resurrection

God middag, världen. Sliten tjej detta.. Har i alla fall fått mina sju timmars sömn utan vidare svårigheter de senaste två nätterna. Och det är ju najs. Sedan att jag nästan somnat bakom ratten på väg till jobbet tre dagar i rad nu, det är väl en annan sak.. Tacka vet jag Celsius!

Igår rockade jag i alla fall öppning och slutade klockan fem. Sedan i förrgår då jag drog ut på tiden nästan dubbelt så mycket än det egentligen borde ha tagit mellan jobb och det att jag var hemma, så har jag bestämt mig för att försöka bli mer effektiv när jag ska ta mig någonstans. Visst är det gött att sitta med mobilen och slösurfa men det börjar bli så jäkla mycket att jag nu bestämt mig för att lägga undan mobilen när jag är på språng. Det känns bra.

Igår gav det i alla fall resultatet att jag inte var hemma särskilt sent och däremellan hann med ett rygg/axelpass på gymmet. Jag kände mig faktiskt ovanligt stark men efter halva passet blev jag så fruktansvärt hungrig trots att jag käkade precis innan.. Så jag skyndade mig igenom resten av passet, handlade och åkte hem.


Väl hemma lagade jag middag, kollade lite på serier och myste sedan i soffan med Martin, That '70s Show och en 200g chokladkaka med M-kulor i. Jag hade bestämt mig för att ha veckans fuskmåltid igår men kom aldrig underfund med vad jag var sugen på.. Inte pizza.. Inte glass.. Inte chips.. Inte godis.. Men jag köpte ändå den där Maraboun för jag visste att jag skulle ångra mig sedan på kvällen. Men jag var fortfarande inte särskilt sugen så jag delade med mig av den till Martin. So much for cheat meal. Men man ska inte klaga över att vara nöjd utan socker.

Gick och la mig i sängen kvart i elva. Lyssnade på meditationsmusik och hade det helt kolsvart.. Visst är det mysigt med adventsljusstaken men jag sover nog som bäst när det är helt mörkt. Martin la sig bakom mig och där somnade jag, helt slutkörd... Och laddade om för nya tag idag!

Sitter och äter chili con carne som aldrig verkar ta slut, ska jobba sex timmar till och sedan tar jag helg. Ikväll är det rest day från gymmet för att kunna ladda upp inför en ny vecka. (Where is my rest muscle and how do I train it?)

Önskar er en bra söndag!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback