tuesday's gone

Wowsers, världens bildbomb incoming. Mest överhängande selfies. Be aware.

Martin har sin kompis Martin på besök. Japp, det är dubbelt upp av Martin i House of Böwes ikväll. Vi har ätit sjukt god middag, druckit lite och nu sitter de och nördar TV-spel men jag tänkte vara en god flickvän och dra mig undan för kvällen och låta grabbarna gejma och dricka lite till. Jag är trött men taggad inför morgondagen.



Redo för bodycombat i söndags! Svag uppvärmning inför denna träningsvecka..

Måndag, rev av ett schysst gympass innan jobbet och kände mig galet uppumpad efteråt. Passade på att inviga mitt nya linne från Freddy, äääälskar det!







På tisdagen däremot, vaknade jag  och mådde fruktansvärt dåligt. Hade magont som bara vägrade att släppa och dessutom kände jag mig väldigt febrig. Jag var medveten om att det antagligen skulle släppa om jag bara kom igång med dagen men ni vet, det bara vände sig.. Hela mitt väsen bara skrek nej. Och jag ägnade säkert en timme åt att överväga, men fattade tillsist beslutet att sjukanmäla mig. Något jag sällan gör men jag kände att jag har jobbat i betydligt sämre skick så jag har den här gången till godo.. Är så tacksam över att jag tog det beslutet, har sällan varit i så stort behov av en dag utan måsten. Jag sov 14 timmar och framåt kvällen kände jag mig inte piggare men magontet var borta. Följde med Martin in till stan för att han skulle träna men jag passade på att prata om framtidsplanerna med platschefen och tog en tur till Blomsterlandet i väntan på älskling.. Fick äntligen bytt ut mina växter mot plastblommor. Det är tråkigt men det blir ju desto fulare när alla blommor jag äger och har bara vissnar och halvdör.. Ser faktiskt väldigt mycket fram emot den dagen då vi har tid att ägna oss åt trädgårdsarbete. Jag tycker inte alls att det är kul i sig men det skulle vara roligt att få det snyggt runt om huset och kanske odla lite..?









Resten av kvällen bjöd inte på mycket annat än slappande, regn som smattrade mot rutan, tända ljus, Final Fantasy IX i timmar och chips.



Dagen efter kände jag mig bättre och väckte Martin hyfsat tidigt för att åka in till gymmet. Fick till ett vansinnigt tungt helkroppspass, perfekt uppvärmning för kvällens bodypump.. Eller något..



Väx, muskler, väx!







Fick en sådan sjuk träningsvärk i trapsen och bröstet.. Jättebra pass! Lika bra dagsform!



Efteråt åkte vi till Bamboo City för lite lunchbuffé och ladda upp med gains efter tungt pass. Vi skiljdes åt och åkte iväg i olika ärenden.. Jag skulle förbarma mig lite över min bil och började med tvätt på Statoil..



Åkte till Däckshoppen för att byta bort det nedslitna däcket och åkte sedan hem till Söle för att lämna bilen i farmins säkra händer. Äntligen ska bakaxeln bytas! Finns inga ord som beskriver hur tacksam jag är över att han hjälper mig med detta..

Hann hem, kasta i mig mat och slumra till på soffan i en kvart innan jag åkte in till gymmet igen för en timmes bodypump. Efteråt tog jag en sväng till Ica för att handla lite grejer och bland annat engagera mig i Martin ordentligt, han som ställt upp, lyssnat på och funnits till för mig varenda vaken minut det senaste..



Kanske fick med mig ännu en ljuslykta hem. Fattar inte. Jag har typ 40 stycken. Ändå finns det plats för fler.

Myskväll med älskling fick avrunda onsdagen.. Sockerfri glas med färska hallon och passionsfrukt. Favorit i repris från söndagen. Dessutom gav jag honom en helkroppsmassage med olja, stämningsfull musik och tända ljus - hela kitet! Är förvånad själv över att jag gick in för det så mycket, brukar bli uttråkad efter bara några minuter men nu var jag faktiskt riktigt seriös riktigt länge, haha.



Torsdag morgon och träningsvärk från helvetet så det blev bara en timmes kardio på morgonen innan jobbet. Den bästa sorten som finns sp klart - bodycombat! Det är bra att jag kan köra ensam och öva teknik, koreografi och uthållighet.



Körde ett extrapass på östra butiken.. Hade sinnessjukt ont i magen första delen av dagen men under min tidiga rast så gick jag ut och la mig på däcket, och somnade.. Sov så jäkla gött i gassande sol i nästan 40 minuter. Wow. Det gjorde susen, för ett tag mådde jag riktigt bra igen. Rockade restenn av dagen med Maria och det var så roligt!



Idag har jag jobbat heldag på Västra och det har varit full rulle.. Tre timmar innan stägning fick jag ta hand om världens största leverans och Åsmund hjälpte mig den första timmen, jäääklars som det gick undan! I gengääld hade jag mycket kunder och trögt flow de sista två timmarna jag stod ensam så.. imorgon vet jag vad jag ska göra när jag kommer till jobbet. Kul att ha lite att greja med ändå. (Typ en hel pall med pillerburkar..)

En kvart innan stängning kom Martin gåner två upp och hälsade på. Min bil är ju kvar på Söle så Martin måste skjutsa mig.. Vi åkte hem och grabbarna började bygga mat! Under tiden packade jag upp mina grejer och fick tagit en välbehövlig dusch..





Tog på mig min nyinköpta tröja! HALVA PRISET på dessa snyggingar hos oss på Bodypower! Endast en femhundralapp istället för två!

Köpte även en fågelbur idag på min rast. Var egentligen inne på Rusta för att köpa fågelmat men kom ut med två Victoria's Secret bodymists, en dunk spolarvätska och denna oemotståndliga bur.. Visste inte vad jag skulle ha den till men det löser sig ju alltid.



Satte in en inramad bild på min farmor som fyraårinng.. Samt en bild på henne från förra året, eller från i år kanske det är till och med. Tillsammans med en massa andra av mina favoritprydnassaker. Jag skickade ett vykort till farmor i början av veckan och hon ringde idag för att tacka det.. och sa rakt ut att hon älskar mig, det har hon aldrig gjort förr. Det värmde mitt hjärta så, bortom vad ord kan förklara. Hon är en fantastisk människa. Det går inte att förklara. Tänkte hälsa på henne igen snarast.

I vilket fall, framåt kvällen blev det middag med grabbarna grus. Sååå sjukt gott, jag fick ryggbiff medan de åt entrecôte, på egen begäran alltså, det var inte Martin som ansåg mig ovärdig, haha.. Det värmde också lite i hjärtat, att Martin köpte ryggbiff till mig. Han vet att det är min favorit. Till detta lite färskpotatis som tillagats i ugn samt rödvinssås. Verkligen restaurangstandard på dessa smaker!

Till detta adracks en massa öl och cider och tittades på Legofilmen. För artonde gången för min del. Kvällen till ära drack jag inte bara en öl utan tre. Det har aldrig hänt tidigare alltså.. det är sällan jag tar en öl bara så där. Ännu mer sällan jag tar tre. Men det var en riktigt trevlig kväll! Så kul när Martin också träffar folk och hittar på saker, bryter slentrianvardagen lite han med. Plus att hans kompis Martin är en riktigt lättsam och kul kille.



Vi tog hand om disken och städade upp efter kvällens bravader.. Jag har tänt en massa värme- och doftljus och lyssnar på evening acoustic och varvar ner. Var egentligen inställd på att köra pump imorgon men Sanja tar den själv, för första gången på sex veckor tror jag hon sa.. och jag sa faktiskt nej till jobb ikväll. Två gånger dessutom. Känner att jag börjar hitta en balans mellan jobb och att inte jobba, egentid och tid åt andra människor, tid åt måsten och tid åt fritidsintressen. Ord kan inte beskriva hur tillfredsställande det är.


Nu ska jag mysa ner mig i sängen och ladda upp inför vad jag tror blir en riktigt schysst helg på västra! Hoppas ni får en bra helg ni med!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback