new elysum



Det här är min nya favoritbild på Lil BUB!

Alla säger TACK GODE GUD ATT DET ÄR FREDAG men för mig är helgen precis avklarad och framför mig har jag nu fyra dagars jobb. Joråsatte.

Jag hade i alla fall en bra ledighet. Onsdagen började jag med ett besök hos kiropraktorn, nu ska jag inte tillbaka förrän september. Skönt för plånboken.. Men det är ju välspenderade pengar i alla fall.

Resten av dagen vet jag inte riktigt vad jag gjorde faktiskt. Jag gjorde verkligen ingenting förrän vid fyra då jag åkte in till stan för att äta mat med Martin innan gymmet.. Så jag antar att jag bara drog omkring och grejade. Ruby var med när jag väldigt snabbt övade in det sista av bodypumpkoreografin. Med öva menar jag att jag ögnade igenom koreografihäftet lite snabbt och sedan lyssnade på låtarna en gång. Det blir ju lättare och lättare att lära sig ju fler releaser man kör, man verkligen hör på musiken vad som kommer hända.



Mötte upp Martin för en Espresso House-dejt!



Följt av dubbelpass.. Först 45 minuters bodycombat följt av en timmes bodypump. Det var några som avbokade sig bara timmen innan vilket var lite synd men vi var ändå tillräckligt för att salen skulle fyllas med energi och warfaces.



Så trött tjej efteråt.. Martin lagade biffar och jag stekte potatis och middagen var gjord innan jag kraschade i min säng.

Torsdagen till ära hade jag egentligen tänkt att bara stanna innanför dörren iklädd pyjamas hela dagen, men det blir ju så sällan som man tänkt sig. Först blev jag tillfrågad både att jobba på BP och att hålla pass på kvällen men jag lyckades säga nej. Dels behövde jag en dag ledigt, utan måsten och tider att passa.. Sedan skrek kroppen efter en vilodag med.

Jag kollade två avsnitt av House of Cards vid frukost och åkte sedan ut i det fantastiska vädret för att möte upp en tjej och köpa en gammal pigtittare av henne. Hon hade lagt ut på facebook att hon skulle ha loppis på sin gård och då såg jag spegeln på bild.. Love at first sight! Det var någon annan som hunnit visa intresse för den först så jag blev lite besviken och tänkte jaaaaaja den var säkert i dåligt skick ändå.. Men efter en stund bestämde jag mig för att skriva och fråga ändå och då fanns den till min förtjusning kvar ändå! Så den åkte jag och hämtade, hundra kronor skulle hon ha för den.. Löjligt billigt. Spegeln var ju sprucken men glasmästaren sa att det gick att byta.

Jag tog vägen om stan och handlade lite, lyckades tajma in Martins lunch så han bjöd på hamburgare.



Efteråt bar det av hem för en dag i slacker mode. Åh, Rituals... hade en tävling på FB, att man en gång i timmen skulle in och klicka på en länk, och klickade man vid ett visst klockslag vann man paket med deras produkter! Jag var inne och klickade varje timme mellan 10-20 men vann ingenting. Larmet på mobilen ringde en gång i timmen och då var jag där och klickade, men icke!

Från stan fick jag med mig ett par nya träningsshorts från Better Bodies bland annat! De är egentligen för herrar men de funkar alldeles ypperligt på tjejer med.



Jag städade hela huset i vanlig ordning som man sig bör på lediga dagar, och när jag var klar avnjöt jag en liten fika i solen med apelsinjuice, bounce-proteinboll och lite planering.



Öppnade posten och hade fått hem det här halsbandet! Det är två tjejer som jag upptäckt via FB, att de tar in, behandlar och omplacerar hemlösa katter. De auktionerade ut detta halsband där pengarna gick till Tuss Gråtass minnesfond och den vann jag. De auktionerade ut ett till halsband i en annan färg som jag också vann igår, för ag tänkte att då kan jag ge bort detta och behålla det andra själv..



Fram mot eftermiddagen tog jag på mig handskar och beväpnade mig med en handkultivator (det ordet ♥) för att rensa rabatten. Följt av en dusch, horisontalläge på soffan med Lil Bub-filt, te, pumpafrön i choklad och det sista avsnittet av House of Cards. Det är så jobbigt att behöva vänta på nästa säsong!

Det sista projektet för dagen blev att avnjuta solnedgången från vår altan. Jag tog mig an att börja måla min nya pigtittare, lyssnade på Pink Floyd, drack ännu mer te och åt väldans massa mini-marsipanbröd.. Lite för många.. Men vad gör väl det! Det var en fantastiskt rogivande kväll.



Vår granne Marie kom förbi en sväng och jag gav tillbaka chipläsaren som jag fått låna av henne, och hon gav mig lite ägg från en gård här i Näsinge. Jag har ett tag efterlyst någon med lyckliga, frigående höns som värper ägg som inte kommer från en storföretagsindustri. Tydligen har vi det i området, och Marie var snäll och tog med det till mig! Tio ägg för en tjuga.

Pratade i telefon med mamma under tiden jag avslutade första omgången målande och sedan kom Martin hem. Han hade köpt med sig en pizza. Ja, EN pizza! Så gör man ju bara inte! Jag gav honom en liten uppläxning om att MAN MÅSTE FRÅGA OM NÅGON ANNAN VILL HA PIZZA FÖR MAN KAN INTE SITTA HEMMA OCH ÄTA PIZZA MEDAN ENS (upenbarligen) BÄTTRE HÄLFT ÄTER CHILI CON CARNE OCH GRÅTER.

Men jag fick en slice så det gick bra. ♥

Idag vaknade jag på helt fel sida av sängen men det vänder nog under dagen. Jag har en massa saker att se fram emot! Ska passa på att njuta nu de sista dagarna i juli då vi inte jobbar heldagar. Det är faktiskt skönt ibland det med.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback