energy



Nä, inte blev det något bröstpass i tisdags inte. Efter jobbet åkte jag till sjukhuset för att ta ännu mer prover för mina urinvägsinfektionsliknande symptom som fortfarande inte gått över. Vilken skräll. Men det var otroligt fin utsikt över havet sett från sjukhusets väntrum!

Mötte upp Martin på Kaffedoppet för lite preworkoutmat. Unnade mig en semla. Äntligen! Är alldeles dying att få prova den nya revolutionerande semlewrapen som inte finnes i närheten än.. Men på Lejas i Uddevalla.. Världens bästa café. Kanske kommer vi iväg dit någon dag igen.







Men när vi ätit upp kunde vi konstatera att ingen utav oss var särskilt sugen på att täna. Både Martin och jag hade mycket träningsvärk sedan måndagens release och dessutom behövde jag lära mig koreografin och coachingen till de fyra första låtarna under kvällen.. Så jag bestämde mig för att lyssna på kropp och knopp och inte behöva stressa. Vi tog en snabb sväng hem till Söle för att hämta lite post och andra grejer och det var mysigt att träffa dem även om det var en kort visit.



Fick min födelsedagspresent av Mika, TMNT på blu-ray!



Koreografin satte sig som en smäck i muskelminnet under bara några timmar och resten av kvällen kunde vi bara ta det lugnt och mysa, med TV-spel och glassen som blivit över..

Det blev onsdag och vi båda jobbade öppning. Fick sluta vid tre så vi åkte hem för att ladda upp inför ett gympass. Martin kliade mig på ryggen i en halvtimme, sedan somnade jag på en nanosekund i hans säng och blev väckt när han lagat middag åt oss. Fatta hur bra jag har det.

Sömnig och i matkoma lyckades jag ändå ta mig in till gymmet för ett bröstpass följt av en timmes bodypump. Det gick så himla bra! Helt slut och med lyckodepåerna överpåfyllda kunde vi åka hem.. På väg ut ut gymmet stötte jag på Maria som påminde mig om den där kvällen då jag skulle hålla en låt på pumpen för första gången. Jag satt och cyklade i väntan på att passet skulle börja och sa till henne att jag funderade på att strunta i det och prova nästa vecka för att jag inte kände mig redo. Men hon lyckades övertala mig, och idag är jag här.. Jag har mycket att tacka henne för egentligen. Men mest för den där kvällen!



Passade på att köra en dubbel biceps när jag hade pump i hela kroppen och väntade på att min kycklingfärs skulle steka färdigt.. Stensomnade vid halv ett och sov så jäkla gött hela natten. Min säng är helt fantastiskt skön.



Martin väckte mig vid halv åtta när han åkte till jobbet och jag gick upp en kvart senare. Mycket taggad inför dagen för jag började städa och fixa och dona direkt, innan frukost - kan ni tänka er? Såg lite SoA under tiden jag åt min havregrynsgröt men trots att jag blev mätt och belåten mådde jag lite dåligt, vilket jag gjort hela morgonen.. Kände mig varm och svag. Så jag kröp ner i Martins säng och sov en halvtimme till.

Påbörjade sedan dagen på riktigt, knäppte en Celsius och diskade, städade, dammsög, tog en riktigt lång dusch och åt lunch framför ännu mer SoA. När klockan blev halv två bilade jag in till stan. Ringde farmor som visst låg och sov, hon kände sig riktigt dålig idag sa hon.. Och det märktes. Hon ville prata någon annan gång och så har hon faktiskt aldrig sagt tidigare. Jag tycker så synd om henne som verkar så.. Smärtande, stundvis. Hennes bra dagar är bra men de dåliga låter hon olycklig som sjutton. Hoppas jag får möjlighet att träffa henne imorgon istället.

Jag hämtade ut två paket, en restleverans från Allposters samt månadens The Healthy Box. Åkte sedan till Statoil för att tanka och fylla på luft i däcken.. Sedan bar det av mot gymmet för att träna ben.

Det tog lång tid att komma igång, först skulle jag äta två burkar kvarg, sedan värma upp i tio minuter och nr jag gjort det ringde mamma och vi pratade i en halvtimme nästan. Sedan skulle jag värma upp igen. SEDAN, kunde jag börja träna.

Det kändes som att tiden gick sååå långsamt men övningarna tog hårt! Det var lite segt att ta sig igenom alla utfall men jag lyckades. Var inte i toppform idag, dels är jag seg och har väldigt mycket träningsvärk efter veckans två bodypumpklasser men också kände jag mig nästan lite förkyld. Täppt i ena näsborren. Haha.

Avslutade med en lång stretch vilket jag nästan aldrig gör. Har planer på att få tummen ur och börja köra yoga lite då och då, det är en rörlighets- och mentalträning jag är i stort behov av!


Kom hem till min älskade Bowies, började laga mat och tog en dusch.. Hoppade med gott samvete i min onepiece igen. Så vi har ätit middag, spelat färdigt The Evil Within och druckit te samt ätit lite från boxen jag fick!


Men nu är jag faktiskt trött och av någon jäkla anledning så jobbar jag imorgon.. Jag ska egentligen vara ledig torsdag och fredag men av någon anledning går jag stängning imorgon. Det tog mig hela onsdagen att acceptera det och sluta sura, haha. Chefen är på semester så jag känner inte riktigt för att ringa och ifrågasätta.. Så illa kommer det inte bli. Hoppas jag. Nu ska jag börja avrunda! Ha en fin fredag hörreni!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback