moon door

Det här vädret alltså! Måste ju vara den bästa sommaren typ någonsin? Jag tycker det i alla fall. Det har varit så varmt, så länge.. Jajajaja det var ett jäkla tjat.

Jag sitter just nu vid min lilla klippa vid Färingen. Bästaste stället! Man måste gå en bit genom skogen och sedan klättra lite offroad för att ta sig hit. Inte jättelätt att hitta om man aldrig varit just här, det är dessutom inte särskilt stort men duger lätt åt 3-4 pers. Dessutom är det en bit åt båda hållen till nästa badvänliga ställe så man är så gott som ensam även om det är en massa mer folk i närheten. Perfekt helt enkelt.


Att närma sig den här "långhelgen" har varit som att simma i betong, det gick bara långsammare och långsammare. Jag har varit i väldigt dålig form, känt mig krasslig och trött och jäkligt sliten. Även om jag är ledig nu så har jag svårt att slappna av. Men jag försöker verkligen.

Igår efter jobbet var avklarat - ett öppningspass med Bowies - så ville jag fira med att äta på Asian Town och det hade kunnat vara mysigt om det inte vore för att mina magsmärtor från helvetet var tillbaka.. Som sagt, inte i bra form alls. 


Men resten av kvällen var superduperchill, vi burrade ner oss i soffan och kollade på American Dad i typ fyra timmar. Haha. Somnade prick midnatt och kunde sova ut ordentligt och vakna full av ny energi redo för min ledighet.


Kvarg med Paulúns kakao/hallongranola. Hade en mysig frukoststund med Martin innan han åkte till jobbet och jag tog mig an dagens bestyr.


Städade huset men lämnade finliret tills ikväll eftersom jag längtade ut! Satte mig i bilen och åkte först en sväng till Söle för att kolla till katterna som lämnats ensamma hemma eftersom familjen åkte bort igår. Gjorde sedan ett pitstop på Statoil för sjöproviant plus en jalapenokorv i grovt bröd och den här nyfunna godingen...


Så så så så så himla god! Älskar att de inte har så mycket kolsyra i den, jag är inget stort fan av Ramlösa annars just för att det nästan gör ont att dricka, men ah.. Denna alltså. Kärlek.


Resten av shoppingen. På Statoil. Inte billigt. Alls. Men ibland får det vara värt det!




Jag har varit här i två timmar snart och jag njuter ihjäl mig! Har badat en snabbis men jag är en förvånansvärt dålig simmare så det är inget jag känner mig jättebekväm med när jag är ensam. Jag har typ.. svårt att andas samtidigt som jag simmar och får panik så fort huvudet är under vattenytan. Plus att man måste vada i vassen och det är inte heller asnajs. Men det är skönt att svalka sig emellanåt, särskilt när man torkar så snabbt igen. 

Nu har solen tittat fram bakom ett gäng oroväckande mörka och tjocka moln så jag ska försöka ta vara på den sol som dagen har att erbjuda. Förhoppningsvis kan jag vara här i några timmar till. Ikväll blir det benträning på gymmet med min älskade och det kommer nog gå awesome med tanke på att jag gått runt och varit konstant mätt hela dagen, haha. Jag har mycket energi att göra av med, så att säga.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback