real gone



Idag har jag varit så stressad att det verkligen bränt innanför bröstkorgen och ringt i öronen.. Återigen en natt med lite för lite sömn men jag var på jobbet i tid. En lugn öppning som snart skulle eskalera helt för min del. Chefen är fortfarande sjuk så det var jag och grabbarna grus som höll ställningarna. Runt elvatiden kom en kvinna från Arbetsförmedlingen som ville göra en rekryteringsprognos för oss. Jag sa att jag inte var högst uppsatt på bygget men kanske kunde hjälpa ändå. Så kaffe och kaka och prognos blev det. Efter att jag varit på rast sedan kom en annan kille ihop med sin kontaktperson, som sökte jobb. Väldigt seriösa och målmedvetna och ville inte bara lämna CV utan prata lite också, så helt plötsligt satt jag och höll en anställningsintervju. När det var klart ringa jag Kajsa som gav mig i uppgift att lösa morgondagens och helgens problematik i schemat.. 
 
Så alldeles spontant och omedvetet har jag agerat restaurangchef, dagen till ära. Men när arbetsdagen var slut fick jag bege mig snabbt och gick med raska steg mot Honeycomb för en preworkoutsmoothie, med alldeles för mycket att bära på i vanlig ordning, riskaka med jordnötssmör i andra handen och en stress som höll min kropp i ett fullkomligt järngrepp. Även om det var obehagligt att uppleva den formen av stress så slog det mig, att det var längesedan jag kände så nu. Förr kände jag så varje dag nästan. Min misär var åtminstone ett kvitto på att jag blivit bättre.

Jag fick till ett ytterst halvhjärtat försök till armpass på gymmet innan det var dags för mitt extrapass bodypump. En företagsbokning, alltså inget vanligt pass utan ett "hyrt" sådant. För några månader sedan drömde jag en av mina kända bodypumpmardrömmar.. Att gymmet gått ihop med en brittisk golfklubb och att jag skulle instruera dem men inte fick igång musiken.. och tiden sprang iväg.. och tillslut började folk att packa ihop och gå.. Jag drömmer snarlika grejer lite då och då. Att jag ska instruera men inte får igång musiken och att folk tillslut går.

Så när jag fick veta att personerna som skulle delta var i en klubb som hette Round Table trodde jag att jag skulle kissa på mig. Visst låter det som en brittisk golfklubb?! Haha.

Nämen skämt åsido så var det "ett gäng goa gubbar som gör goa saker". En klubb för grabbar som bara vill hitta på något skoj ihop varannan torsdag, inte knepigare än så. Det var väldigt annorlunda för mig men ack så roligt! Kroppen är DÖD och imorgon måste jag ta vilodag men jag ångrar inte att jag ställde upp.



Kom hem ganska sent och var alldeles slut i kropp och knopp men väldigt glad. Har ikväll varit lite extra givmild med komplimanger och små "jag saknar dig"-notiser. Är just nu så tacksam för allt och alla i min närhet.

Imorgon är sista arbetsdagen för veckan och jag hoppas det går fort, för på kvällen ska jag öva bodypump och den nya releasen. Jag ligger verkligen åt skogen för långt efter tidsplanen, i eftermiddags hade jag verkligen bara lust att ge upp men reeasen är ju på lördag varesig jag vill eller inte, lika bra att bita ihop. Hoppas kunna komma ikapp med allt som jag försöker att inte bli stressad av att ha ogjort och helgen blir förhoppningsvis spännande. Sedan är det bara fem arbetsdagar kvar till semester.. Två veckor hos Martins päron i Spanien. Känns överkomligt, hähä.

Nu har Martin kommit hem så jag ska slita mig från datorn men låta spellistan cozy evening fortsätta spela, njuta av ett mörkt rum upplyst av några få värmeljus och börja bege mig mot snarkofagen. Let's do this!

 
Avslutar med en bild där jag ser duktig muskulös ut. Det blir inte mycket fokus på egenträningen den här veckan med tanke på mina fyra pass bodypump.. Men kroppen svarar på träningen ändå!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback