cast a spell



Martin frågade mig vad jag ville hitta på ikväll och jag svarade att just nu vill jag bara sitta i hans säng med min dator och ett par hörlurar. Mitt huvud är så himla kaosartat att jag mest av allt skulle vilja gå och lägga mig egentligen men det vore synd att inte vara uppe en stund till.

Jag har inte mått så bra de senaste veckorna och igår kväll eller inatt rättare sagt, trodde jag att jag skulle tappa greppet på riktigt. Visst är jag glad, det är absolut inte det. Jag är bara så oerhört sliten och alldeles sönderstressad. Ända in i benmärgen och lite till. Men jag har insett att livet blir enklare på alla sätt och vis om jag får sova ordentligt. Så de senaste dagarna har jag verkligen tagit sömnen på allvar och gått och lagt mig i tid. Men jag kan för mitt liv inte somna. Förr somnade jag så fort jag la huvudet på kudden men så sent som igår låg jag och vred och vände på mig i över en och en halv timme. Det är bara de senaste två åren jag haft så lätt för att somna och innan dess hade jag stora sömnsvårigheter. Jag minns hur jäkla jobbigt det var och jag vill verkligen inte hamna där igen. Så istället för mina välplanerade sju timmars sömn fick jag fem och en halv, och det gjorde mig väldigt olycklig. Så inatt låg jag där i min säng och hörde dessutom untzuntzuntz från grannarnas fest tvåhundra meter bort.. Gerbilerna var i full sjå med att gräva och gnaga och jag var nära på att skrika rakt ut. Jag hoppas att det är en fas jag ska kunna ta mig igenom, ibland vet jag bara verkligen inte hur..



Men något jag tror underlättar är att tagga ner koffeinkonsumtionen längre in på dagen och att inte vara på gymmet alltför sent. Rent allmänt behöver jag lära mig att slapppna av, stress och inre oro har varit mina absolut största och mest påträngande fiender de senaste åren men jag ger mig fan inte. Så nu sitter jag nyduschad i myskläder och lyssnar på Nature Sounds Lullaby. Varje gäspning som kommer gör mig glad och hoppfull och jag känner mig mer och mer avslappnad för varje minut som går. Livet är fantastiskt men det är lätt att glömma det ibland. Mitt i all förtvivlan över hur min hjärna verkar gett upp påminner jag mig själv om att jag inte blivit galen, att jag har rätt att vara sliten och att kroppen kraschlandat nu. Jag kan ändå stundvis inte låta bli att fundera på om jag är bipolär. Det låter extremt och det känns minst sagt så. Men faktum kvarstår att jag antingen känner mig jättelycklig eller olyckligast i världen, och det är mycket småsaker som får mitt humör att vända hela tiden. Ett 24-timmarsintervall för mig är som regel fullt av toppar och dalar och det finns aldrig ett mellanting. Å  andra sidan vet jag att de där dalarna har en k-relation med stressnivåer och kontrollbehov. Jag vet inte. Men äntligen är juli förbi. It's time to pick up the pieces and go back to square one.



Bild från i söndags. Martin somnade på soffan under tiden jag lagade mat och laddade upp inför kvällens enda riktiga dragplåster; le gym. Vi körde ett hårt pass axlar och mage, och avslutade spontant med att springa tvåkilometersrundan på spåret. Jag har inte motionssprungit på över två år så min kropp fick en chock vill jag lova! Dessutom sprang Martin tålmodigt framför mig och jag pressade mig själv till det yttersta för att hänga med så gott som möjligt. Jag hade så ont i kroppen att jag trodde jag skulle dö efteråt, haha.



Men det fick vara mödan värt eftersom vi på kvällen efteråt stekte pannkakor som vi åt med grädde, sylt, nutella, kokos, banan, allt möjligt! Jag åt faktiskt bara tre plättar men det var tillräckligt för att jag skulle bli alldeles proppmätt..



På tisdagen skulle jag egentligen stängt och Martin varit ledig, men istället fick vi båda gå öppning. Så när vi slutat tog vi det obligatoriska besöket till Honeycomb och för tredje gången någonsin tog jag frozen yoghurt. Lyxade till det så där.



Jag föredrar nog ändå deras grekiska yoghurt eller smoothies, de nyttiga alternativen så att säga. Frozen är så kallt att det inte smakar så där jättemycket men dessutom smälter det ganska fort. Fast det är alltid kul att kunna plocka åt sig lite av varje, så klart.



Jag hittade den här filmen! Jag är helt såld på Melancholia och väldigt fascinerad av Antichrist som Lars von Trier gjort, så jag är väldigt spänd på den här filmen också. Jag var jättetaggad att se den när den släpptes, hade räknat ner dagarna till och med, men fick aldrig tag på den. Den är så himlans lång bara..

Min glossybox kom!





Hyfsat innehåll. Den här är jag mest taggad på att få använda faktiskt, spännande färg.. Riktigt vinröd är den. Skär sig med mitt hår men jag gillar det.



På kvällen föreslog Martin att vi skulle prova spela Mastermind. Ett spel jag spelat mycket förr och letat som en dåre efter när jag insåg att jag ville utmana Martin på det. När jag väl hittat det blev det ståendes och samlade damm i en evighet, hähä.



Klockan halv ett på natten är man inte skarp, men Martin jobbade tio gånger så fort som jag..





Till mitt försvar så var jag den som började och jag tänkte inte på att man faktiskt kan ha med samma färg två gånger.. Inte konstigt att jag inte fick det att gå ihop. Martin var så frustrerad över att jag missat den lilla detaljen men jag förbjöd honom att både sucka och ge ledträdar så han skrev ett meddelande till framtida mig. Och sprang sedan för livet, haha.



På onsdagen gick vi båda stängning och hann med ett bröst- och tricepspass innan jobbet. Helt grymt var det, jag var så fruktansvärt trött i triceps efteråt att jag knappt kunda ta mig upp från golvet efter att ha avslutat med en femminuters rullplanka.



Och eftersom jag glömt lunchen hemma unnade jag mig en caesarsallad från cafét bredvid. Med en extra kycklingfilé, så himla gott.



Hela tiden hade jag sett fram emot min ledighet som skulle vara torsdag och fredag. Halva torsdagen hann fortskrida utan att jag uträttat någonting för jag tänkte ta det dagen efter i samband med en visit hem till Söle för kanske lite middag och bilfix. Men när vi satt i soffan och myste med lunch och American Dad ringde en arbetskamrat och bad mig ta hans pass på fredagen. Han är en sådan där kille som alltid ställer upp och underlättat för mig så många gånger så jag bara kunde inte säga nej.. Jag blev väldigt missnöjd eftersom halva dagen redan gått och det skulle bli min enda lediga den här veckan, men å andra sidan innebar det också att jag skulle jobba ihop med Martin.

Så vi bestämde oss för att fånga dagen och åkte till Nordby för att fixa lite smågrejer. Jag köpte bland annat ett par kamouflagemönstrade byxor från Better Bodies (som jag letat!) som var på halva priset. 


Min oerhört fina man.


Och naturligtvis tog vi också en sväng till Honeycomb och unnade oss både grekisk yoghurt och smoothie. Så lyxigt och så gott. Efteråt bar det av till gymmet för ett benpass som under förutsättningarna blev helt okej. Jag har haft en orolig mage den senaste veckan och dessutom mensvärk på det.. Det är inte lätt att fokusera och ge allt då, men det dög.

Väl hemma sedan efter en välbehövlig sväng till Ica lagade jag lunchlådor för veckan ut, och dansade omkring till soundtracket till Lejonkungen. När jag var klar satte vi oss i soffan och åt kvällsmat framför Generation Iron, en film om eliten inom bodybuilding. Jag blev så himla inspirerad och taggad! Är man intresserad av ämnet bör man absolut se den, som utomstående är det nog inte så intressant. Men vilka killar. Galna.

Så igår jobbade vi och avslutade dagen med ett lats- och bicepspass på gymmet, resten av kvälen var inte den bästa, med stress och sängliggande stirr i ett kolsvart tak med grannarnas festmusik ekande i väggarna. Vi jobbade båda öppning idag och jag gjorde mig själv tjänsten att skippa gymmet. Jag behövde inte det idag.

Laddar inför nya tag imorgon och sedan ska jag äntligen få min ledighet efter en 6-dagarsarbetsvecka. Tror jag börjar bli förkyld också men det är ingen mening att ta ut någon förlust i förskott.. Den som lever får se.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback