bang bang

Har haft en väldigt bra dag! Fick sova ut, åt frukost framför TWD och åkte i tid till jobbet utan att behöva stressa det minsta. Efter en timme ringde chefen och frågade om jag ville byta butik. Jag hade föreslagit att vi skulle steka lite proteinvåfflor på Östra, våffeldagen till ära. Kul att de tog åt sig mitt förslag, även om själva aktiviteten i sig inte blev så lyckad då det nästan inte var något folk alls.. Haha.

Men dagen gick ändå hyfsat fort och idag fick jag faktiskt säga nej för första gången. Jag är schemalagd på ett deltidsschema rullande, så jag lägger alltid in intresseanmälan på två dagar till i veckan så jag får ihop fem arbetsdagar på en vecka.. Problemet är att chefen lägger in mig dagar som jag INTE intresseanmält också. Vilket innebär att en arbetsvecka för mig blir sex eller sju dagar. Jag har lovat mig själv att jobba mindre i april och då var jag tvungen att idag be Magnus plocka bort mig de två dagarna han lagt in. För en av dagarna hade jag andra planer och den andra dagen MÅSTE jag vara ledig för att inte jobba 13 dagar i rad. Jag vill ställa upp och vara tillgänglig men jag måste få ha ett liv vid sidan av.. Det var inte lätt alltså. Jag har sjukt dåligt samvete trots att jag vet att jag inte bör ha det. Men man måste säga ifrån ibland för att ta vara på sig själv. Det är viktigt att inte må dåligt och inte leva sitt liv på ett visst sätt för någon annans skull. Ser mycket fram emot att få min heltid på ett rullande schema så man kan ha lite mer framförhållning.

Jag åkte hem och satte mig vid datorn för att se näst sista avsnittet TWD på den här säsongen. Åt mat och tog det bara jäkligt lugnt. Längesedan jag ägnade mig tid åt att bara chilla hemma mellan jobben.

Men vid sju var det dags att bege sig mot gymmet för release med Sanja! Det gick så himla bra och jag är heeeelt slut nu.. Har satt i mig angusburgare med ost och bacon och en klick dressing. Ska försöka ta mig en dusch och inta horisontalläge för kvällen.. Väckarklockan ringer klockan sex imorgon bitti och då bär det av mot Munkedal för veckans sista bodypump. Tror jag kompletterar träningsveckan med ett pass armar eller något på lördag sedan är det tillbaka till gamla vanor. Hade aldrig orkat eller haft tid med egenträning de här dagarna. Önska mig lycka till!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback