breakout



HÄJ PÅ ER!
 
Tror ni mig om jag säger att det tog mig två och en halv timme att ladda upp alla dessa bilder? Jag har ju inte skrivit något ordentligt inlägg sedan den 14:e oktober, sedan tar jag ju hundra bilder om dagen. Men nu så. Jag drömmer fortfarande om en vardag där jag uppdaterar kontinuerligt och inte månadsvis men det verkar avlägset. Haha. Det här blir nog mitt längsta inlägg någonsin. Ugh.

Just nu befinner jag mig lite i ett sökande efter balans. Efter min dipp i somras när jag var så himla trött, började det gå åt rätt håll men nu känns det nog som att det vänt igen.. För det mesta har jag svårt att hitta orken, lusten och motivatonen  - samt motstå frestelsen att sova när tillfälle ges. För det mesta är jag väldigt trött. Igen. Men vet ni, jag tror jag kan vända på det här! Igen. Jag ska bryta den nedåtgående spiralen. Ibland tror jag att jag känner efter lite för mycket och glömmer bort hur bra jag skulle kunna må om jag inte analyserade och grävde ner mig i grubblerier. Jag kanske inte är så anmärkningsvärt trött egentligen, bara att jag känner efter hela tiden och känner mig tröttare. Jag menar, jag har det ju inte så tokigt egentligen. Och det som är tokigt.. det löser sig.
 


Så detta har hänt sedan mitten av oktober.. (Och förbered er på massa kattblder och selfies.)

Sista dagen på första blocket av PT-Professional.



Jag fick en banan av min PT Micke för att jag var duktig på mitt pass.



(Alltså kolla mina framtänder... Martin har kallat mig Snaggletooth vid tillfällen, haha!)

Bowies hämtade mig i Göteborg och på vägen hem stannade vi för att jag skulle få glufsa i mig Burger King-mat!




Dagen efter var jag tillbaka på jobbet och kunde återgå till min äta-proteinchips-på-morgonen-rutin.



Köpte ett rosa band! Because we support dem boobiez out there!



Fick träffa mina bäbisar igen!





Och hade en beställning från Reebok väntandes.



Efter ett pass tillsammans med mina Strömstadbor!




Kattgos i soffan. ♥













Frukost på Backlunds, en ny favorit.



Och här skulle jag sova.. trodde jag.































Jag och Bowiesbuns som knappt ses nu för tiden tog oss en duobehandling på spa, så lyxigt och skönt!



Följt av ännu mera träning...




Sedan skulle vi äta middag, men var till en början inte riktigt överens.. Then this magic happened.



Beskåda; fempepparsås med en klick potatismos och några köttbullar!



Och när saker och ting var som mest hektiska fick jag ägna min lunchrast åt att hålla pass på gymmet, GRIT Strength till alla träningssugna!







Dagen efter katterna tog gerbilerna tror jag.. Hade en sjukt jobbig natt och mådde lagom dåligt dagen efter. Men koffein piggar upp och underlättar. #caffeinejunkie




Mera kattbilder.

















Jon Snow var redan här väldigt fäst vid sin mamma.. Han brukar tvätta henne på kvällarna, haha.





Kolla så besvärad Lana ser ut.. Haha!







Sista helgen i oktober tog vi (Sanja och jag) vårt pick och pack och stack till huvudstaden! Bodde på femstjärnigt hotell och grejer. Jag ramlade in i svettiga träningskläder som suttit på i 8 timmar och frågade var man kunde parkera varpå de erbjuder sig att parkera bilen åt oss i deras egna garage.. Hähä. Malplacerad much.



Första klassen på ONE Live! Bodycombat 66!



Vi hittade en Reebok-shop... Aj aj aj..





Bodypump 96!



Filmning av bodycombat 67! Wow wow wow wow vad det var häftigt att se Dan och Racehl in action! Rachel är så himla liten!



Stay with the fight!

Jag skippade filmningen av GRIT Strength 16 för att jag var helt slut efter så många klasser men också för att få träffa bodycombat-teamet!



Och efter GRIT-filmningen som Sanja var med på väntade vi på GRIT-teamet i typ en timme.. Haha. Någon var sjukt hungrig och cranky då kan jag säga.



Så vi beställde mat upp till rummet! Tre portioner så vi kunde dela på en, haha!





Kläderna jag köpte..











Mössan, väskan och vattenflaskan fick man, så snygga!





Grymmaste hotellfrukosten på Blu Radisson. Jag tog med mig en massa små muffins!



Söndagen började i med filmning av bodypump 97! Senast i världen var vi så vi fick stå längst bak i ett hörn men ändå.



Vi med bodypump-gänget!



Och vi träffade en styck Manfred för en lunch! SÅ KUL att ses igen efter alla dessa år.. Två eller nåt sånt.. Haha!



Det sista vi gjorde innan vi åkte hem avr att prova på bodyjam. FY FAN SÅ ROLIGT DET VAR! Jag är ju inte dansare i en enda molekyl i kroppen men wow vilken stämning!



Jag var nog inte superrolig att hänga med den helgen.. Jag tyckte det var jobbigt att det var så mycket folk (som inte kunde bete sig, bör tilläggas), fanns inga riktiga lunchalternativ och allmänt påfrestande så klart. Jag kan tycka att de borde ha tagit in färre personer på klasserna så man kunde få utrymme att röra sig istället. Men men, det var så klart roligt och nästa år ska jag utan tvekan åka igen! Fast ha mer mat med mig och komma i tid, haha!



 
På vägen hem hittade vi en enorm chokladboll.



Äntligen hemma hos Bowies och kissekatter igen ♥







Ännu en frukost på Backlunds.



Övade plyo på gymmet..
 


Separationsångesten blev verklig.. Bara en vecka kvar tills Emmet och Gizmo skulle flytta.






















Kolla Jon "No Neck" Snow..





Och killen som ser ut att ha partajat lite för hårt! Haha!



























 Min känsla inför tentaplugget som nästan inte blev av alls..



Fredags-GRIT!




Helgen efter ONE Live och dagen innan jag skulle åka till Göteborg för rond två tog vi en heldag tillsammans, min Bowies och jag. Började dagen med ett pass GRIT Strength.. Sedan ville han till Gymgrossisten som hade ettårs-jubileum. Även om det är Bodypowers konkurrent får man ju vara lite sportslig så jag hakade på!



Sedan åkte vi till Uddevalla för att jag skulle vara med och marknadsföra Nordic Wellness på Torp. De har efterlyst folk som fått ansöka om att vara med i ett så kallat Eventteam. Jag ansökte inte men kom med ändå, och nu var det dags för vår första show.



Gänget!





Vi körde ett medley med koreografi från bodypump, GRIT, bodycombat och bodyattack.

















Väl hemma sedan efter världens längsta dag blev det sista-dagen-innan-tentan-plugg.



Som gick så där, med katter som distraherade mig..









Thou shalt not study!





Sista bilden jag tog på hela gänget innan jag åkte.. Det var jobbigt, att veta att två av dem skulle vara borta när jag kom hem. Fast lilla Jon Snow skulle få stanna! ♥



Här äter vi frukost ihop, haha.



Separationsångest..







Skrev tenta i Göteborg klockan tolv. Hade pluggat ytterst lite, bara på anatomin typ, men ändå fick jag resultatet igår att jag klarat tre av fyra delar (anatomi, sjukdomslära och fysiologi!). Den enda delen jag tyckte kändes bra och hade hopp om att klara (träningsläran) var den jag failade på, men bara med 1,5 poäng! Slarvigt, de poängen hade jag nog kunnat skrapa ihop om jag varit mer noggran för mina svar var som regel rätt bara inte tillräckligt utförliga. Men jag sätter det på nästa tenta!

Installerade mig i mitt nya boende i Göteborg. Den här gången bodde jag i ett rum hemma hos en familj och det var faktiskt ganska jobbigt.. De var ju jättegulliga mot mig och det var ina problem så men ni vet ju hur man är.. Rädd att vara i vägen eller störa.



Första dagen av block två, biomekanik!





Och jag återgick till min gruppträningsbonanza!



Ville köpa en liten krukväxt för att liva upp skrivbordet och få en mysigare pluggstämning. Nöjde mig med en kaktus.



Mellan föreläsningar i mina favoritbrallor!



En kväll gjorde jag en avstickare och mötte upp Ellen och Emma för en hamburgerdejt på mysigaste restaurangen! Sååå bra kväll med mina älskade vänner. ♥



Tog mig en lite tidigare morgon för att köra en timmes bodybalance innan skolan.





Och avslutade med dubbelpass... där jag bestämde mig för att utmana mig själv med tyngre stång. Precis innan vi ska börja vänder sig instruktören till mig och frågar spontant om vi ska teama. Vi hade pratat lite innan så hon visste att jag var instruktör så klart, men wow vilken kul grej det blev helt plötsligt! Med min tunga stång och allt. Men vi öste på! 





Så kom dagen då Alexandra skulle hämta bäbisar.. Martin skickade bild när de väntade..



Och Alexandra tog bilder på dem i sitt nya hem! Älskade bäbisar. Det var jobbigt först men nu känner jag mig bara trygg och glad att de bor hos henne.



Plugget fortsatte och på fredagar bjöd gymmet på godis.. Jag föll för frestelsen kan jag säga! 



Hade en dag med mycket negativa tankar. Jag ville bara hem och lägga mig (för här började den där tröttheten smyga sig på mer igen) men var bokad på pass på kvällen. Hade det varit vilket annat pass som helst hade jag avbokat och gått hem men det var ju bodyattack med Ida, och DET ville jag inte missa! Och så bra det gick!



Lördag morgon.. ingen helg för oss.. God morgon NW Backaplan!



Hade tjatat om kladdkaka heeela dagen. Gick till affären bara för att se att de var slut.. Så köpte en med glass och hallon.. som inte alls var så god som jag trodde. Ah. Men jag hade ju struntat i att laga middag för att jag planerade att trycka hela kakan. Så efter en tredjedel kunde jag ju inte ändra mig, då hade det ju verkligen varit i onödan.. Hela kvällen tog det men den gick ner tillslut. Så JÄVLA onödigt, haha.



Kurs i akut omhändertagande. En tung dag tycker jag. Vi fick se en film från en riktig brand, alltså den var filmad med mobilkamera. Man ser när det tar fyr och sedan hur hela byggnaden står i lågor, fyra minuter tog det. Man såg panikslagna människor som skrek och fastnade i dörren på vägen ut. Ni vet, man reagerar instinktivt med att följa strömmen och alla vill gå ut samma väg de kom in. Så när alla skulle ut genom samma dörr tog det tvärstopp tillslut. Hade man vetat var brandsläckarna var hade man kanske kunnat släcka elden, och hade man vetat var alla nödutgångar var eller bara tänkt på att man kan ta sig ut genom fönsterna också, så hade kanske alla kunnat ta sig ut. Men nu var det 100 som brann inne. Jag mådde superdåligt av att se den, fast vi blev förvarnade och det var valfritt. Men det berörde mig illa och jag drömde mardrömar hela natten.



Tog med några påsar Quest Chips.




Och så var det fars dag så här är mina favoritbilder på farmin!



På måndagen gick jag från föreläsningarna tidigt för att hinna med tåget till Strömstad och instruktörsmöte på Nordic Wellness.




Kolla så mysigt de hade gjort det!



Det ballade ur..



Nej det var ett riktigt givande möte och det kommer hända mycket med schemat framöver tror jag..

I väntan på att Martin skulle komma och hämta mig när han slutat jobbet körde jag ett överkroppspass. Mitt första gympass på läääänge och jag saknar det så.. Jag har så många pass i veckan att jag inte känner att det finns utrymme för egna gympass riktigt både tidsmässigt och orkmässigt men det gör det nog. Det är ju mer än bara träning, menar jag.




Tillbaks till Göteborg görtidigt dagen efter. Men det var mysigt att få vara hemma igen, om så även bara i några timmar. 



På kvällen åkte jag till Ullevi och gästinstruerade ett bodypumppass där! Och dagen efter, sista dagen, gick jag upp klockan fem för att göra mig i ordning, packade mina grejer och bar typ 40 kilos packning till bilen som stod 400 meter bort. Tog en kvart. Klockan sex åkte jag till NW Exclusive för att gästinstruera ett pass GRIT Plyo klockan sju, klockan åtta började skolan och vi tränade hårt under dagens PT-timme..



Rest & digest, efter lunch..





Sista PT-timmen och jag instruerar här Frida, min nyfunna soulmate. Hon är liiiite kortare än jag och det syns inte på bilden, men vi har likadan frisyr med sidecut och så där.. Haha.



Sedan var det min tur att vara klient. Daniel instruerade mig!



Jag fick rusa från utbildningen och bila vänsterfilen hem för att hinna hålla ett bodypumppass på hemmaplan. Sedan, vänner, var jag done. Äntligen hemma igen!

Köpte leksaker till katterna.





Jon Snow sover inne hos mig.





En ledig dag hemma.. Kattgos och mys och kel och bara ta det lugnt. Försökte varva ner.





(På matbordet får man ju inte vara så klart, men..) Titta så fin han är, min pojke!...



... ibland...



Han tycker om att sitta konstigt.



Och somna så här..





En kväll hade vi Adis på besök. Pizza, Ben & Jerry's och Planet Earth på TV, haha. En bra kväll. Fast inte så mycket för Adis, som är dunderallergisk mot katterna.



När det är dags att sova. ♥







SEN KOM SNÖN! Hurra! Se så himla mysigt!



Vi hjälpte farmin att flytta möbler ur farmors lägenhet för hon har fått nytt boende på ålderdomshem, äntligen! Efteråt bjöd farmin oss på pizza. Godaste jag ätit!



Jon Snow gillar sin mor. Så mycket att han ibland ligger PÅ henne,





Lunch på Nordby.



Förra veckan hade vi ett NW-event på köpcentret i Tanum. Samma team, samma koreografi och samma härliga känsla! Farmin var där med Simon och Emelie och tittade när vi uppträdde vilket jag tycker var superkul också. Vi åt mat innan jag bilade till jobbet för att jobba resten av dagen. Så dagen började med att jag åkte in för att instruera GRIT på morgonen, men eftersom det inte kom någon så la jag mig och sov i salen i en timme..! Det var där jag började förstå att kroppen tagit mycket stryk igen. Jag menar, om man är inställd på att träna, har på sig gymkläder och ÄR I GYMMET så är det ju inte rimligt att lägga sig ner och sova istället.. Inte när jag VILL träna. Jag orkade bara inte. Sedan eventet i Tanum och sedan fem timmars jobb. Inte konstigt man känner sig sliten.

Jag fick en väldigt fin goodiebag också!



Efter jobbet åkte en väldigt sliten Ida till Alexandra för att träffa bäbisar för första gången på flera veckor! Vi åt tacos och tjötade och bara laddade upp med lite ny energi. Precis vad jag behövde kan jag säga!

Kolla på denna lilla godingen!







Och brorsan hans!



När jag kom hem fanns inte mycket mer att säga. In i duschen och sedan rätt ner i sängen! Himmelriket!



Jag drog på mig dessa träningstights för första gången på länge och det kändes som att de hade krympt i tvätten först.. Men när jag såg benen i spegeln sedan fick jag nästan en chock, vad har hänt med mina lår? Jisses så stora de blivit! Löv it.



Jon Snow hjälper till med hushållssysslor.



... och tigger mat..





Hahaha!







Så vacker, min lilla kille! Påminner om Findus när han var liten, för 16 år sedan. ♥
 


En till, utan skärpa. För jag kunde inte bestämma mig för vilken som var bäst.





Sedan blev det måndag och början på en ny vecka! Det är alltid härligt med måndagar tycker jag, det är en ny start i alla väder!



Och vad passarväl bättre än att kolla ikapp lite på The Walking Dead, mysa med katterna och fixa naglarna?!











Och på kvällen köra ett GRIT-pass på hemmaklubben!
 




Så kär i det här jobbet!





Fick i veckan även tillbaka resultatet på vår första tenta. Den jag inte pluggat till. Och var säker på att jag skulle faila på. Förutom träningsläran för den kändes bra. Tro fasen att jag klarade tre av fyra delar, men däribland INTE TRÄNINGSLÄRAN! Ett och ett halvt poäng ifrån! Det var ju himlans tråkigt men å andra sidan så var det mest slarvfel och jag kan inte fatta att jag faktiskt klarade fysiologin?! Vad hände där?!

Aja. Nöjd är jag ändå. Satsar på att inte behöva göra omtenta på tentan vi har om en vecka och en dag. Nästa växel för pluggandet, jajemän. (Bild från tentan. SÅ SAMMANBITNA.)



Kattgos, kvällen till ära.



Tillbaks på jobbet och jag hittade en BAUTASTOR Ferrerro Rocher! Köpte två. Så kan jag äta en och ha kvar en. Eller äta två.



Fick även hem två objektiv till mobilen. De var inte så bra som jag trodde de skulle vara. Plus att man ser hur förstörda mina naglar blev när jag kom på den briljanta idén att måla lite rödprickigt över det guldprickiga. De såg ut som skit verkligen. Gick inte bort med aceton så jag fick måla över dem helt svarta och nu ser de ännu värre ut. Och tro fan att lösnaglarna som annars far åt alla håll och kanter så fort man tittar på dem nu sitter som berget. Har slagit i dem så hårt så många gånger och i vanliga fall hade de ramlat av men nu står jag här med grymt ömmande naglar istället. Nä nä.



Onsdag. Vaknade med ångest. Kände mig superdeppig och negativ utan att kunna förstå varför.. Men snart kom mensvärken och förklarade allt. Då var det ännu mer synd om mig förstås.

Så dagen till ära gjorde vi inte ett skit, Jonnyboy och jag.











Men, när kvällen närmade sig fick jag till ett kort pass bröst/triceps/axlar på gymmet, följt av mitt typ bästa bodypumppass ever och en timmes yoga där jag bara väntade ihjäl mig på den sista kvarten och den guidade meditationen som Hanna har. Såå bra!

Kom hem med grymmaste pumpen och lika laddad av endorfiner! Det finns två olika sorters dåliga dagar har jag insett. Det finns de dagar då man mår skit och att instruera får dig att glömma ALLT och du har så kul och mår så bra. Sedan finns det dagar då man mår skit och bara gråter av tanken på att instruera och är någon annanstans rent mentalt under hela passet och bara vill sluta finnas. Men den här dagen var som förstnämnda. 



Fick i alla fall satt upp adventsljusstakarna för lite jul-feeling. Hm. Har ingen sådan, inte ens börjat lyssna på julmusik eller något sådant än. Jag kommer ju vara borta halva tiden i december så roligare än så blir det väl inte med jul i år. Vilket är synd för jag freaking älskar december men förhoppningsvis blir det december nästa år också.




Ah just det, har förresten bokat biljetter till Dream Theater i mars! Kommer bli fett najs!



Häromdagen stack vi till gymmet efter jobbet och jag brände av ett megabra benpass. Bestämde mig för att utmana och pusha, så istället för att köra på 100 kilo i benpressen jobbade jag mig upp till 200 kilo och fick fortfarande ut tio repetitioner! Vansinnigt nöjd, yao.



Igår var jag ledig.. Jon Snow väckte mig klockan sju på morgonen genom att jaga mina tår så det var dags att gå upp antar jag. Eftersom jag varit sjukt PMS-ig (och haft mensvärk, vad händer) i flera dagar så var jag nojig att jag skulle vakna på dåligt humör och omotiverad men icke. For upp som ett skottoch tog mig an dagen med entusiasm! Satte upp lite tavlor och sånt som legat och väntat länge. Jon Snow var snäll och hjälpte till.. på sitt egna lilla sätt.





 
Lana var så där nöjd.
 


Vid middagstid kom en tjej som heter Sara för att hämta två av våra gerbiler. Jag hade lagt ut annons på dem.. Dels för att katterna stressar dem men också för att vi aldrig gör något med dem. Den stora buren har inte ens blivit städad när den borde (mitt fel), de mår väl inte bra och det är en tidsfråga innan katterna kommer åt dem också. Det var superjobbigt att se dem åka. Jag vet inte varför. Jag sa till Martin att jag är bara ledsen men jag vet liksom inte riktigt varför egentligen. De kommer få det bättre nu, och jag sa hundra gånger till Sara att om det inte skulle funka så var de välkomna tillbaka. Alltid. Det är jobbigt att sälja husdjur till folk man inte känner men jag får lita på att det går bra. Mina bäbisar förtjänar det bästa - men jag trodde aldrig att jag skulle kunna göra mig av med Ruby. Men nu har de åkt. ♥

Har även lag ut en annons på Khaleesi och har eventuellt ett nytt hem åt henne också. De behöver verkligen någon som engagerar sig och ger dem mer uppmärksamhet än de fått av oss. Så nu håller jag tummarna för min fina tjej också.





Men! På kvällen höll jag ett gött GRIT-pass och efter det skulle jag möta Martin på Nordby för att spana in alla Black Friday deals. Vi går in på en frisörsalong och vad tror ni står där? Arya och Ruby! Sara var där (hon jobbar som frisör) och hade buren med sig!

Det var ju kul att se dem en gång till men det slet ju upp såret igen. Älskade tjejer.





Vi handlade lite grejer.. väldigt ospännande faktiskt, brandvarnare och propplösare och en pärm med index och en sladd till mobilen och kattmat.. Ingenting på rea alls. Haha! Jo några vämeljus från Woodwick, hur underbara?

Vill förresten visa lite bilder från mitt rum! Jag var i inrednings-mood igår och gjorde om lite i samband med att jag satte upp tavlor och så.
 


En present jag fick av Alexandra! ♥ Som tack för att hon fick katterna.. Men hallå, är väl jag som ska tacka för att hon tog hand om dem? Superfin!









Ah just det, handlade på Rituals också. Där hade de 20% rabatt på allt!

 
Så. Det var livet sammanfattat sedan mitten av oktober.

När jag slutat idag ska jag hämta Martin och sedan ska vi åka till Alexandras lägenhet för att kolla till katterna! Hon är i Stockholm över helgen och ville att jag skulle ta vägen förbi, jag tackar inte gärna nej til att träffa busungarna liksom!
 
Försöker andas och ta i lagom hårt. Försöker vara noggrann med sömnen och ge det tid för nu ska jag komma tillbaka. De senaste tre dagarna har jag dock inte mått så bra. Har haft mensvärk ovanligt länge och mycket och varit dålig i magen i samma veva. Hoppas bara det kan börja gå åt andra hållet så fort den-där-perioden-i-månaden är över. Det är ju inte ovanligt att man blir allmänt kass när man är där liksom, så jag tar inte ut några förluster i förskott än!

TACK för att ni läser. Guldmedalj till dig om du tog dig igenom alltihopa, haha. ♥

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback