figure of eight

Dänger in ett litet inlägg innan det är dags för snarkofagen, och håller ett öga på ett avsnitt SoA också. Förstås.

Ligger i soffan i min onepiece, mätt på ett halvkilo kvarg, Martin kliar mig på fötterna (faktiskt, så himla skönt) och jag är helt slut. Men det har varit en väldigt bra dag.


Jag jobbade öppning. Tidig morgon, men med vackra rosor på frukostbordet och en Celsius i handen blev det så mycket lättare!

Vi hade stundvis massa att göra och jag fick ta rast i två omgångar. Den sista stunden tänkte jag gå till Bodypower för att köpa en proteinbar men fastnade på vägen vid en affär som säljer jackor, mc-kläder och dylikt. Såg mitt livs kärlek i jackor! Det är inte riktigt rätt tillfälle att lägga en massa pengar på en jacka så jag gick därifrån, men innan jag kommit tillbaka till Max så vände jag igen. Kollade efter min storlek och det fanns en kvar. Eftersom den var på rea för halva priset så köpte jag den. Och kommer älska den livet ut.

Efter jobbet var det en lycklig Ida som köpte en kaffe (den sista på länge, för imorgon får vi en ny - awesome kaffemaskin till jobbet, inget mer dåligt gratiskaffe!) och njöt av det underbara vårvädret i min dösnyggaste jacka i hela världen. Även om solen var på väg ner så kändes det underbart.


Åkte hem och plockade upp Martin, vi åkte in till stan och han bjöd på smörgås och kaffe på Kaffedoppet innan det blev dags för ett snabbt gympass följt av ett pass yoga!

Jag har provat poweryoga en gång i mitt liv men annars inget snarlikt. Det var faktiskt lite utav en jobbig upplevelse.. Jag har ju provat guidad meditation och yoga i tre dagar och känner verkligen hur svårt jag har att slappna av. När jag blundar rycker det frenetiskt i ögonlocken, jag har svårt att andas långsamt, ta djupa andetag och framförallt behålla fokus. Det är utmanande och svårt men det är som med allt annat. Bara att öva. Imorgon ska jag dessutom ringa vårdcentralen för en tid så de kan ta en titt på min mage som gör konstant ont.

Hade dessutom fått min glossybox idag!




Fyndigt. Haha.

Nä nu ska jag försöka mig på lite meditation igen och sedan sova. Det känns som att dagarna är tunga på jobbet och rusar förbi på kvällen, men det blir väl så. Försöker tagga till med tanken på att vår nya kaffemaskin kommer imorgon. Ska bli så jäkla najs!

Har förresten laddat hem nyaste kitet för bodypump. Ska på kvartalsutbildningen på fredag i Göteborg, tror det kommer bli bra. Stretchlåten är Radioactive, dog av glädje litegrann. 

Inatt vaknade jag av att väckarklockan ringde. Hoppade upp och grabbade tag i klockan (en sån där gammaldags variant ni vet) men insåg att något var fel. Klockan vibrerade inte. Tände lampan och såg att klockan bar var fem över tre. Lyckades lokalisera ljudet från gerbilernas bur. Två av bäbisarna satt i matskålen och grävde så frenetiskt att klorna mot metallen lät som väckarklockan. Tror ni jag blev less? Nu åker de snart ut alltså, så mycket oväsen de för.

Nä, dags att bege sig och hoppas på en god natts sömn inatt. Jag behöver det om jag ska orka 4 öppningspass till den här veckan. 
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback