metamorphosis



Åh känslan imorse när jag vaknade och bara direkt längtade tills ikväll och att få lägga mig igen.. Haha. Så tänker man hela dagen "jag ska sova direkt jag kommer hem!" men lagom tills dess har man hunnit piggna till. Alltid.

Igår efter jobbet smäckte jag i mig en massa kvarg med hallon och en Celsius och laddade för ett benpass. Var ju måttligt sugen vill jag lova. Men det har väl nästan aldrig hänt att man ångrat ett träningspass så jag släpade iväg mig själv. Ännu mindre sugen blev jag när det var så mycket folk att man fick leta parkering. Jag blir alltid så avtaggad när det är mycke folk men helt ärligt så är det sällan ett hinder, egentligen..

Mitt pass blev i alla fall väldigt bra och träningsvärken sitter där den ska idag. Är så glad att Emelie utformat ett träningsprogram som verkligen får mig att komma åt baksida lår.. Har nästan aldrig haft träningsvärk där innan.

När jag kom hem bytte jag slang och duschmunstycke i vår duschkabin, städade undan julen och sedan tog jag en dusch och drog på mig min hårt älskade onepiece. Lagade mat och kollade på TWD i soffan.. Jag åt gluten- och laktosfria fiskpinnar (så fruktansvärt goda, med hela torskbitar fiskat här på västkusten), två portioner jasminris och het sweetchilisås. Det såg vansinnigt tråkigt ut men det är min absoluta favoritmat just nu. Väldigt lycklig tjej. Avslutade min egentid i sängen med en bok om yoga i händerna, en kopp te, doftljus och meditationsmusik. Ovanligt för att vara jag men utan tvekan något jag önskar jag gjorde oftare.


Somnade nästan halv ett sedan.. Alldeles för sent. Det blir så när jag går öppning och Martin stängning. Ska vi umgås något överhuvudtaget utöver arbetstid så får det tas ifrån min läggdags. Men i helgen är han ledig så då ska jag nog sova bättre. Mer.

Så imorse försov jag mig lite. Som tur är sätter jag alltid tre larm; det första är mitt Jawbonearmband som börjar vibrera, det andra är larmet på mobilen och sist men verkligen inte minst min väckarklocka från IKEA som låter som helvete. Kan inte tänka mig att någon människa någonsin sovit sig igenom det ljudet. Men det är ju bra för den tjänar sitt syfte. Dessutom står den två meter från sängen så jag måste springa upp för att stänga av den. Det finns ett skäl till att den ringer sist kan jag säga, jag har liksom fått två chanser att gå upp och när jag inte tagit dem tar jag till det tunga artilleriet helt enkelt.

Men jag fick ändå i mig frukost innan jag åkte och det är ju inte så illa. Arbetsdagen gick oerhört segt men jag jobbade med ett riktigt skönt gäng så det var okej. Fick gå hem två timmar tidigare för att vi sålde så dåligt.. Var fett omotiverad för gymmet men ville ändå åka in och köra ett riktigt discopass. Armar, axlar och lite mage. Jag fick ett sånt jääääkla tryck i armarna, helt underbart! Mina axlar och triceps poppade fram mer än någonsin, synd att jag inte fick bild på det för det var något utöver det vanliga..

Jag var hemma så vansinnigt mycket senare än jag borde ha varit. Jag är så fruktansvärt omålmedveten när jag har gott om tid. Men jag tog hand om lite disk och tvätt och kollade TWD. Sedan hann jag inte så mycket mer innan jag fick en för ting längtan efter sängen. Hade precis kommit upp på exakt 10.000 steg när jag lagt mig, så ringde Martin och önskade att jag dängde in potatisklyftor i ugnen. Först sa jag njaaaa eftersom ungsformen var väldigt smutsig och jag nyss lagt den i blötläggning och dessutom gått och lagt mig.. Han sa jaaaajaaaa jag får fixa något annat då, det är inga problem. Men när vi lagt på fick jag så dåligt samvete att jag gick upp och diskade och dängde in de där potatisklyftorna ändå. Hoppas han blir glad.


Nu ska jag försöka sova och få sju timmars sömn för första gången på ganska många dagar. Önskar er en asbra helg!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback