never surrender

God morgon lördag!

Vi somnade förvånansvärt tidigt igår, runt midnatt ungefär. Det är så skönt med min kropp, att så länge jag sover hyfsat länge så behöver jag inte ställa väckarklockan. Det är faktiskt sant. Jag bara ställer in mi på att jag ahr en tid att passa dagen efter och min kropp brukar automatiskt vakna till i tid. Helt fantastiskt. Jag är så lyckligt lottad när det kommer till sömn! Somnar direkt jag lägger huvudet på kudden, har aldrig så där supersvårt att vakna (dvs. jag försover mig nästan aldrig) och sedan den där magiska inre klockan jag har.. Kroppens sätt att säga tack, kanske?



Igår skulle jag egentligen gått stängning och Martin skulle gått mellanpass. Men tack vare ändringar i schemat fick vi jobba öppning ihop. Jag har väl sagt det förr men det är verkligen den bästa förutsättningen för en bra dag på jobbet för mig. Vi gick upp runt sju, jag kokade lite ris att fylla ut den sista kycklinggrytan med för att äta till lunch, under tiden som jag åt frukost och gjorde mig redo för dagen. Tog med min obligatoriska morgonCelsius och satte mig i bilen bredvid hjärtat, och vi bilade med en stekande vårsol hela vägen till jobbet och lyssnade på Five Finger Death Punch. Endorfinerrna dansade i kroppen!

Arbetsdagen gick ruskigt fort och när den var färdig satte vi oss ner för att käka en stund. Jag hade tagit med mig kvarg utblandad med ganska lite fun light (smak av smultron och vattenmelon) bara för att göra den mer rinnig i konsistensen, och sedan hällt i lite lågkalorihallonsylt. Så himla mumsigt! Och så lite havreringar med frystorkade hallon och jordgubbar på.. 

Innan vi skulle åka och träna hade jag tänkt sticka in på Bodypower och köpa en Celsius. Kunde inte låta bli att spana in deras utbud med Better Bodies-kläder och där hängde den.. Den där gråa, långärmade tröjan som jag suktat efter i flera månader nu. Jag kastade ett öga på siffrorna som stod på kontot och tänkte vafan.. Så jag köpte den. Det fanns ju bara en i min storlek kvar nu så det kändes menat, haha. Jag köpte en Celsius också och sedan bar det av till stan och gymmet!

Eftersom det var fredagkväll så var det inte så mycket folk. Vilket var jäkligt skönt med tanke på att vi skulle träna ben och då behöver man mycket utrymme. Jag strukturerade faktiskt upp mitt pass ganska annorlunda, i vanliga fall brukar jag börja med knäböj och sedan jobba med grupp för grupp, en framsida, en baksida, två för vader och sist något explosivt. Men nu körde jag mycket för att hålla upp pulsen och frambringa mjölksyra så mycket som bara gick under de 90 minuterna vi var där. Jag körde djupa squats, inte riktigt ass to the grass men så djupt som stången kan gå utan att slå i säkerhetsstängerna på ställningen. Det är så jäkla härligt, för det verkligen exploderar i hela underkroppen när man tar i för att få ut det sista. Fixade 70 kilo i det djupet, men mot 80 blev det grundare. Är ändå nöjd!

Körde sedan djupa squats med kettlebell, när man står med en fot på varsin bänk ni vet, många vändor walking lunges med tjugo kilo och avslutade med ännu mer viktade utfall varvat med jump squats. Jag blev så jäkla trött, men fy fasen så roligt det var! Jag gillar att träna ben men problemet är att jag ofta påfrestar dem hårt, typ i bodypumpen, som ändå är två gånger i veckan. Det är svårt att veta vad som är för mycket men jag försöker lyssna på kroppen och alltid ge benen en dags vila.

Vi åkte sedan iväg för att handla. Det var fredagkväll, vi var lediga (!) och jag hade bestämt mig för en ätardag. Det vill säga pizza till middag! Så vi åkte runt på uppdrag att hitta den rätta pizzan, tre butiker tog det.. Men sedan så.



Så förvånansvärt normalt det kändes att vara hemma en fredagkväll och ha fredagsmys liksom.. Det händer ju aldrig oss. Köpte även lite choklad men det fanns inte mycket plats över till den kan jag säga. Vi kollade två avsnitt Sons of Anarchy och snart är vi klara med fjärde säsongen. Spännande, spännande.

Och jag myste så otroligt mycket, i min nya tröja. Kände mig så himla glad den kvällen, vilken bra dag det varit.. Vi hamnade i en så oerhört hård matkoma att det blev läggdags tidigt. Jag sov som en stock från minut ett jag låg i sängen kan jag ju säga..




Jag såg en reklam på Facebook, från FitnessButiken, som gjorde reklam för sina nya Better Bodies-byxor.. Jag bara satt och gapade, Martin kikade på dem över min axel och sa "du är ju så fucked". Det fanns inget att fundera på, jag var tvungen att beställa dem!



Nu har Martin vaknat så det är dags för mig att bege mig. Jag har lagt ett paket med lax i vattenbad för jag tänkte jag skulle hinna laga lunch till jobbet.. Ungsbakad lax med spenat, pesto, paprika och jordnötter. Och bulgur till det. Jag kan minsan laga mat när jag anstränger mig, haha.

Ha en bra dag, alla fina!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback