watch the rain

Dessa dagar har passerat fort. Men eftersom vi verkligen inte haft något särskilt för oss så gör det väl ingenting.

Igår fyllde Martin 31 år! Min fina loverbun, folk tror vi är ungefär lika gamla.. Är tacksam över åldersskillnaden faktiskt. Det låter väl klyschigt men det är skönt att kunna luta sig tillbaka mot någon som har lite mer erfarenhet av livet och redan varit i den fas jag är i, idag. Någon som vet det där jag inte hunnit upptäcka än. Apropå att vara äldre och erfaren, kollade igenom min gamla bilddagbok som jag hade när jag gick i högstadiet.. He.re.gud. Man tyckte sig vara så vuxen och förståndig, och nu ser jag tillbaka och nästan ryser, hur kunde jag tänka så? Om 5 år, kommer jag se tillbaka på mig idag och tänka samma sak? Antagligen.

Däremot så höll jag på mycket med foto på den tiden, det bådade gott för mig då. Jisses så mycket kreativitet det verkar finnas inom mig, någonstans.. Hoppas jag någon dag känner suget att ta upp det där igen, på allvar.



Vi firade i alla fall Martins födelsedag med frukost framför TV:n följt av en tur till stan och Nordby, för att införskaffa budapestlängd och lite virke till kvällens middag (varma mackor med rostbiff och mozzarella). Vi passade även på att ta en liten fika på Backlunds.





Bowies blev glad för sin nya iPod. Maw.



Det var en lugn kväll. Martin korkade upp sin finaste av whiskey, den från hans födelseår. Han dricker ur den varje fdelsedag.. Jag har fått den stora äran att dricka av den också men jag tycker det är väldigt motbjudande med sextioprocentigt.. Vänder sig i magen av bara tanken.

Vi kollade på första Sagan om Ringen och somnade faktiskt jättetidigt, runt tio. Jag var så himla trött.



Vaknade runt åtta, godmorgon regniga söndag.. Precis som det ska vara.

Vi har verkligen inte gjort någonting särskilt idag. Har praktiskt taget bott i soffan framför diverse TV-serier, mer Sagan om Ringen och jag har spelat Dante's Inferno. Och ätit lite marsipangodis.



Myser ihjäl oss..



Tog även en liten sväng in till stan för att handla och tanka. Jag hittade ett kilo jordnötter för 30 spänn, halelujah-moment! Jag har jordnötter nära till hands jämt, inte helt fel som del av dagens mellanmål. Förresten, någon mer än jag som är taggad som fasen på nya säsongen av Game of Thrones? Den började ju sändas idag! Martin har suttit och letat efter ett elfte avsnitt från säsong tre som han å det bestämdaste hävdar att det finns, även om han inte hittar minsta spår av det någonstans.. Jag har varit med om precs samma sak, skitirriterande är det.

Imorgon är min hundraprocentiga vila över och det är dags att återuppta besöken på gymmet. Rehabiliteringsträning för axlar och kardio blir det den här veckan, så får vi se hur det känns nästa.. Överväger faktiskt att skippa pumpen en vecka till. Hellre är jag tillbaka en vecka försent än en vecka för tidigt. Vi får se.

Vackra drömmar!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback