the empty hearse



Idag är det söndag för mig. Typ. Dag två av två lediga efter en massa jobb, i alla fall.

Gårdagen började väldigt bra. För det första så har jag hittat en dygnsrytm nu, den kommer antagligen inte hålle särskilt länge eftersom jag snart ska jobba några stängningspass men jag njuter så länge det varar. Jag känner mig onekligen gammal när klockan blir elva på kvällen och jag totalkraschar för jag är så trött. Det är skönt att Martin ändå verkat förstå att en sen kväll för mig är lika hippt som en tidig morgon för honom, även om faktum kvarstår att vi springer om varandra med våra dygnsrytmer. Men det här är det som passar mig bäst, att somna någonstans mellan elva och tolv och vakna runt halv åtta, åttta. Helt perfekt faktiskt.

Så igår började jag med frukost framför ett avsnitt Six Feet Under. Alltså jag älskar den serien, fattar inte att jag kollar på den så himla sällan. När klockan blev tio åkte vi in till stan för att jag skulle besöka kiropraktorn, för första gången på ett bra tag. Det är svårt att säga om jag har träningsvärk/spänningar eller har skadat mig, haha. Jag har kört hårda styrkepass plus fått kroppen knäckt så det gör ont lite här och var. Det skulle vara nacken som är lite stel möjligtvis, men resten är nog faktiskt träningsvärk. Det var i alla fall ett bra besök hos Björn och nu ska jag inte tillbaka på ett bra tag.. Like that's going to happen.

Vi tog sedan en sväng till Backlunds för att fira fettisdagen! Det är ju så himla gott! Martin gillar inte mandelmassa men Backlunds hade laddat upp med semlor som hade vaniljkräm och sylt istället för mandelmassa. Så han fick också vara med.

Efteråt stundade ett helgrymt bröst- och tricepspass på gymmet. Jag kände mig lite skruttig och skakig snabbt men jag var väldigt strikt på bänkpressen och körde måååånga set så jag är nöjd ändå, trots att nästan alla mina krafter tog slut där. Jag har haft så ont i handleden de senaste veckorna att bröstpassen helt uteblivit. Jättetråkigt men det blir så ibland. Nu är jag tillbaka, i alla fall!

Vi åkte hem, hann mysa en liten stund innan jag åkte vidare till Söle för semlemys med familjen. Simon ville att vi skulle kolla på Dumma Mig 2 men jag var tvungen att åka in till stan eftersom jag hade tänkt gå på yoga. Egentligen var jag inte så sugen eftersom tanken från början var att Martin skulle vara med, men åkte in i alla fall. Påparkeringen utanför gymmet ringde mamma och vi pratade en stund och jag såg det som ett tecken på att jag skulle skippa yogan. Bara några minuter senare måste vi lägga på och även om vi ska ringas upp sedan så bryts samtalet tre gånger. Då, var jag på dåligt humör kan jag säga.. Jag kan ha svårt för när saker inte blir som planerat och särskilt när det bara blir en kedjereaktion till ännu mer saker som rinner ut i sanden. Jag sa nej till Simon för träningen (som jag inte var jättesugen på eftersom Martin ändrade sig i sista sekund, men ville genomföra i alla fall), åkte in ändå men valde bort det för att prata med mamma, som jag inte kunde prata särskilt länge med plus att tekniken bara var tvungen att strula konstant vilket resulterade i stor irritation. Det kändes som att allt som hände från klockan fyra och framåt bara var helt fel beslut och alldeles förgäves. I efterhand inser jag vilka futila problem det egentligen var, men det var jobbigt där och då. Även om det verkar lite töntigt i efterhand.

På kvällen åt vi chips och kollade på Sherlock. Min mage skrek upproriskt kan jag säga. Allt jag fått i mig under dagen var två smörgåsar, två semlor, en proteinbar och en påse chips. Hurra. Efter en mysig dag blev det läggdags tidigt och magen fick lite ro.

Så idag är det nya tag som gäller! Min kropp gör som sagt ont lite här och var men det ska inte hindra mig, om några timmar blir det lats- och bicepsträning med Martin (bästa passet!) och ikväll en timmes bodypump. Klockan tre ska jag hämta Simon från skolan så vi kan mysa och se på Dumma Mig 2. Egentligen skulle jag behöva laga lite mat idag men jag vet inte vad det ska bli.. Kanske köper ett kilo köttfärs på väg hem och slänger ihop en chili con carne. Det blir mat som räcker till matlådor i två dagar i alla fall. I helgen blir det lite mer påskostad. Fasen, så skönt det hade varit att bo närmare än 20 minuters bilfärd till en mataffär. Man måste inte planera på samma sätt, jag som avskyr matlagning.. Men ätardagen för denna vecka är avklarad, det ska gudarna och min mage veta, så nu är det fokus igen. Jag ahr gjort så stora framsteg det senaste, det ser till och med jag. Jätteroligt!

Nu ska jag nog ta med mig datorn till köket för att koka lite ägg och betala räkningar. Ska nog kolla ett avsnitt Six Feet Under också, för snart kickar vi igång dagen!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback