almost easy

Åh, jag hade en helt perfekt start på dagen igår! Jag gick upp samtidigt som Martin, runt halv sju ungefär. Åt frukost och åkte sedan in till gymmet i samma veva som han stack till jobbet. Jag körde ett jätteroligt pass axlar och mage (fast jag är så okreativ när det kommer till övningar för axlarna..) och åkte sedan hem igen för att spendera två timmar ute i solstolen med Game of Thrones i bokform. Såå underbart så ni anar inte! Fick faktiskt till en rätt bra bränna, jag blev lite brun och inte röd vilket jag brukar bli. Jag har ju inte anlag för att bli brun på sommaren alltså.. Men jag jobbar på det, och vilket bra väder vi haft. I vanliga fall brukar ju sommarvädret komma några dagar/veckor i april och maj, för att sedan vara så gott som bortblåst vid den här tiden på året. Och må gudarna straffa den som gnäller på värmen alltså, haha.

I vilket fall så mådde jag fantastiskt, och GoT-boken är så sinnessjukt bra! Kan knappt lägga ifrån mig den och sedan bärga mig tills nästa gång. Snart trehundra sidor avklarade i alla fall. Sista avsnittet på säsong fyra släpps på söndag natt och sedan får vi vänta med spänning på nästa. Jag har hört att de fått kontrakt för åtminstone två säsonger till, spännande eftersom de faktiskt är ikapp böckerna nu.



Jobbet gick seeegt och jag svettades som en jagvetintevad och kom hem vid midnatt. Puh. Det börjar utan tvekan att dra igång nu, vår sommarförsäljning. Stress och värme och känslan av att aldrig räcka till eller hinna med. Jag har sovit ganska lite de senaste dagarna också och det är klart att det inte gör saken bättre.. Men det blir lätt så när jag och Martin jobbar om varandra, om han går öppning och jag går stängning syns vi några timmar på jobbet men annars ska han sova i samma veva som jag kommer hem på kvällen. I vanliga fall gillar inte jag stängningar men jag tror inte jag gått som kvällschef en enda gång sedan semestern i alla fall, så det är ändå skönt med lite omväxling. Plus att man kan njuta av förmiddagssolen, om man har tur.

Så inatt sov jag ännu mindre och gick upp typ en timme senare än igår. Städade huset, åt min havregrynsgröt och åkte in till gymmet för veckans näst sista pass, nedre delen av ryggen med lite inslag av rumpa och baksida lår också. I vanlig ordning körde jag marklyft och trots att jag kände mig svag och trött nådde jag upp till mitt personbästa! Snart är jag uppe i hundra kilo, lääängtar.. Men jag blev helt slut efter första övningen och tog det ganska piano och körde bara två övningar till, fokus på rumpan. Imorgon blir det antagligen lats och biceps och på söndag blir det vilodag. Jag har bestämt mig för att köra lats+biceps varannan vecka, varvat med bröst+triceps. Det blir för många träningspass inom en sjudagarsperiod annars plus att jag måste försöka hitta balansen mellan bröstmusklerna och musklerna mellan skulderbladen. Så jag inte blir sned igen! Men det känns helt okej.



Jag åkte sedan hem och tog en dusch, kokade 4 portioner ris. Jag hade inte lagat lunch till igår (så det blev ett storpack rostbiff och ris, stor skräll) och kände inte att jag skulle hinna idag heller så Martin var gulligast i hela världen och byggde ihop lite kyckling med cashewnötter igår så det räcker helgen ut.. Du är guld, älskling! Lönen och lönespecifikationen ramlade in idag och på den hade jag noll kronor i personalmat förra månaden. Inte helt fy skam, måste jag säga. Tänka sig att jag lyckats få med mig egen mat varje dag.

På posten hade jag fått mitt andra Reddville (föredetta tampons for free) utskick på ett halvår. Jag har känt mig lite besviken eftersom jag inte fått något sedan i julas (ibland är utskicken mer riktade mot en specifik grupp, t.ex. bara kvinnor i Stockholm) men nu verkar det ha rullat igång igen. Jag uppskattar det så mycket, hoppas det håller i sig!



Nu ska jag alldeles strax åka till jobbet. Hade tänkt smita inom Bodypower eftersom de sålde Better Bodies-kläder för halva priset. Har så mycket småsaker som jag tycker att jag behöver.. och en grästrimmer. För jag måste få väck det midjehöga gräset i trädgården! Jag är så sugen på att ta en heldag där vi bara fixar och donar med trädgården och allt som är, hoppas kunna greja lite på tisdag.



Men nu blir det en liten stunds chillaxande innan jag beger mig mot Nordby och hungriga norrmän. Hade hoppats på lika bra väder som igår men himlen är full av moln så det blir inget solande. Tråkigt, men man kan ju inte få som man vill jämt!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback