back & forth




Åh uppdateringen är här! Lite över en vecka sedan senaste långa inlägget.. här kommer ett till! Brace yourselves for some gym and cat pics!

Från förra veckans bröstpass med Bowiesbuns. Det är så sällan jag/vi orkar/kan umgås så vi får träna ihop när vi kan helt enkelt.



Och för en vecka sedan var det premiär för vårt nyaste tillskott på gruppträningsschemat, nämligen GRIT Plyo som lunchklass. Det var bara Sanja och jag men det var bra för då fick hon övat. GUUUUUUD SOM JAG SAKNAR ATT INSTRUERA! Jag gör det aldrig nu för tiden ju.

Anyway så filmade vi hela spektaklet och det var verkligen ett av det jobbigaste jag gjort. Inte filmandet alltså, men passet.

Working out with your best friend like:



















Sedan åkte linnena av..







Onsdag var en inte-så-väldigt-ledig-dag eftersom jag först tog sovmorgon men sedan följde med Sanja till Tanum för att hämta sjuka mängder gruppträningsvikter till vår klubb.

På kvällen snyggade jag och Martin till oss för en kväll på Göstases eftersom farmins band spelade! Vi fick första parkett tillsammans med Rosa och Anders (föräldrar till min goda vän Mary) och åt kanongod sparrissoppa med krispig bacon! Ååååh så mysigt det var, hade inte kunnat vara bättre! ♥



Chips på kvällen gav gött rump-pump dagen efter!



Martin skickade den här bilden på Lana.. vad har du gjort mot katten? Varför är hon så arg?



Till skillnad från den här killen som jag fick en smickrande bild på.. Ser ut som Dobby.



Snuffs is not angry, just disappointed in you.



På fredagen körde jag ett grymt benpass med Åsa som äntligen vågat sig ut i gymjungeln och briljerade med vansinniga vikter! Sååå roligt! Resten av dagen spenderade jag på gymmet för att fixa i ordning mitt PT-rum med de resurser jag har än så länge följt av ett pass GRIT Strength. Adis var guld och hjälpte mig med handyman-jobb som att sätta upp tavlor och sånt.



Så här ser det ut än så länge!



Även om hela fredagen spenderades på gymmet så hade jag långhelg. SÅ SKÖNT! Jag fick till ett ryggpass som jag inte vet än om det var bra eller dåligt. Jag körde länge, intensivt och med många olika övningar men jag fick inte kontakt alls. Jag har typ aldrig haft ett bra ryggpass ever. Ändå har mina lats växt något otroligt precis som mina axlar men jag får aldrig träningsvärk i varken rygg eller axlar. Knepigt.



Jagar timglasformen! Bred rygg, liten midja och breda höfter.



Lördagens lunch. Fantastisk.



Tog mig en filt och gick ut i det soliga men ändå lite kyliga aprilvädret. Somnade till och med en stund.



Och när det blev läggdags..









Söndag och fortsatt ledighet förutom ett pass bodycombat på kvällen. Började dagen med ett pass axlar bara för jag var så jäääkla sugen!





Tog det sedan galet lugnt hemma tills det var dags att åka in igen. Doftljus, filt, TWD, te och proteinglass.



Här är boken jag börjat läsa. För ah, jag beställde tre böcker från Bokus för ett tag sedan, ska visa dem vid tillfälle.

Hade högläsning för snuffsmaestro för han kände sig ur balans sa han. Stressad och utbränd.



Det är väldigt givande att lära sig fysiologin bakom, varför man reagerar som man gör. Till exempel så har man upptäckt att alla stressrelaterade sjukdomar har en gemensam nämnare i form av för lite djupsömn. Man presterar istället för att sova. Jag relaterar till mycket kan jag säga.



Så med det i beaktande körde jag en timmes bodybalance hemma igår. Det var en fantastisk stund, gudars vilket underbart koncept! Hoppas de vill skicka mig på grundutbildningen i det snart..!



Idag firar jag och bästsis officiellt två år som vänner. Haha! Love you. ♥



Och dagen till ära var jag först på ett oerhört smärtsamt besök hos kiropraktorn. Men knät mår ju betydligt bättre nu! Nu gäller det att underhålla det på egen hand så det inte blir sämre. Men ju mer smärtsam behandling desto mer effektivt, så är det bara.

Körde sedan en timmes bröst som var så där halvtillfredsställande då mina axlar kändes sega och lite griniga i typ alla övningar men som tur var stundade en halvtimmes GRIT Plyo efteråt med JÄRNGÄNGET! Fy så hemskt men roligt, det var! Fick sedan panikbila till jobbet.



Ah just det, fick denna på mejlen igår. Äntligen, haha. Den ska upp på väggen inne i mitt PT-rum! (Det är mitt diplom för GFMi-utbildningen, om det inte tydligt framgår..)



Avslutar med dessa fantastiska visdomsord. Det spelar ingen roll hur långsamt du rör dig, bara du rör dig. Allt handlar om att vara ihärdig och aldrig ge upp trots motgångar och dippar. Själv känner jag energin sakta men säkert komma tillbaka och framför allt träningsglädjen är här igen för första gången på länge. Även om jag känner at jag tappat muskelmassa och lagt på mig lite mer fett så accepterar jag mig för den jag är nu och fortsätter min resa mot ett förbättrat jag. Formen ska tillbaka, minsann, men allt har sin tid. Det är inte motiverande att fortsätta kämpa alla gånger men alternativet är ju att låta bli och det blir ju inte bättre av det heller. ♥

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
Trackback