ifall det bara är träningsvärk eller slitageskada men jag tycker att det känns okej. Det gör inte ont på samma sätt som det gjort förr, då kunde jag inte lägga handen mot ryggen utan att kippa efter luft av smärta. Så är det absolut inte nu, så jag antar att det är vanlig hederlig träningsvärk, som jag faktiskt inte är särskilt van vid. Dessutom känner jag lite träningsvärk i rumpan och baksida lår, underbart!

På jobbet saknade vi alla våra kökgurus. Tur är att söndagsöppningar brukar vara lugna så vi hade tid att förbereda oss. Men hela passet stod jag och Martin i köket ihop och vi rockade! Skitbra gick det, vi fungerar oerhört bra ihop där, om det råderr god stämning mellan oss. Det har det gjort hela helgen och det har gjort mig så glad, givit mig så mycket mer energi (även om jag är helt uttömd på den nu). Det brukar vara bra mellan mig och Martin, det är inte det, men den här helgen har varit något alldeles speciellt, vi har jobbat samma pass och verkligen gått in i det tillsammans. Underbaring.



Efter jobbet åkte vi hem och invigde mina nya dricksglas, till en lite lyxigare middag än vanligt. Skålade med Ramlösa och apelsinjuiceför att fira att vi överlevt veckan, och åt potatisgratäng och hakkeböff samt kollade på Supernatural. Efteråt städade jag undan, lyssnade på John Mayer och kände sedan för att vara ensam en stund, för vad som kändes som första gången på en evighet..



Öppnade ett fönster och bara njöt av livet.



Vill tillsist visa en bild på dessa burkar som jag pyntade ikväll. Jag brukar äta multivitamin på morgonen och ZMA på kvällen, men när de ligger i burkar i en låda så glömmer jag dem lätt. Så jag gjorde i ordning dessa burkar och nu står de bredvid sängen, som en del av inredningen. Kommer inte missa att ta dem nu!

Imorgon skulle jag egentligen vara ledig, efter fem dagars jobb.. Men jag såg en chans att gå ytterligare en öppning med Martin så det fick bli så.

Nu ska jag sova så himla gott så ni anar inte. Ny dag, ny vecka och nya möjligheter imorgon!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback