knight's plutonian shore



Vi har visst hallon hemma hos oss, en skänk från ovan!

Just nu ligger jag på en klippa ute på Färingen, lyssnar på skvalpande vatten och bara myser i matkoma. Jag och Martin har inte haft många dagar lediga tillsammans den här månaden så idag tar vi tillfället i akt. Jag ska vara på gymmet och hålla pass klockan sju och jag hade så gärna sluppit, men jag får väl hoppas på att jag tröttnat på solen tills dess..




Den här veckan skulle jag ha jobbat onsdag till fredag. Istället blev det tisdag till söndag. På två månader har jag haft en ledig helg men som kompensation fick jag ledigt idag och får en dag extra nu till helgen så det får väl vara värt det. Att skjuta upp en helgledighet för öppningshelg med Martin är värt det helt enkelt.





I onsdags var vi på gymmet i vanlig ordning, körde lite ben med Martin och sedan ett pass bodypump tillsammans med bästa Sanja!


En bättre lördagsmorgon!


Efter jobbet i lördags stack vi till Honeycomb. Stooor skräll. Jag har varit där tre gånger den här veckan tror jag, haha. Vi hade båda förklarat vilodag och istället hade vi packat badkläderna och styrde vår kos mot Färingen. Det har ju varit så fint väder och jag har inte kunnat njuta av det någonting fram tills nu.


Men visst har vi haft en fantastisk sommar hittills? Så underbart väder! Synd att jag i våras tackade nej till semester under sommarmånaderna.. Men å andra sidan kan man ju kanske passa på att jobba nu under högförsäljning och dänga in semestern efteråt istället.

Sanja kom ut och gjorde oss sällskap vid sjön. En riktigt fin kväll blev det!





Efteråt kände jag att vafasen, det är ju ändå lördag.. Och jag har inte haft min ätardag än! Så vi åkte till Ica för att handla. Pizza och lite choklad. Bland annat.




Lycklig tjej!


Min underbara och fånigt snygga man. I väntan på pizza och American Dad!


Himmel i matform.

Till efterrätt blev det Snickers doppad i Nutella. Jag dog sockerdöden men det var så gott! Jag tycker att det är lättare att hålla rutiner och känna sig motiverad om man har en dag i veckan då man faktiskt tillåter sig att äta gott ohämmat. Rent fysiskt har jag mycket energi och kraft dagen efter och mentalt så laddar jag om och kan ge allt i en vecka till, både på gymmet och med strikta matlådor. Tiden däremellan går så oerhört fort.

Sista arbetsdagen på veckan var söndag. Jag har sovit så fruktansvärt dåligt det senaste och nu kändes det verkligen. Inte i kroppen men främst i huvudet. Min hjärna hängde inte med alls! Jag har nog aldrig varit så disträ i hela mitt liv tror jag. När dagen var avklarad besökte vi Honeycomb, jag köpte grekisk yoghurt med hallon och blåbär och jag smäckte i mig några riskakor med jordnötssmör och en Celsius också. Uppladdad och redo inför ett gympass!


Det blev såååå himla grymt! Jag avsiktade träningsveckan starkt med lats och biceps och jäklar så trött jag blev! Provade latsdrag med "hästbettet" istället för vanlig stång och kom upp i inte mindre än 70 (?) kilo, så jäkla nöjd över att få chocka kroppen lite grann. Det känns nästan orimligt mycket men det var ju det som stod på. Jag har så svårt att bibehålla god styrka i greppet när jag blir trött så det handtaget passade mig bra. Det var så himla roligt verkligen, och tog riktigt, riktigt bra.


Screenshot från videon!

Efter gymmet åkte vi båda två stendöda hem. Jag städade och packade upp under tiden Martin åt mat och såg på South Park. Vet ni, jag har hittat en proteinshake som jag faktiskt tycker om! Jag är väldigt svårflörtad inom det området, jag tycker att alla proteinshakes smakar så himla sött och jag är inte sugen på det efter träning. Men nu har jag (eller Martin rättare sagt) hittat en med smak av choklad och kokos som jag faktiskt får i mig en dubbel portion av efter träning. Resten av kvällen hjälpte Martin mig att färga mitt hår och när vi var klara totalkraschade jag i sängen strax innan midnatt. Jag var så fruktansvärt trött.


Här är förresten lite smågrejer jag köpte på Nordby i helgen.


Örhängen att ha längst upp på örat, asnajs.


Ett nytt USB-minne att förvara min datorbackup på. Med betydligt större utrymme än den förra jag köpte.


Samt två nya navelpiercingar. Jag tog kort på de båda två men det verkar som jag råkat ta bort den bilden. Nåja.

Nu ska jag mysa med Game of Thrones i bokform och hoppas att några av de tjocka molnen från himlen löser upp sig och släpper fram solen lite mer. Och bara njuta. Ihjäl mig.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback