mashup



Veckans första vilodag efter att ha kommit igång med träningen igen. Men vilodag från gymmet behöver inte innebära att det ska slappas mer än nödvändigt, hähä. Jag vaknade strax innan åtta av att Martin stökade omkring.. antagligen hade han försovit sig big time. Jag kände mig ganska pigg så jag låg bara kvar och drog mig.. njöt av det öppna fönstret, den friska luften, fågelkvittret, solen som smygtittade in genom gardinerna. Jag har den senaste veckan varit mer avslappnad än vanligt.. Lyckats varva ner och bibehålla lugnet. Ni anar inte hur det känns.

Gick upp innan nio och tog en dusch, klädde på mig Better Bodies-mjukisarna och städade loss. När huset var skinande rent och den enorma högen tvätt omhändertagen åt jag frukost i form av en dubbel portion havregrynsgröt med kokos och kakao. Goddamn that shit is great. Jag har börjat kolla igenom Breaking Bad igen också.. Tanken var att jag skulle ha det på i bakgrunden bara under tiden jag grejade med annat men jag har suttit klistrad och som på nålar, trots att jag vet hur det går för dem. Briljant serie. Verkligen. En av få serier jag kommer se mer än en gång. Så här sitter jag nu och pimplar Celsius och tänkte hinna blogga samt ta hand om en massa andra grejer som samlats på skrivbordet under förra veckan. Om tre timmar bär det av till jobb och det ska jag nog stå ut med. Det är så skönt att kunna släppa gymmet någon gång bland.. Bara fokusera på annat som alltid kommer i andra hand annars. Alliterationer for the win.

Asmycket bilder från förra veckan!

Vi fixade på nya däck på Martins bil, tack till farmin som hjälpte till. Vi var även tvugna att åka till däckverkstaden för att kränga på nya däcken på de gamla fälgarna.. Och njöt utav solen i väntan. Bestämde mig där och då för att ta en vilovecka från gymmet, med tanke på att varken kropp eller knopp kändes med i matchen. Det skadar inte att få återhämta sig ibland.







Så istället för  att träna tog vi en fika på Backlunds följt av en sväng till Nordby innan det var dags för jobb.



Martin fick fångat på bild mitt halelujah-moment när jag insåg att jag började jobbet 15 och inte 14.



På Nordby handlade jag filmer för första gången på väldigt länge. Två hundralappar för fyra schyssta filmer på blu-ray, ett riktigt kap.

Jag gick stängning tisdag och onsdag men på torsdagen hade jag och Martin en ledig dag ihop. Jag gick upp klockan sex för att åka till bilverkstaden och lämna in Martins bil, åkte sedan till sjukhuset för ett möte där och sedan hem igen. Väckte Martin och sa att idag åker vi till Nordens Ark! En mysig frukost senare var vi på väg..



Äntligen, efter att ha planerat den här trippen hela sommaren.. Vädret var helt fantastiskt, stämningen på topp och i bilen lyssnade vi på Dream Theater och livet kändes så himla bra.













































Jaag är alltid lite skeptisk när det kommer till djurparker, eftersom jag vet att det kan vara en smutsig, pengadriven industri där djurens välmående kan bli lidande. Att plocka in djur från det vilda för att stänga in dem i inhängnader känns moraliskt orätt när det bara handlar om ren underhållning. När man går på Nordens Ark märker man snabbt att parken inte är utformad till besökarnas fördel så att säga.. Parken är enorm, vi promenerade väl nästan 8 kilometer tror jag, men många djur är svåra att se och så där. Men, Nordens Ark drivs i syfte att bevara utrotningshotade djur. T.ex. amurleoparden finns det ungefär 35 individer kvar av i världen, ute i det vilda. Men räknar man med de som finns på djurparker så är det inte mindre än 200 till. Så tack vare djurparker som Nordens Ark har djuren en chans, och därför kunde jag avnjuta turen med gott samvete.

Efter parkbesöket hade vi tänkt att trotsa min dunderförkylning och prova GRIT Strength på Nordic Wellness i Munkedal, eftersom vi ändå hade vägarna förbi. Tanken är att både jag och Martin så småningom ska instruera i det på gymmet, även om det inte är riktigt aktuellt i dagsläget.

Men innan var vi tvungna att äta mat så Martin röstade för Rasta i Håby!



Jag tog deras specialare eftersom min far älskar den, om jag inte minns fel.. Till efterrätt blev det kaffe och äntligen punschrulle! De har inte sådana på Backlunds vilket är vårt go-to-place när vi ska fika.. Och är de små får man ta två!



Sedan åkte vi till gymmet, taggade och intet ont anande om vad som väntade..





Det var jättetungt och så fruktansvärt jobbigt, särskilt med hälften av luftvägarna igentäppta.. Jag mådde ganska dåligt efteråt, i lägen som de märks det när kroppen inte är frisk och när man fyllt på med dålig energi i form av skräpmat och socker. Men en erfarenhet rikare blev vi, och mycket sugna på att driva det här framåt!



Väl hemma sedan kraschade jag i sängen med datorn i knät.. kollade ikapp på Idol och myste med min fina snöleopard från Nordens Ark, som nu är med och pryder gosedjursgänget i min säng.



Jag köpte även ett armband med färger som symboliserar lycka och visdom.



På kvällen upptäckte jag att vår äldsta gerbil Ben inte kunde tugga godiset jag gav dem. De andra åt upp sina bitar inom 30 sekunder men Ben kunde inte ens bita av en endaste liten bit.. Hans tänder har blivit så dåliga, han är ju gammal nu..

Kvällen var av flera anledningar jobbig för mig och runt midnatt tog jag en terapeutisk bilfärd in till Skee och spontangästade Sanja för te och prat till tre på natten.. Tack vännen.



På vägen hem stannade jag för att köpa glass och barnmat på Statoil. Tre på natten, vilken syn, haha.. Det är ett under att jag orkade köra hem sedan, för jag var helt slut efter att ha varit vaken i 22 timmar.. Men jag sov ganska gott sedan. Och Ben uppskattade sin barnmat väldigt mycket.





Full i spaghetti och köttfärssås, nutti.



Fredag, och förkylningen hade verkligen etsat sig fast.. Ytterligare en dag hemma utan några som helst måsten. Jag gick inte ens utanför dörren. Bara sov, myste och varvade ner.. Jag har blivit bra på det.

När lördag morgon kom väntade ett öppningspass och jag mådde fortfarande jättedåligt. Jag hade för avsikt att sjukanmäla mig men såg att biträdande chefen fått kompledigt vilket innebar så mycket omständigheter att jag istället bet ihop. Kvällen var inte alls produktiv utan spenderades i soffan, som blivit lite utav en standard den här veckan. Helt utslagen. Men jag hade plockat upp veckans post och i där låg min glossybox, en liten ljusglimt mitt upp i förkylningen..







När söndagen kom sedan mådde jag äääännu sämre.. Och motvilligt gjorde jag mig själv att sjukanmäla mig. Igen. Det tär alltid på stoltheten tycker jag men ibland känner jag bara att nej. Idag är det min tur. Martin var så gullig och stoppade om mig innan han åkte till jobbet och resten av dagen gick jag bara mellan sängen och soffan.. När klockan blev sju kände jag att det var dags att göra ett försök att rycka upp sig, så jag städade huset på allt som struntats i under mina sjukdagar och en timme senare var det färdigt. Mina tvångstankar må vara borta men känslan av ett nystädat hus.. ah.

Åkte in till stan för att handla. Passade på att köpa lite extra grejer för att mysa till det, i den mån jag kunde.



Jag köpte rosor, pizza och kanelbullar, tännde en massa ljus och väntade på att Martin skulle komma hem från jobbet. Sista ätardagen till ära myste vi framför en massa serier och nu var jag fullt och fast besluten om att komma igång igen, med träning och strikt kost..



Ny vecka med nya möjligheter. Jag var fortfarande förkyld men kände mig betydligt bättre, och taggad. Vi tog det lugnt på morgonen, åkte sedan och besiktigade min bil som för övrigt gick igenom, tog en fika och sedan åkte vi till gymmet för första gången på en vecka för min del. I vanlig ordning stod marklyft och baksida lår, rumpa och nedre delen av ryggen på schemat. Det var tungt men jag tog det hyfsat lugnt, och träningsvärken satt som en smäck dagen efter..









På kvällen höll jag i mitt första bodypumppass på evigheter.. Det gick bra men jag var helt slut efteråt. Resten av kvällen spenderade jag i soffan under ett täcke, med Martin och filmen The Fault in Our Stars.. Tyckte nog om den lite mer än jag vill erkänna, haha. Och lite nyttigare snacks än vad det varit det senaste.



Tisdag morgon och frukost av den bästa sorten, havregrynsgröt. Vi var på gymmet och jag körde ett pass lats och biceps, ett riktigt bra sådant för ovanlighetens skull.



Någon var helt utslagen när vi kom hem och sov på soffan i nästan två timmar under tiden jag grejade och lagade middag i form av minipizza!



Gjord på proteinbröd, ost, salami och oregano. Väldigt gott och helt okej som alternativ till vanlig pizza.





Den här måste jag visa också! Jag fick den av Martin, en så kallad dash crab att ha i bilen, för att hålla i t.ex. mobilen eller dricka.  Helt awesome, älskar den!

Igår  var det onsdag och jag jobbade 10-19. Men jag var ambitiös och full av energi så jag gick upp klockan sju och åkte in till gymmet för att köra ett benpass innan jobbet. Jag känner mig alyltid så svag på morgonen men det gick rätt bra ändå.






Lite formkoll.. Måste säga att jag gillar de här bilderna. Jag är inte supersmal eller superfit men jag ser stark, hälsosam och kvinnlig ut. För att klappa mig själv på axeln.

På kvällen, efter jobbet åkte jag in till gymmet och höll ett pass bodypump, och Martin var med också. Efteråt var jag helt död och spenderade resten av kvällen i sängen, lyssnade på musik och njöt av en massa värmeljus  (eftersom elen slutat funka i halva huset så har jag ingen strö på mitt rum). Jag har fått en massa kliande utlag på handlederna smo stör mig när jag ska sova men jag hoppas de beror på den starka parfymen jag använt det senaste.. Nåväl.

Nu har jag snart tagit mig igenom andra säsongen av Breaking Bad och tänkte ta itu med pappershögen innan det är dags att åka till jobbet. Jag känner mig hyfsat lugn och harmonisk på insidan och jag har nog förkylningen att tacka för det.. Den tvingade mig att stanna upp och bara andas.

Ha en bra dag hörreni!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback