let's roll



Idag fick jag ett fantastiskt värdefullt råd av min kiropraktor. Jag är väldigt stel i mitt iliotibialband på mitt vänsterben vilket (antagligen) resulterat i att jag dragits med en del knäproblematik. Idag uppmanade hon mig att använda min foamroller fem gånger efter varje träningspass. Rulla upp och ner längs benet, fem gånger. Jag tyckte det lät väldigt lite och ifrågasatte antalet, jag sa att jag trodde man skulle rulla i typ en kvart. Räcker det med bara fem gånger?!

Då höjde hon ena ögonbrynet, tittade på mig och frågade "hur ofta använder du den i en kvart?".. Aldrig. Det är så tråkigt och gör åt helvete för ont. Då sa hon, "varför inte sätta ribban lågt så det blir av istället?"

Det mår vara simpelt men det är så sant, ur många aspekter i livet. Vill du börja träna på daglig basis eller äta hälsosamt? Sikta inte för högt, ställ inga orimliga krav som kräver en radikal förändring av din vardag. Det kommer sluta med att det är för svårt och att du ger upp. Börja inte om varje måndag. Sätt små delmål istället. 😊❤️
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.


Dela gärna med dig av din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kommentarer
» Anna T säger:

Så himla rätt :-)

2016-04-20 @ 21:49:48
Trackback